Vansinnigt underbara... Höst-07
Välkomna alla underbara flickor!
Välkomna alla underbara flickor!
anne *harkel* vanor? men oavsett vanor var du bevisligen uppe den mardrömstidiga timman!
tror du ja! men min klocka o bt's går lite i otakt kan man säga...
Hmmz...
tiden är klockad av BT - inte av min dator...
*sitter här i en av mina nya fina toppar*
har klätt upp mig lite lagom, fixar håret lite enkelt och lagt på lite svagt med smink..
vi ska gå på visning alldeles strax
Princess, ooh
Marcus o jag skickade in en intresseanmälan på en lägenhet som ska byggas på Gärdet i Sthlm, med utsikt över vattnet. Färdiga i början av 2010. Men vi får väl se om vi har några pengar då. Eller om vi kan få lån... Han kommer ju fortfarande vara student, och jag kommer ju trots allt inte ha hunnit jobba så länge. Men känns ändå spännande. Det är här:
www.hsb.se/hsb/jsp/polopoly.jsp
Heeej på er. Hoppas allt är bra med er. har pysslat så mkt de senaste dagarna så jag har knappt varit här inne. eller sen i söndags iaf :)
Princess, skoj med visning. Ngt som ni är intresserade av eller bara för skoj?
Jag var på visning igår i vårat hus, fast 1 våning över oss. Liten lgh men jag ville mest kolla hur han hade renoverat om den. Vi köpte dom ju nyrenoverade 2004 men han har bytt allt i den nästan utom badrummet. Så himla snyggt och designat. Så om man gillar det så är det en bra affär. Men jag blev så inspirerad av det städade och rena fina i den. Så idag har jag haft städryck här hemma, tvättat, dammsugit plockat undan, torkat skåpsluckor osv..Kopplade datorn till tv.n sedan var det disco till städningen :) Sambon blev chokad när han kom hem :) men det gäller att passa på när man har energi. Den börjar sina lite tycker jag. Men men så är det .
Cantaton. Grattis till 6 månaders steget :) Hur var kvällen igår? Och vilken film såg ni?
Alla andra. Hoppas ni mår superbra och att höstsolen lyser lite på er.
Eurolady: Vart är du denna vecka?
kram kram
Föressten, fina lägenheter på gärdet :) Men jag tyckte nog att det var lite höga prsier, men det är väl för att det är gärdet antagligen.. Kan ju köpa hus för de pengarna nästan. Iaf för de största lägenheterna ...
Usch vad gnälligt de lät.. Men jag tycker det är synd om alla som skall köpa sin första lägenhet och få betala så högt pris. Och det gäller ju jämt och överallt i sthlm, inte bara dom lägenheterna.
Vi kommer i så fall att köpa en av de mindre. Men som sagt, det är bara en intresseanmälan, och det är ju 2-2½ år kvar innan det är läge, så vi kan ju ha hunnit hitta något annat. Vi vet ju inte ens vart vi ska flytta till sommaren. (Då måste det bli en hyresrätt.)
Kvällen igår var jättemysig. Vi såg Stardust (romantisk äventyrsfantasy typ), och sedan åt vi trerätters på Stortorgskällaren. När vi kom hem drack vi te, tände ljus och läste högt ur romanen vi läser tillsammans när vi ses ("Isprinsessan"). Jag fick en CD-skiva med Katie Melua av honom, så hela kvällen har den gått på repeat medan jag också har haft ett städryck. Rensade tom avloppet till handfatet - vattnet rann knappt igenom längre... Riktigt äckligt var det. En stor matta genom hela röret. Men jag har minsann skruvat isär delarna och diskat dem.
Har dessutom möblerat om i bokhyllan, städat ur kylen, dammsugit, tagit hand om all ren tvätt som väntat på att vikas i en evighet, samt lagt ut lite grejer på tradera så att jag blir av med dem (förhoppningsvis). Justja, har sorterat en del papper också... och handlat.
vi gick för att vi var intresserade..
och lägenheten var helt ok..
men tom min kära make börjar känna att det skulle vara bättra att ta steget ett snäpp uppåt.. varför köpa en trea som eg känns för liten, för att sedan behöva flytta igen?
vi bor ju i en tvåa idag, men den känns större än treorna här gör.. beror väl på att vi slgit ner lite väggar och har en ganska öppen planlösning..
hur som helst så känner iaf jag att det ju är bättre att satsa på en stor trea eller en fyra med en gång.. ca 90 - 100 kvadrat.. och nu verkar det som att även min lilla gubbe börjar tänka likadant
karlar behöver alltid lite extra tid har jag märkt