• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Bellanote

järvedsullis surt med värdparen. klänning kan man ju ordna rätt så snabbt med plan b som du säger. enkla a-line klänningar är det som affärerna har rätt så mycket av tycker jag ialla fall. men sen att hitta den som är det stora D det är nog en aning svårare. Min var ju den 3 jag provade. så sen köpte jag den direkt provade nog bara 7 sammanlagt.

• Vårstabruden

hej! vad kul att det finns en engen tråd för 28 juni!! jag ska oxå gänga mig då, får man haka på lr?

• AnneiLund

Helgen efter midsommar!!!!
    Då smller det tjejer!!!
    Hoppas på hyfsat väder, eller hur ???

Jag hade varit beredd på att pröjsa 10.000 för en solig dag, eller vad säger ni?

• Yanetta

Ja jag skulle kunna ge mkt för att vara garanterad en solig dag!

Nu har vi pratat med konditoriet, verkar bra och billigt. 26kr per bit. Ska åka o träffa dom o provsmaka i Januari, det ligger 25mil bort, vi gifter oss inte här i stan utan i våran hemstad.

Ska strax iväg på stan o köpa allt papper o sånt som behövs till inbjudningar o andra kortsaker, så är kvällssysslan bokad i en tid framöver...

Vi har även bestämt oss för att åka till Paris på weekend helgen efter bröllopet, och sen 2 veckor till malaysia nästa vinter. Då hinner jag sommarjobba (är student) men ändå får vi lite mys i Paris. Har varit där förrut, men inte min blivande, så det blir kul.

Har slagit min blivande på fingrarna lite, att han måste ta lite egna initiativ ang. bröllopsplanerna, bara mitt huvud som går på högvarv o han behöver bara säga ja eller nej när jag försöker ta massa viktiga beslut...men han har lovat skärpa sig. Det var faktiskt han som ringde konditoriet, o nu sitter han o försöker få tag på en cateringfirma.

Trevlig helg allihopa!!

• Sofia08

Vårstabruden och AnneiLund: välkomna till vårt lilla krypin!!

Ja, guuu tänk om det skulle spöregna...hemska tanke..

Nu har jag börjat lite smått med inbjudningarna. Känns bra.

Åh, jag tror att vi kommer göra som er Yanetta. Åka en weekend eller så efter bröllopet och sen dra iväg till vintern istället. Jag skulle helst vilja åka iväg långt bort direkt efter, men de ställen vi tittat på har regnperiod då och sen kommer inte pengarna räcka till heller. Jag pluggar också, men är klar i Juni. Förhoppningvis har jag mig ett nytt jobb, och det är ju inte ens säkert att jag kommer ha möjlighet att ta ut ngn semester. Så vi får väl avvakta och se.

Trevilig helg!!

• Nilsa in love

Tjoho brudar!

Har hängt på tråden lite av och till i höst men nu vill jag vara med på allvar!
    I dagsläget ser min planering ut som följande:

- Bohus Malmöns kyrka bokad till kl 13:30
    - Restaurang Havsnära i Kungshamn bokad
    - Menyn prellad
    - Världens tuffaste fotograf fixad, han tar amazing bilder!
    - Manlig sångare till kyrkan också bokad
    - Hotellrum reserverade på Smögens havsbad

Det som står på tur nu är att kolla upp båtcharter och eventuellt boka, boka tid med frisör och make-up artist, boka sviten (vi vet inte riktigt hur många nätter vi ska stanna...) och kolla upp konditor.
    Sen måste vi även ta tag i inbjudningskorten och då jag är extremt kräsen kommer det innebära en resa till Stockholm och ett möte med tjejerna på byrån vi tänker anlita. I samma veva hoppas jag kunna prova klänningar.
    Hoppas att jag tidsmässigt ligger ganska i fas? Tror det.

Börjar faktiskt kännas ganska pirrigt nu, när man tänker på allt. Det är först de senaste veckorna som alla pusselbitar börjat falla på plats och det känns förbaskat skönt.

Kramis på er alla!

• Anki1979

Här e en till som ska gifta sig den 28 Juni 2008

• järvedsullis

Att det ska vara så svårt att hitta några andra som värdpar.... vi hade valt de ultimata...
    Jag ska i alla fall gå och pröva klänningar på fredag, med mamma som smakråd. Det kan bli kul.

Pratade lite löst med min "designer" och han har verkligen ingen tid att sy, men ska promt göra det i alla fall. Ja, jag tror jag har en plan B också....

Förresten brudar - min kollega som är insatt i det här med väder, hävdar att det är en helg det ofta är bra väder, så jag tycker vi tänker optimistiskt

• Bellanote

anki välkommen

järvedsullis det med vädret tycker jag kåter toppen..

Svar på tråden 28 juni 2008