• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • järvedsullis

Kul att det finns ett hotell som gör sig lite för. Här uppe i Ö-vik har vi inte så mkt att välja på, desutom sägs det att ska man ha ngt utöver så får man fixa det själv! Känns lite b, vi har funderat på att köpa lite finare sängkläder, köpa hem en riktigt god frukost och sova hemma istället.

• Bellanote

järvedsullis ja det ska ju va det lilla extra. kan man inte få det på hotell så kan man ju lika väll få det hemma. be sin mor om att typ komma tidigare och laga frukost sen ställa fram och lämna och typ tända ljus åt en. eller varför inte en vän??

Åh har fixakt en brudlasse fast i plast som ska stå framför oss, det kommer att bli as snyggt..

• Sofia08

Idag har jag bokat in vår bröllopsnatt. Det blir på hotell Diplomat i Stockholm. Det är ju såå fint. Dubbelrum med utsikt mot Nybroviken. Helt fantastiskt!!! Känns superlyxigt! Vi betalar 3295kr och då ingår vickning på natten. Det finns tre olika sorter att välja på: laxsnittar och champagne, rödvin och ostbricka, eller öl och italienska delikatesser. Sen är det champagnefrukost dagen därpå och utcheckning 15,00. Man får tydligen någon present också. (undra vad det kan vara..???)Måste ringa tillbaka i morgon eftersom jag är lite nojjig att de verkligen bokade in 28 JUNI och inte JULI...

Annars har jag rännt runt på stan för att köpa det sista till inbjudningskorten. Sax, stämpelfärg, kniv, och detta eviga letande efter rätt färg på inlagan i inbjudan.....suck! Jag vet EXAKT vad jag vill ha för rosa nyans, och den går ju inte att hitta någonstans!!! Har hittat två papper nu som jag velar som en tok emellan....varför ska det aldrig vara enkelt? (Eller varför gör man det alltid så svårt för sig...) När jag väl har bestämt mig så är det bara att inhandla rätt mängd papper och sedan börja tillverka!!

• BlivandeFruJohansson

Köpte papper för länge sen vilket ja hade glömt ), så köpte mer för ett halvår sen. Men nu har ja fixat att en än ska göra dom & bad henne köpa. Vilket minne har man?? Så vet inte va ja ska göra me typ 50 papper.. Kanske kan göra nått me dom. Får se

• Bellanote

blivande fru vad är det för papper?

• BlivandeFruJohansson

Som ja skulle haft till inbjudningarna
    Läste en tråd här ang nån som skulle ha ballonger gjort som ett hjärta att ha bokom sig.. Va tycker ni om ballonger på ett bröllop? Måste göra nått me lokalen, för den är inte så mysig..

• järvedsullis

risken kan ju bli att det känns lite barnkalasigt, men det beror väl på vilka ballonger man väljer också.... vi kommer att behöva piffa också, så nog tror jag att vi kommer att ha ballonger, men med en viss reservation från mitt håll.

• Sofia08

Ja,jag funderar också lite på hur vi ska piffa till lokalen...tror vi får åka dit och kolla hur det ser ut. Har ju varit där tidigare, men kommer inte íhåg riktigt. Man kanske får lite idéer när man är där. Men det blir nog också ballonger eller blommor av ngt slag.

Jag försöker komma på hur man ska göra några snygga stolsöverdrag... har ni några tips??

Nästa helg tänkte jag iaf börja lite smått med inbjudningskorten!!

• BlivandeFruJohansson

Ska kolla runt på ballonger & se va som finns. Borde ju finnas några fina hjärtformade..

• Bellanote

jag har kollat in fina silver ballonger som jag tänkte vi skulle sätta upp någonstans med. har hittat påkort design har jag för mig.. hjärt formade finns men kommer inte ihåg var jag har sett ..

blivande jo men vad är det för papper mer, alltså tjockt eller så till korten fattar jag

snygga stols överdrag vet jag inte men en del klipper ju bara ut ur vita tyg och knyter lixom runt stols ryggen så de täcker inte hela stolen var rätt så snyggt faktiskt..

Svar på tråden 28 juni 2008