• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • BlivandeFruJohansson

Sitter & kollar runt lite sng klänningar till min tärna & vår värdinna.. Har inte hittat nån ja vill ha än, men ska kolla på stan me om de finns några sen nyår.. Hann aldrig springa ner efter jul Nån som kommit på nått eller gjort nått roligt till bröllopet??

• Sofia08

Jag pysslar med inbjudningskorten. Det är det enda. Men guuu vad segt det är. Inte alls så kul som jag trodde det skulle vara..haha!

• Sibbis

lustigt det där, man tycker det är så OTROLIGT kul när man planerar o funderar, men efter ett tag blir det så TRIST :P sitter själv o repar lavendel till bröllopet, och mina fingrar är ömma o lukten kommer snart göra mig illamående *S* tur att det är ett tag kvar så jag hinner älska doften igen :D

oh oh oh, o så har mamma berättat att hon gärna syr min brudklänning. hon har sytt några tidigare, men det var länge sen o jag trodde inte att hon skulle orka nu (hon har varit ganska dålig) men hurra! sååå, alla tips på klänningmönster mottages tacksamt!

• BlivandeFruJohansson

Kul Sibbis, då får du verkligen den klänning du vill ha! Har tyvärr inga mönster.. Våra inbjudningar ska ja försöka printa ut imorgon, så är dom snart klara

Satt och kollade priser på dricka igår. På Calle´s & Border- Shopen. Ganska lika, men Calle´s hade mer på deras hemsida.. Va på Border- shopen för ett par år sedan och dom har ju hur mycke dricka som helst!! 3 eller 4 våningar me massa olika sorter. Så blir nog den iallafall som vi kommer besöka innan bröllopet Ligger närmast oxå.

• rosaälvan

Hm vi ska också köpa dricka på det sättet så det var ju bra info. blir ju som en liten minisemester också.

• Bellanote

sibbis har ett mönster hemma på en halterneck bröllops klänning. jätte vacker , mamma skulle med sy till mig först men sen så hittade jag ju en på rea så då vart det den.

blivande ska med handla utomlands typ tyskland eller polen. svärfar har redan köpt in en del till oss.

• Sibbis

bellanote: tack för förslaget, men jag kan inte ha halterneck. jag är ganska bredaxlad som det är, o med det ser jag ut som en bodybuildare *s* lite synd egentligen, för jag gillar modellen...

ni kommer spara många slanatar på bordershoppen, jag gillar den. vi kommer ju vara på restaurang på vårt kalas, så de står för drickat o jag slipper tänka på den punkten. ganska skönt, måste jag erkänna, eftersom vi antaligen inte skulle hinna åka o köpa sånt där...

vi är på vår sista minisemester innan bröllopet, har tagit en tripp till frankrike, mina föräldrars hus här, för att fira nyår. det var trots allt här han friade för snart ett år sen :P

• BlivandeFruJohansson

Va kommer ni ha för dricka på festen? Vi kommer bjuda på alt under mat & innan, sen kommer vi ta betalt för varje drink. En tia. Vi kommer köpa me oss:

* Asti Zinzano (som välkomstdrink)
    * Rött & Vitt JP
    * Öl
    * Dooleys
    * Baccardi Razz
    * Baccardi Lemon
    * Cider & Alkoläsk
    * Vodka
    * Whiskey
    * Gin

Läsk (cola, cola light, fanta, sprite, tonic & mineralvatten) det kommer vi handla här hemma. Kostar nästan lika mycke & så slipper man släpa hem de hela vägen.

• Bellanote

blivande det vi har pratat om stämmer rätt så bra med det du har skrivit.. men blir nog baileys istället för dooleys.

Svar på tråden 28 juni 2008