• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan
    blivandefrularsed skrev 2007-11-13 16:04:15 följande:
    Å, vad bra att du säger det! Vi åket till mauritius tre dagar efter bröllopet....!!! Vi ska bo på Le VICTORIA, hoppas det blir bra =) Några tips när man är där? Vi har all inclusive, så hur mycket pengar tror du vi behöver ta med oss?? Kommer nog mest slappa vid poolen och havet
    '
    vad fick ni betala för det då?
  • snofsan

vi fundera mera å mera på att åka till turkiet de går typ på 11000 :- för två veckor å de e för två pers..

• Mickes tös

snofsan: har du hittat något bra resamål?

• Mickes tös

nu tänkte jag byta ämne lite, jag behöver ett bra konditori till tårtan, är det någon som har börjat fundera på den och vet något bra?

• Bella30

Hej!!
    Det finns en massa kul att hitta på... Men vi låg mest & solade, badade & snorklade (samtidigt som vi smuttade på drinkar såklart...)
    Men vi var en heldag på "Gabriel Island" (åkte katamaran dit & grillade, solade & snorklade). Jättevackert!
    Spelar ni golf? Vi gick iaf en runda (iof bara 9-hål pga värmen) på Belle Mare Golf & Country Club. Sååå fina banor!!
    Annars så kan man ju shoppa upp pengarna !
    Köpte Lacoste, Fred perry mm...
    Nu var detta för 4 år sedan, men jag har för mig att vi hade med oss 8000 kr i fickpengar. Skall fråga sambon senare...
    Nu hade vi ju oxå "all inclusive", men vi åt lunch och middag ute några kvällar för omväxlingens skull.
    10.000 kr tror jag är lagom...

blivandefrularsed skrev 2007-11-13 16:04:15 följande:

Å, vad bra att du säger det! Vi åket till mauritius tre dagar efter bröllopet....!!! Vi ska bo på Le VICTORIA, hoppas det blir bra =) Några tips när man är där? Vi har all inclusive, så hur mycket pengar tror du vi behöver ta med oss?? Kommer nog mest slappa vid poolen och havet
  • Bella30

"Rådhuset" i Skövde gör jättefina & goda!
    Åt en från deras bageri (ligger i Hjo) på ett bröllop i somras...
    Konditori Princess gör oxå bröllopstårtor...

Mickes tös skrev 2007-11-13 16:34:34 följande:

nu tänkte jag byta ämne lite, jag behöver ett bra konditori till tårtan, är det någon som har börjat fundera på den och vet något bra?
  • Mickes tös

Bella30: vad var det i den tårtan?

• Bella30

Hmm, låt mig tänka. Jorgubbsmousse inuti & vit choklad/marsipan utanpå... Sååå fräsch & god!!
    Mickes tös skrev 2007-11-13 17:18:35 följande:

Bella30: vad var det i den tårtan?
  • Mickes tös

bella30: Beställer man de på rådhuscafét då, även om de har bageriet i hjo eller? vet du om de har en hemsida? för min m2b blev jätteintresserad när du skrev att den innehöll jorgubbsmousse

• Bella30

Ring Rådhuset i Skövde & fråga !
    Jag tror att det är öppet nu...

Ja, den var verkligen tokgod! Min sambo älskade den oxå!!
    Mickes tös skrev 2007-11-13 18:05:35 följande:

bella30: Beställer man de på rådhuscafét då, även om de har bageriet i hjo eller? vet du om de har en hemsida? för min m2b blev jätteintresserad när du skrev att den innehöll jorgubbsmousse
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)