• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Sofia08

Åh, nej!!!! Jag var inne på postens hemsida nu och det verkar som de inte säljer de där hjärt-frimärkena längre...attans! Skulle ha köpt dem när de fanns!
    Men förhoppningsvis så kanske det kommer en ny sort innan 14 feb??
    Nu längtar jag tills nästa vecka då jag ska börja ringa lite samtal och boka in möten med cateringfirman, konditorn, guldsmeden..Nu drar det igång på riktigt tjejer!!

• BlivandeFruJohansson

har me börjat kolla in va ja ska ringa runt till snart Ska kolla cateringen så allt där är helt ok, tårtan har vi inte kollat nått, så de måste göras snart! Guldsmeden kan ja inte prat me förrän inbjudningarna har gåt ut Så ett tag till får de vänta.. Men snart drar allt igång

• Sofia08

Varför kan du inte kontakta guldsmeden innan inbjudningskorten har gått ut???

BlivandeFruJohansson skrev 2008-01-04 14:37:57 följande:
    har me börjat kolla in va ja ska ringa runt till snart Ska kolla cateringen så allt där är helt ok, tårtan har vi inte kollat nått, så de måste göras snart! Guldsmeden kan ja inte prat me förrän inbjudningarna har gåt ut Så ett tag till får de vänta.. Men snart drar allt igång
  • Joy 2008

Hej tjejer, här är ännu en 28/6-08-brud!! Nu när det närmar sig 5 månaders-strecket känner jag att det börjar bli dags att engagera sig lite här! :)

Vi har gjort en massa det här jullovet; köpt klänning (finns i mitt bildgalleri), färdigställt gästlistan, pysslat ihop inbjudningskorten (finns också där), bokat in ett besök i festlokalen för att kolla bord o porslin m.m, sett ut kostym till m2b, bestämt sånger till solisten i kyrkan.. ja.. det var nog allt!

Vad har ni för O.S.A-datum förresten? Vi satte 1 maj, hoppas det är "lagom".

• Bellanote

Vi satte sist april så ungefär samma. det var någons blivande man här inne som var samrt och kom på det att sätter man i början så tänker man att ja då svarar vi i maj och kommer på det typ 5 så då blir det senare för man tänker fel. men sätter man sista april så är de mer medvetna.

• BlivandeFruJohansson

Guldsmeden som vi ska anlita är bjuden till våran fest. Han är sambo med min jobbarkompis.. Så vill inte att nån ska veta nått innan inbjudasn gått ut. Men om snart en månad ligger dom i lådorna Ska handla frimärken idag så är de klart! Ska se om ja kan boka in så vi kan kolla in lokal och se vad som behövs handla och vad som finns.. Tjurkärring som har hand om lokalen, men ska nog kunna fixa nått

• Gieken

Hej!

Här är en till som planerar bröllop den 28/6
    Hittade hit m.h.a Sofia08. Tack!

Ni verkar ha kommit långt allihopa, vi filar på inbjudningskorten som ska skickas till veckan, ska boka kläder åt fästmannen och marskalken på tisdag, beställa tärnans och näbbens klänningar till veckan och till sonen får vi vänta eftersom vi inte har nån aning om strl i juni!

Maten ska mamma och svärmor fixa, så det känns lugnt, gäller bara att spika meny.

Har en suverän toastmaster som har massor av idéer, så det känns som att han fixar kvällens festligheter, skönt!

Det som är kruxet nu är att jag kommit på att jag vill sy min egen klänning Så är det nån som vet en bra mönster-sajt så tipsa mig gärna!

• BlivandeFruJohansson

Va kommer ni be eran toastmaster göra, förutom att hålla koll på tal och så.. Känner mej inte så haj på de här

• Gieken

Vår toastmaster kommer att välkomna och "underhålla" gästerna när de kommer till festplatsen, medan vi får en timme att andas och fotograferas och kanske dricka lite skumpa!

Han hade en massa förslag på sysselsättning, bl.a. att alla gäster ska fotograferas och skriva hälsningar under tiden.

Under kvällen kommer han att kontrollera talen, sköta kontakten med serveringen och musiken och hjälpa till med diverse allahanda grejjer.
    Dessutom har vi en engagerad tärna och marskalk som vi litar till 100% på. Så förhoppningsvis kan vi bara njuta av vår dag!

• Nilsa in love

Okej! Vilken dag jag hade igår. Lyssna på det här:

Bor som bekant i sydligaste Skåne, ser Danmark från balkongen. Är otroligt petig när det gäller ALLT och har haft ångest över inbjudningskorten eftersom jag har så stora krav. Det är hemskt, by the way...
    Finns en byrå i Stockholm som jag känner stort förtroende för och har haft mycket kontakt med dem över telegon. De förstår hur noggrann jag är och rekommenderade mig att besöka dem för att på så sätt få överblick över alla alternativ.
    Igår tog jag Just Nu-biljett på tåget och åkte upp till Stockholm. Var framme vid typ 13 och hade ett fantastiskt givande möte med ägaren. Hon förstod meddetsamma vad jag ville ha och hade en massa ideér. Vi kommer att bli så löjligt nöjda så nu ÄNTLIGEN är vi på väg vad gäller inbjudningskorten. Dessutom hann de trycka dem på 3 veckor ifall vi på måndag mailar in hur vi vill utforma texten.

Korten kommer, i likhet med vårt ganska så rustika bröllop, gå lite i skärgårdstema. Inbjudningskorten kommer vara utformade som en liten bok, med hårdare pärmar. På fram- och baksidan kommer ett sjökort över Smögens skärgård att tryckas.
    Innuti kommer det vara 3 sidor, ifall vi inte kommer komma på ytterligare något som vi vill ha med: Dels själva inbjudan, dels information om boende och båtcharter, dels en ursnygg skissad karta som de fxar.

Dessutom matchande kuvert.

Kommer inte göra reklam för byrån och berätta vad de heter (alla här på tråden har dessutom redan hunnit fixa sina kort) men vi är så glad för att vi fann dem.

Så nu sitter jag här och filar på texten. Största problemet för tillfället är at få klarhet i vem som bjuder in till bröllopet. Är det mamma och pappa (som betalar halva middagen...) eller är det min blivande man och jag? Svårt.... Hur har ni gjort med det, tjejer?

Kramar från en nöjd och glad Nilsa.

Svar på tråden 28 juni 2008