• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • marjoh

vi ska nog inte ha buffé men allt är inte klart med hur vi ska göra med maten
    Idag ska vi ut och köpa papper m.m. till inbjudningskorten ska bli kul att komma igång med

• Nilsa in love

Grrr.... Jag blir så arg på mig själv! Varför i hela friden är det så förbaskat svårt att komma igång med inbjudningskorten!? Jag är världens veligaste människa.

Vår plan är att vi ska få tag i ett gammalt sjökort (dessutom ett vackert sjökort vilket inte är den smidigaste kombinationen....) och låta ett tryckeri alternativt Twinks scanna in det för att sedan ha det som bakgrund till både våra inbjudningar och menyn,. Kanske även till vigselprogrammet.
    Problemet är bara att hitta ett sådant sjökort som INTE är skyddat av någon upphovsrätt? Nästa problem är ifall vi bara ska lägga tecten på sjökortet rätt upp och ned eller ifall vi ska använda det som typ en ram?
    Ja, ni hör ju. Big problems.
    Det är inte alltid lätt att vara begåvad med en stor fantasi för mycket av ens tankar går liksom inte att uppfylla.

Good news angående mitt dilemma med make-up och hår i Smögen!
    Har idag varit i kontakt med Hårklippet i Smögen som fixar både håret och sminket, om jag vill. De använder sig utav I.D som jag använder privat så det blir nog bra. Ska vela lite till, sen kommer jag antagligen ringa och boka. Tjohooo!

Något mer som hänt sedan sist.... Tror inte det. Precis som alla andra i 28 juni-länken så är det ju inbjudningskorten som snurrar runt i skallen. Hrm.....

KRAM!

• Sofia08

Åh,jag är så glad!! Har hittat en tjej som ska fixa mitt och min tärnas hår och smink! Hon verkar jättebra och det var en tjej här på BT som rekomenderade henne. Kanon!! Hon kommer hem till mig och fixar mig hemma, vilket känns ännu bättre tycker jag. Så nu måste jag ringa och avboka min tid hos salongen där jag skulle fixa mig från början. Där skulle jag betalat 5000 för mig och min tärna, smink+hår. Nu kommer jag betala 2400 för oss två!!!!! Kan ju inte bli bättre!

Ja, inbjudningskorten är ju ångest...Måste ju göra klart dem snart men åh, vad tråkigt det är!! Känner mig inte heller helnöjd med resultatet faktiskt. Jag velade också jättelänge innan jag bestämde hur de skulle se ut, och sen är man ändå inte helt nöjd...suck!! Bridezilla varning?

• AnneiLund

Hej tjejer

Ja här kommer en till som tänker på inbjudningskorten......
    Jag har inte börjat fixa dom...och vi tänkte skica ut i februari.....helt sjukt ju......
    Och jag vill inte ha färdigtryckta från Caligraphen...jag vill ha personliga men jag har tummen mitt i näven....är det ngn som har bilder på fina MEN lättfixade kort????
    Jag är i så fall din slav för evigt

• Nilsa in love

Nix. Man blir inte nöjd.
    Under den timme som förflutit sedan jag skrev förra inlägget har jag varit i kontakt med sjöfartsverket och kollat upp upphovsrätten. Eftersom vi inte trycker så många inbjudningskort (typ 25 bara...) så behöver vi inte betala något. Däremot ska jag maila dem när jag vet vilket kort jag ska använda så får jag papper på att de har godkänt det. Viktigt att tänka på sådant här, ju!

Sen har jag varit i kontakt med ett tryckeri som kan hjälpa oss. Men innan jag kommer till dem ska jag helst ha ett typexempel klart på ur jag vill att de ska se ut.... Så det kommer jag sätta min fästman på! Han bara MÅSTE känna någon som är duktig på grafisk formgivning.

Vad kommer kalaset att kosta? Ingen aning. Jag bävar.

• BlivandeFruJohansson

Våra inbjudningar är nästintill klara! Ska lämna dom till en vän som ska sätta på ett par detaljer på framsidan, sen ska dom ner i kuvertet & sättas på med ett frimärke! Så skönt!
    Ska boka tid för klippning och då ska ja prata me hon som antagligen ska göra mitt hår.. Hon kanske ska på semester då, men har en annan på gång! Och hon ska ha 800kr MINDRE!! Så de blir ju bättre isåfall. Och då får ja slingning & klippning me på köpet! Kan ju ine bli bätre. Så nu måste ja få arslet ur vagnen & boka tid för klippning.

• marjoh

ska sätta igång med våra specialkomponerade placeringskort snart
    vi har köpt förrättsglas som vi vi ska sriva vårt monogram och gästens namn på med glasfärg. Kommer ta ett tag så det är dax att börja med dem man vet kommer: systrar, föräldrar prästen.

Her ingen större koll på detta med hår
    jag skulle vilja färga slingor, ska man testa nu hur det blir och hur lågnt innan bröllopet ska man färga för bäst resultat?

• BlivandeFruJohansson

Slinger ska man inte färga så långt innan, då syns utväxten. Hör me din frissa och se va hon tycker.

• bruden08

Anneilund
    jag har våra inbjudningskort i bildgalleriet. De var lätta att fixa. Kolla får du se om det kan vara något att få insperation ifrån.

AnneiLund skrev 2008-01-02 14:44:25 följande:
    Hej tjejerJa här kommer en till som tänker på inbjudningskorten......Jag har inte börjat fixa dom...och vi tänkte skica ut i februari.....helt sjukt ju......Och jag vill inte ha färdigtryckta från Caligraphen...jag vill ha personliga men jag har tummen mitt i näven....är det ngn som har bilder på fina MEN lättfixade kort????Jag är i så fall din slav för evigt
  • AnneiLund

bruden08
    Ska genast titta!!!
    Tack snälla!!

Svar på tråden 28 juni 2008