• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Sofia08

Tack!
    Jo, vi hade också först tänkt att åka någonstans långt bort på till vintern eller liknande. Då skulle man ju kunna önska sig resecheckar i bröllopspresent. Men sen skulle jag tycka att det var mysigt att åka direkt också. När man är alldeles nygift och kär! Jaaa, vi får väl se hur man gör. Hur långt pengarna räcker och så.

• BlivandeFruJohansson

Vi skulle åkt till Helsingfors dagen efter, men ska nu åka till Gotland veckan efter. Skönt att bara da e lugnt efter, man behöver nog de
    De va ju ett jättebra pris ni ger för eran DJ! Vi ger 5500 för ett band, känns lite mycke.. Men dom ska tydligen va kanon, så hoppas de blir bra! Bara hört dom på en cd. De ska väl kunna bli en riktig fest då

• Bellanote

ringde handelsträdgården som ska göra våra blommor vad de ska ta. och för min bukett så tar han 500, 100 för tärnans och 25 för bröst blommorna.. blir ju jätte billigt ju.. sen så blommorna jag ska ta till dekorationen tar han 15 kr stycket men ska ju bara ha enstaka rosor så det blir ju inte så farligt det heller.. usch trodde det skulle bli mycket dyrare.. vart glad nu.

• BlivandeFruJohansson

De förstår ja! Vart liger handlsträdgården? Kanske lönar sig att åka dit Ja vet va ja ska ha, så tänkte göra ett kostnadsförslag runtom i olika blomaffärer. Va kostar rosblad tror ni? Tänkte strö de på borden..

• Bellanote

hanedlsträdgården jag ska till ligger mellan tranås och jönköping.. rosblad sosa såg jag i en bröllops affär i helgen ett paket för 25 kr de hade rosa ocg röda. alltså låtsas då men de var snygga. funderar på om jag ska in och köpa något paket..

• BlivandeFruJohansson

bor i norrköpin, så kanske lite väl långt Vill gärna ha äkta blad..

• Sofia08

BlivandefruJohansson: Kontakta floristen och fråga efter blomblad. De kanske kan fixa det till dig genom att ta gamla rosor som de ändå inte kan sälja?? Eller varför inte fråga nån torgförsäljare? Själv tänkte jag nog inhandla rosorna på Hötorget. Billigt och bra. Iofs ett jäääkla jobb att blada av dem, men det kan det vara värt!

• Sofia08

Förresten så klarade jag inte min tenta!!! Snyft!!

• MJ 2008

Nu har vi bokat lokal. :) Vi har tyvärr inte så många att välja på, så det blev en bygdegård i närheten. Men vi ska nog klara av att piffa upp den. :)
    Mamma ringde och bokade den, då orten där vi bor är relativt
    liten och snacket kan börja gå fort...

Tråkigt med din tenta Sofia. :( Jag har tenta på fredag, så jag sitter hemma idag.
    Var det pedagogik du läste?

Svar på tråden 28 juni 2008