• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-11-13 10:23:41 följande:

2 veckor med halvpension och upp till 15 behandlingar i veckan ska kosta 24000 för oss två, och det är inte dyrt om man jämför, men det är ganska mycket som en klumpsumma
    du de e ganska billigt egentligen
  • Mickes tös

Jo det är helt okej, om vi kommer att ha några pengar kvar efter allt som ska inhandlas till bröllopet . Men jag hoppas fortfarande på att vi ska önska oss resebidrag... enda nackdelen är att vi inte kan resa förrän i september, men det finns ju både för och nackdelar med det, så jag försöker att bara se det positiva...

• snofsan

Mickes tös skrev 2007-11-13 10:28:28 följande:

Jo det är helt okej, om vi kommer att ha några pengar kvar efter allt som ska inhandlas till bröllopet . Men jag hoppas fortfarande på att vi ska önska oss resebidrag... enda nackdelen är att vi inte kan resa förrän i september, men det finns ju både för och nackdelar med det, så jag försöker att bara se det positiva...
    hihhi de e så man ska se de positivt hihi

men tänk om ni önskar er pengar då till resan så kanske ni får ihop en tiotusen elle någe sånt..
  • Bella30

Mauritius är UNDERBART !
    Vi var där 2003 & jag drömmer fortfarande om den resan, hihi.
    V bodde på Belle Mare Plage... Vilket hotell skall ni bo på?
    Ni kommer att få en fantastisk bröllopsresa...!

Vi kommer att vara borta 14 dagar, och resan kostar c:a 40-45´(har inte fått priserna från flygbolaget ännu)inkl. halvpension.
    Vi har själva bokat flyget och boendet. Blev billigare än att boka med t.ex VING, där samma resa kostar 50´.

snofsan skrev 2007-11-13 10:07:41 följande:
    ååhh de låter underbart..vi tänkte åka till mauritius på smekmånaden.. men de e ganska dyrt... 30.000:- för 11 dagar...hur länge ska ni åka å om ja får vara så fräck att fråga vad det kostar att åka dit?
  • Mickes tös

snofsan: ja vi får hoppas på att få ihop någet sådant, men sedan kan man ju aldrig räkna med något

• Bella30

Låter superhärligt!
    Älskar spa, men tyvärr så blir det alltför sällan...
    Vi kommer bl.a att önska oss pengar i bröllopspresent (heckar från Forex...) som vi kan ha som fickpengar på Maldiverna...
    Har även börjat med en "bröllopslista" på Cervera... Vad önskar NI er i bröllopspresent??

Mickes tös skrev 2007-11-13 10:23:41 följande:

2 veckor med halvpension och upp till 15 behandlingar i veckan ska kosta 24000 för oss två, och det är inte dyrt om man jämför, men det är ganska mycket som en klumpsumma
  • Mickes tös

Vi ska (hoppas jag) önska oss pengar i resebidrag... sedan får det väl bli någon liten lista oxå för de som inte vill ge pengar...

• Bella30

Ok, det är ju bättre att göra en "önskelista" än att få saker man redan har/inte vill ha.

Jag har nyss ätit tokgod lunch; kycklingsallad med ananas & hasselnötter med vitlökssås. Mmmmm.
    Nu - jobba !

Mickes tös skrev 2007-11-13 12:27:36 följande:

Vi ska (hoppas jag) önska oss pengar i resebidrag... sedan får det väl bli någon liten lista oxå för de som inte vill ge pengar...
  • blivandefrularsed
    Bella30 skrev 2007-11-13 10:38:27 följande:
    Mauritius är UNDERBART!Vi var där 2003 & jag drömmer fortfarande om den resan, hihi.V bodde på Belle Mare Plage... Vilket hotell skall ni bo på?Ni kommer att få en fantastisk bröllopsresa...!
    Å, vad bra att du säger det! Vi åket till mauritius tre dagar efter bröllopet....!!! Vi ska bo på Le VICTORIA, hoppas det blir bra =) Några tips när man är där? Vi har all inclusive, så hur mycket pengar tror du vi behöver ta med oss?? Kommer nog mest slappa vid poolen och havet
  • blivandefrularsed

Vi tänker nog också fixa till nån önskelista på cervera, vi skulle vilja ha vinglas och sånt så vi får kolla ut nåt framöver. Sen vet jag inte vad vi ska önksa oss. Kanske presentkort på EM, vi behöver ny soffa... Och pengar kommer vi nog med skriva. Fickpengar till resan om inte annat.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)