Vansinnigt underbara... Höst-07
Välkomna alla underbara flickor!
Välkomna alla underbara flickor!
det e ju sent i år..
förra året sålde de julmust i början på oktober..
sådetså :)
Här var det tyst igår, hur mår ni tjejer?
Jag pluggade för fullt under gårdagen. Skönt när man känner att det ger något också. Kan konkret säga några "problem" jag lärt mig liksom. Men vet också vilka jag absolut INTE kan (jag ser ett mönster i obesvarade frågor).
Jag ska försöka ta mig igenom dessa frågor idag, om jag kan. Och lägga till några nya. Det känns inte riktigt lika hopplöst nu som det gjorde i slutet av förra veckan. Så det går åt rätt håll.
Kollade blodtryck, och mitt höll sig tack och lov inom rätt gränsvärden.
Köpte även två vardagsklänningar igår - det behövdes. Samtidigt som det var ett skönt avbrott från pluggande igår och gör mej mer "inspirerad" att ta mig an dagen idag.
Vaknade av mig själv för en timma sedan! Väckarklockan har ännu inte ringt. Jag har hunnit diska en massa disk, ätit frukost, duschat och packat upp en kasse med torrvaror från att jag handlade igår.
Nu ska jag borsta tänderna och ta mig an böckerna och gamla tentor igen.
Men så goa ni är allihopa! Jag har inet skrivit om dagens händelser ännu men ändå kom ni ihåg vad som skulle ske!!
TUSEN till er!
Jo, i fredags så sa pappa att han inte ville leva längre o skulle göra något åt det. Efter mkt samtal o besök där så blev det bättre och i lördags kväll när jag åkte dit så sa han att han ville till psykjouren för att bli inlagd..
Jag blev lättad och sa "ja vi åker dit så fort du vill, så fort du har packat"
men han ångrade sig och då krävde jag att han isf skulle sova hos oss och så blev det
Lördagen kräktes han hela kvällen o natten samt ramlade ihop o lördags natt på vårt golv o vardagsrummet
Igår kräktes han inget förutom direkt på morgonen och han kunde till o med äta lite ugnsbakad laxfilé med kokt potatis o fick behålla det samt idag åt han både frukost o middag o fick behålla det
Han skakar och är yr som bara den o har jättedålig balans men han är klarare i ögonen och känns som han har fått tillbaka livsgnistan lite grann
Idag åkte vi ju till US i Linköping för EEG-undersökningen och det gick bra men när jag kom in för att hämta honom så var han sjöblöt. det såg ut som hon hade hällt 1-2 hinkar vatten överhonom för det sprutade i öron, ögon....ja hela överkroppen var dyngsyr!
Nu är det gjort iaf så nu får vi vänta på svaret och jag hoppas för guds skull att de hittar vad det är och att det är något lättåtgärdat!!! ...att han ska bli återställd på alla sätt o vis!
Tack ännu en gång för era tankar o värmande ord o kramar!
SingForLife
Ingen lätt sits du sitter i gumman, hoppas verkligen dom kommer på vad som är fel. Måste vara helt utomjordiskt jobbigt när han själv inte vill längre, för man kan ju inte, hur mycket man än vill, leva åt en annan människa, förlåt, menar inte att låta hård, menar bara att jag förstår och kan känna den enorma frustration du måste känna. Låter mycket bra att han själv dock säger att han VILL åka till psyk, så han kan få den vården han behöver samt vara omgiven av människor som verkligen är, ursäkta uttrycket men, proffs på "såna här saker". (känner att jag inte hittar dom rätta orden i dag, förlåt, hoppas du förstår hur jag menar även om ordvalet inte är det bästa)
Hoppas också att DU hittar sätt att återhämta energi. Mitt tips är att försöka sova, vila, dricka mycket. Hela du går ju på helvarv nu och behöver ALL energi som finns. Vad jag menar är, tänk på DIG SJÄLV också så DU orkar med. Svår balansgång när det är ens pappa men samtidigt så måste han ju SJÄLV vilja leva vidare och försöka bli bättre om det ska kunna bli så.
Hoppas allting ordnar sig och att EEG-proverna visar något bra, som leder till bra, som i sin tur ger något bättre, som i sin tur visar något ÄNNU bättre...
Många kramar
SFL, vad tungt! Det är inte lätt när någon har bestämt sig för något. Men det verkar ju en aning lättare än för ett par dagar sedan i alla fall - hoppas det fortsätter i den riktningen. Och att ni får svar som faktiskt säger något på EEG. *en varm kram* Och liksom LKU är inne på, ta hand om dig själv också, glöm inte det!
