Okej! Vilken dag jag hade igår. Lyssna på det här:
Bor som bekant i sydligaste Skåne, ser Danmark från balkongen. Är otroligt petig när det gäller ALLT och har haft ångest över inbjudningskorten eftersom jag har så stora krav. Det är hemskt, by the way...
Finns en byrå i Stockholm som jag känner stort förtroende för och har haft mycket kontakt med dem över telegon. De förstår hur noggrann jag är och rekommenderade mig att besöka dem för att på så sätt få överblick över alla alternativ.
Igår tog jag Just Nu-biljett på tåget och åkte upp till Stockholm. Var framme vid typ 13 och hade ett fantastiskt givande möte med ägaren. Hon förstod meddetsamma vad jag ville ha och hade en massa ideér. Vi kommer att bli så löjligt nöjda så nu ÄNTLIGEN är vi på väg vad gäller inbjudningskorten. Dessutom hann de trycka dem på 3 veckor ifall vi på måndag mailar in hur vi vill utforma texten.
Korten kommer, i likhet med vårt ganska så rustika bröllop, gå lite i skärgårdstema. Inbjudningskorten kommer vara utformade som en liten bok, med hårdare pärmar. På fram- och baksidan kommer ett sjökort över Smögens skärgård att tryckas.
Innuti kommer det vara 3 sidor, ifall vi inte kommer komma på ytterligare något som vi vill ha med: Dels själva inbjudan, dels information om boende och båtcharter, dels en ursnygg skissad karta som de fxar.
Dessutom matchande kuvert.
Kommer inte göra reklam för byrån och berätta vad de heter (alla här på tråden har dessutom redan hunnit fixa sina kort) men vi är så glad för att vi fann dem.
Så nu sitter jag här och filar på texten. Största problemet för tillfället är at få klarhet i vem som bjuder in till bröllopet. Är det mamma och pappa (som betalar halva middagen...) eller är det min blivande man och jag? Svårt.... Hur har ni gjort med det, tjejer?
Kramar från en nöjd och glad Nilsa.