• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • BlivandeFruJohansson

Hoppas de blir soligt i hela landet den 28 juni 2008!! Vi skulle gift oss i år den 30 juni & då ÖSREGNADE de Så hoppas på bättre väder nästa år.

• Nilsa in love

Hej vänner!

Hur går det för er? Ni har väl inte tacklat av helt i er planering?

Denna veckan har jag vari riktigt duktigt. Har bokat båtcharter som ska köra gästerna från hotellet till kyrkan och från kyrkan till restaurangen. De båda resorna tar ca 45 minuter vardera. Är så himla nöjd!
    Eftersom de flesta gästerna har rest sisådär 30-40 mil så kommer det bjudas på en liten picknick-korg på båtfärden till kyrkan. Detta för att gästerna inte ska sitta och varahungriga under vigseln.
    På vägen från kyrkan till restaurangen kommer jag och min man också åka med och då blir det champagne och jordgubbar. SKÅL! Det bli perfekt och MYCKET billigare än om vi skulle tagit brudskålen på restaurangen.
    Nåväl. Jag berättade om mina planer för båtföretaget som vi anlitar och killen som ska köra oss (vi blir runt 40 personer) erbjöd sig direkt att ta hand om all servering ombord på båten. Vi ska bara komma på morgonen och lämna av alla grejer så tar de med sig pickniken och champagnen och dukar upp på båten. Utan någon som helst extra kostnad.

DESSUTOM lånar de gärna ut sin gamla båtbod från 1800-talet till fotograferingen ifalldet *peppar peppar* skulle regna.

HUR BRA SOM HELST!

Sen har jag varit i kontakt med byrån i Sthlm som ska fixa inbjudningskorten. Det verkade som om vi förstod varandra bra på telefon och hon ska skicka prover till mig nästa vecka. Så kanske, kanske behöver jag nite åka upp till Sthlm för ett möte. I så fallåker jag till Köpenhamn och kollar klänningarna istället, det är mycket närmare.

Slutligen. Min blivande har skissat klart på sin gästlista och kommit fram till att han inte vill bjuda några vänner? Han vill hellre bjuda alla sina fastrar och mostrar med deras respektive..- Väldigt sött av honom och det är absolut hans val men det känns väldigt mydko. Jag vill göra tvärtom. Inte bjuda några släktingar förutom de allra närmaste och sen bjuda mina gamla, trogna kompisar. Vi kommer bli en salig blandning :)

KRAM!

• 2008 06 28

Ahh, har provat klänningar för första gången idag. Suverän service och underbara klänningar.
    Gick in med en tanke om ngefär vad jag ville ha: enkel hel klänning och med axelband, gärna v-ringad. Kommer ut med tre alternativ, två axelbandslösa, en av dem med "puff i kjolen" och en tvådelad halterneck med draperad kjol!
    Priserna var lite i det saftigaste laget för mig, men vi får se... kände mig så vacker trots vinterblek och osminkad.
    Skulle gärna vilja tipsa om butiken men det verkar man inte få göra här längre?

Annars händer det inte mycket.
    Klart är:
    Kyrka
    Festlokal
    Toastmaster/madame
    Håruppsättning och smink (bokat)

Nu under julledigheten måste vi ta och spika gästlistan, det är liksom svårt att gå vidare utan den känns det som!

• Nilsa in love

Ja, vi måste också spika gästlistan.
    Trodde att det skulle vara bland det roligaste att planera men inte! Tycker det är jättesvårt! Vilka ska inte med och vilka ska med?
    En av mina närmaste vänner har varit tillsammans med min kusin och dem emellan är det väldigt infekterat. Båda har nya men det funkar inte alls att ha dem under samma tak. Kan ju tycka att de skulle kunna skärpa sig under vårt bröllop men i och med att det blir övernattning också så klarar dom det inte. En måste bort.
    Antagligen skickar vi ut inbjudan till båda paren så får de själva bestäma hur de ska tackla det. Suck.
    Dessutom har min allra närmaste vän varit ihop med min brorsa i 5 år, det tog slut för ett par år sedan. Hon blev då ihop med en av hans kompisar och där är det ÄNNU värre. Min brorsa gick under sperationen ned sig helt och har inte haft någon annan efter henne.
    Se man krasst på det så borde jag prioritera både men hon är verkligen min allra bästa vän? Men bjuder jag henne så måste jag väl bjuda med hennes nya och då sabbar jag hela bröllopet för min brorsa.

Nä, så det är gästlistan som ska spikas i helgen. Sen hoppas jag att proverna på inbjudningskorten kommer i veckan. Och så har vi tänkt berätta för våra familjer om bröllopet under julhelgen när vi träffar alla.

Vill inte riktigt prova klänningar än, hoppas på att kunna gå ned sisådär en 5 kg innan dess. Men det verkar stört omöjligt!

2008 06 28: I vilken stad låg affären där du varit och provat? Bor du också i södra Sverige?

Kram!

• Vårstabruden

*Tema för bröllopet är "en midsommarnattsdröm"(färger: grönt, lila och vitt)
    *brudtärna, brudnäbb och bestman har tackat ja
    *värdpar är mina föräldrar och toastmadam är min bästa vän
    *kyrka och lokal är bokad
    *DJ och fotograf är bokade
    *Min m2b har en syster som är konditor så hon gör tårtan
    *klänning är fixad, ska hyra
    *Frisör är underrättad.
    *Korten är beställda fast inte utskickade än, tänkte göra det
    den 14 feb på alla hjärtans dag!
    *Gästlistan är spikad

Det som vi har problem med nu är brudtärneklänningarna men det löster sig nog... :-/

Kram på er!

• BlivandeFruJohansson

Nu har vi inte gjort nått på ett tag, men ganska mycke e klart (och ganska mycke är kvar )
    Det här är klart:
    * Gästlistan
    * Toastmaster, Värdinna, Tärna, Bestman & Ringbärare
    * Lokal
    * Catering, inkl dukning & fixa me tårtan
    * Färgtema: Silver, cremevitt & vinrött
    * Buffé är spikad
    * Frisören har ja pratat me
    * Klänningen
    * Bandet till festen är bokat
    * Inbjudningskorten är nästan helt färdiga
    * Kyrkan är bokad

• 2008 06 28

Nilsa in love:

Näe, jag bor tyvärr inte i södra Sverige, stället som jag var till ligger i Västmanland.

• BlivandeFruJohansson

Våra inbjudningskort är snart färdiga Bara några detaljer kvar!!

Svar på tråden 28 juni 2008