Princess
Jasså du tjuvstartar med julmust redan???
Ja, någon ska ju alltid vara värst
Mmm, älskar julmust, mandariner, tända ljus, glögg, peppisar, lussisar... ååååååhhh herreguuuuud vilken julstämning jag kom i nu då!!!! Ge mig jul NU!!!
*budar över ett gäng mandariner till Princess*
KRAMISAR
Fru Någongång.
Ja, jisses va tiden går fort, halva tiden säger du, kommer bara säga svisch så är bebben ute!! Jag har ju räknat ner till nedkomsten av de FEM bebisar som skulle födas under detta året i min vänskapskrets och nu är det bara EN kvar, har gått sjuuukt fort! Skönt att höra att du mår bra i allafall. Angående mitt BT så ska jag till läkaren 8 nov och få höra min "dom". Hoppas din axel kryade på sig KRAMAR
Fru Henax
Hoppas förkylning, strul och ej omställda klockor ordnade upp sig och att du hade en härlig måndagkväll...åtminstone mellan 22-23 hoppas jag du fick vila från allt vad jobb heter
Gud vilket otroligt äckligt ställe dom fått till, det fängelset "Sona", huuuu!!! Och han Bellick går ju runt och ser så äckligt ut som man spyr nästan vid bara åsynen!!
Hoppas att du får en bra vecka gumman och att det inte är så fasligt mycket jobb utan du hinner med lite bus och mys också!
Massa kramar
Cantaton
SKÖNT att ditt BT är ok!!! Lät toppen med två nya vardagsklänningar, man behöver verkligen INSPIRATION i bland i form av nya kläder. Jag gjorde inga fynd i fredags tyvärr men ska sätta mig och kolla H&Ms sida på nätet och beställa åtminstone ett par nya brallor och någon topp. Väldigt bra när man kan ta det på avbetalning...
Ha en bra dag vännen och lycka till med allt plugg!! KRAMAR
Jag känner mig nöjd som fortsätter med det jag började med för några månader sedan, nämligen att alltid gå upp med sambon, dvs vid 08. Bädda, käka frukost och duscha så är man igång liksom. Dygnsrytmen blir mycket bättre då + att man båda är trötta vid 22.30 vilket underlättar Näe men allvarligt, känner att kroppen mår så himla mycket bättre av att startas i gång på morgonen, samt att man får mera gjort.
Idag ska jag sätta mig och reka lite angående jobb igen, har gått helt åt H-E på den fronten sista veckorna pga en massa annat som tagit all energi, men inte i dag, nu så!!
Fick förresten svar på "kissdunks-proverna" och yiiihaaaaa, ingen förhöjd aldosteron-halt visades så förhoppningsvis ingen inläggning och röntgen av njurar etc... törs inte ropa hej rikigt ännu, ska ju till läkaren den 8 nov och då får man slutgiltiga domen, men jag HOPPAS det bara blir BT-medicin och inget mer!
Ha en bra dag alla rara flickor!
Massa kramar
Mm, man mår verkligen bättre av att gå upp - eller egentligen bara av vetskapen att man faktiskt utnyttjar dagen. De där 2-3h innan klockan tio (vilket det kanske annars lätt blir) är rätt viktiga faktiskt.
Och så är det ju mysigare om man har samma dygnsrytm och kan umgås med varandra så mkt som möjligt
Skönt att proverna visade något bra. Hoppas att det håller i sig!
Cantaton
Instämmer helt med dig gumman! Dom där timmarna innan 10 är GULD!!
Tack för din omtanke vännen, ja hoppas så det håller i sig. Ska bli intressant se vad BT visar om en vecka nu när det inte tagit på ca två veckor....
Jag har paus för fm-fika nu. Vill du ha?
Någon mer som är sugen?
*ställer fram en bricka med Cappucino och varma chokladmuffins (såna med vaniljkräm i, mmm) *
Förmiddagsfika, mums! Jag inser att det nog tom börjar bli dags att fixa lunch. Frågan är vad jag ska "ödsla tid" på att åstadkomma mitt i tentapluggandet.
LKU
man tackar! *mumsar*
trevligt att jag fick med mig någon mer i julstämningen.. *glad*
SFL
jag river mitt hår i försök att klura ut vad det kan handla om..
men om inte ens läkarna kan komma på vad det är så lär ju inte jag göra det heller..
men skulle så gärna vilja hjälpa dig! *kram*
*räcker fram ett par av mandaringerna som jag fick av LKU *