• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Bellanote

Vi har kommit en bit på vägen tycker jag

*Kyrka bokad
    *Fest lokal bokad
    *Frisör och smink bokat (det ingår champagne och lunch med)
    *Klänning köpt bild finns i galleriet
    *Gästlistan ok
    *Tärna utsedd
    *Toast/värd par är sammanlagt blir 4 st
    *Bokat hon som ska gör tårtan ska test smaka nu i nov
    *Meny nästan klart

Bröllops planerings möte inbokat den 17 november med alla föräldrar och tärna min m2b syster marskalk vet vi ej ännu.

• Bellanote

blivande fru johansson vilket bra rim. hoppas jag kan sno det lite snyggt till vårt?

förresten var är ni ifrån?

• BlivandeFruJohansson

Vi är ifrån Norrköping!
    Du får jättegärna "låna mitt rim" Är jättestolt över mitt rim. Har bara hittat massa långa på BT, o de ville ja ej ha.. Så är SÅ glad över mitt rim

• Sofia08

Bellanote: Välkommen!! Vi var ju ganska många 28-juni-brudar i den gamla tråden så jag hoppas att vi blir ännu fler här så småningom!
    Åh, jag har lite ångest över inbjudningarna....var och köpte stämpel och lite papper i lördags, men känner mig fortfarande inte helt nöjd..suck! Får nog åka dit igen och inhandla så att jag kan göra några fler "provkort". Hur ser era inbjudningskort ut?

• BlivandeFruJohansson

Ja har bett en vän som håller på me scrapping så hon gör våra! Blir kanon! Kan lägga ut en bild på dem när ja får dom!

• Sofia08

Åh, jättegärna!! Vad ska ni ha för färger? Jag var ju och köpte stämpel och stämpeldynor och en hel rulle med sidenband...men nu undrar jag om vi inte ska beställa färdiga ändå...haha! Åh, vad man veelar. Ingen hjälp får jag av m2b heller. Försökte få lite smakråd av honom igår, och jag blev inte klokare för det..

• järvedsullis

Hallå !
    Här är ännu en 28 juni- brud, får man vara med?

jag blir lite stressad när jag ser hur långt ni nadra har kommit. Vi har klart med:
    vigsel/fest lokal
    frisör - bokad
    make-up - bokad
    fotograf - bokad
    florist
    catering, men inte vilken mat vi ska ha
    musik till vigsel

kvar:
    inbjudningarna
    häften (både till festen och vigseln)
    klänningen/arna
    kostym
    skor till oss båda
    ringen
    tårtan
    spriten till festen

aaahhhh! känns som att vi har börjat i fel ände på ngt vis....

• Sofia08

järvedsullis: Välkommen hit!! Fast jag tycker verkligen inte att ni har börjat i fel ände...det är ju ungefär samma saker som vi också har kvar. Jag har ingen aning om vad man ska använda för florist, och vi har inte bestämt musiken i kyrkan, eller bokat catering än. Måste ta tag i det där med maten känns det som..och kolla upp florist, OCH bestämma vilken fotograf vi ska ha. Vi har bokat en fotograf, men jag är lite osäker om vi ska använda henne eller inte. Och vad svårt det är när man inte har ngn aning om nån bra florist!! Får väl se om det finns några tips på BT.

• järvedsullis

sofia08 - jag har dragit i alla mina kompistrådar som jag kan och känner att jag har samvete till... fotograf-kompis, florist-kompis, frisör-kompis, musik till vigsel-en kompis dotter osv

jag har egentligen bara ramarna, inga detaljer är ju klara i dagsläget. När ska man ta tag i sånt, känns ju fortfarande som att det är ganska länge kvar....

• Bellanote

sofia ska ha silver och rosa i mina ibjudningar.. ungefär likadana som calligraphen har. beställde prov kort där ifrån och ska härma dem. fick ett som jag tycker är jätte bra.

Svar på tråden 28 juni 2008