• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Sofia08

Jag har äntligen bestämt hur våra kort ska se ut. Tänkte inhandla materialet snart. Vi måste bara fastställa gästlistan först. Vi kommer att bjuda på drickat till maten. Sen kommer vi sälja dricka till självkostnadspris efteråt. Egentligen inte för att "tjäna nåt" utan mest för att slippa allt spill. Är det gratis blir det lättare att det står halvfulla glas och burkar överallt. Så det är mest en praktisk sak.Det är inte meningen att man ska vända på varje öre, då kan man lika gärna låta gästerna betala 10-20 kronor. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon som skulle höja på ögonbrynet för det.

• BlivandeFruJohansson

Vi ska ta en tis för varje dricka i baren. Har kommit på ett rim alldeles själv (jättestolt )
    Hopas de går bra,
    att en tia vi tar,
    för var dryck i vår bar!
    Tycker en tia är helt ok att betala! Vet att de kommer bli mycke spill annars.. Sen får man ju en liten slant till bröllopsresan Sitter & försöker få ihop bordsplaceringen. Men vet ju inte vilka som kommer & ej, men vissa är lite svårare att passa ihop me andra dom inte känner.. Vet iallafall hur ganska många ska sitta Alltid nått! Våra inbjudningskort ska vi bara skriva ut & sen ska vi göra de sista på framsidan, sen e dom klara Men ska ju inte skicka ut dom på ett tag ändå, men känns bra!
    Ska nu sova, go natt alla!

• Bellanote

blivande är ett bra rim.. jo hade med faktiskt tänkt ta dessa pengar till resa.. maten ska vi bjuda på drycken men just efter när det är fest!! så tycker jag att man kan stå för drickat själv..

• järvedsullis

Sofia08 - jag har skrivit en fråga i din gästbok.... har letat med ljus och lyckta efter ngn som kan programmet. Det var ett tag sedan jag själv satt med det så det har tydligen försvunnit en del av kunskapen hur man anv programmet.

• BlivandeFruJohansson

Va länge sen vi skrev i tråden Nån som kommit på nått nytt?
    Vi har en ny bordsdekoration, gelehjärtan i godis Ska inte ha rosblad som de va tänkt, så osmidigt.. Så de blir några blockljus som ska stå me ganska mcke mellanrum, emellan dom ska de va värmeljus. Och varvat me gelehjärtanen ska de även va silverconfetti. Va tycks?

• Sofia08

Åh, det låter jättefint med geléhjärtan!! *mums* Idag har jag varit och köpt det mesta till våra inbjudningskort!! Sen har vi äntligen bestämt vem vi ska ha som fotograf också! Annars har det varit ganska lugnt..

• järvedsullis

rnet bröllopsmässigt är det ganska lugnt. Vi har talat med hon som ska sjunga på vigseln, så det är väl det som är nytt. Annars verkar det som att uppsatsen är på g, tillslut kan även jag bemästra SPSS tillräckligt för att det ska bli godkänt i alla fall.

• Sofia08

Järvedsullis: Åh, vad skönt att uppsatsen börjar bli klar!! Hade du någon hjälp av det jag skickade?

• AnneiLund

Åhhhhhh
    28 juni.....då ska ju vi oxå gifta oss. Kul!! Har inte kommit så långt...
    bokat kyrka
    fixat präst
    fixat festlokal
    fixat boende till 100 gäster
    kanske kontakta den cateringkillen vi vill ha i morgon...
    Ja...thats about it!
    Jag började i 190, men så blev det liksom inge kul längre, så nu har jag pausat i nästan 3 månader....nu känns det roligt igen

• AnneiLund

ja just det
    bokat alla tärnor, näbbar och bestman och sånt
    toastmaster klar
    färgtema; olika nyanser av grönt, vitt och silver

Svar på tråden 28 juni 2008