• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Bellanote

för hade man ju sina föräldrar som värd par för att det var just de som betalade kalaset så de hade koll. alltså dem som tog emot ibjudningarna.

själv har jag så att det både är mamma och jag som är OSA för det är ju inte så att det är mina föräldrar som betalar även om jag vill det

nilsa toppen att du vart nöjd..

• BlivandeFruJohansson

Vi skrev:

Inbjudes att närvara vid vigseln mellan

X & Y

OSA lämnar dom till min syster som är vår värdinna. Toastmaster är min svåger. Honom kan ja alltså be om att ta hand om perspnal, bandet, alla tal (om de blir några..), fixa me tårta & presenter..
    Vi kommer inte ha några lekar eller nått sånt för att underhålla gästerna. Ni som ska ha egen dricka me till lokalen, vem kommer göra drinkarna? Hade först en tanke om att man skulle göra de själv, men alla som ja pratat me verkar tycka att man ska ha nån som står där.. Så kanske ska ta in nån av lillasysters vänner.. Va tycker ni?

• Bellanote

vi ska ha en av mina vänner som älskar att göra drinkar det är det bästa hon vet så det vart henne.. henens gubbe får hjälpa henne med..

• Gieken

Vi ska ha bar till självkostnadspris efter middagen, och förhoppningsvis kan några från resturangskolan här i stan jobba med både servering och bar.

Nilsa: Kul med originella inbjudningskort!

Kompletterade vår gästlista igår och idag, och vi som skulle vara runt 60 pers i början är nu ca 115 st. Iofs så kommer säkert inte alla då ett gäng bor i södra Sverige, men men...

Vi står själva på inbjudningskorten, men våra föräldrar hjälps åt och betalar det mesta i matväg och servering. Funderar dock på att lägga till typ: "Därefter bjuder X's mamma och pappa och Y's mamma till middag i AB festlokal."
    Vad tror ni om det??

• Bellanote

Vi ska ta 10 kr i baren rätt av .. detta står med i info bldet som är bifogat med inbjudningarna..

• BlivandeFruJohansson

Vi skrev med att det är betalbar, 10 kr/ st. Tror ni många blir "överfyllda" om man låter dom servera sig själva? Ska nog höra me Lillasysters vän om hon kan tänka sig hjälpa till.

• BlivandeFruJohansson

Har nu messat Lillasyster & frågat om hon kan fråga sin vän om hon vill hjälpa till (Dom i Idre & åker skidor..)

• Bellanote

tror nog att det annars kan bli så där att de tar någon där och någon där och dricker halvt om man får ta själv men har man en i baren så håller man sig nog lite ialla fall.

• BlivandeFruJohansson

Mm, blir nog så.. Hoppas nu hon vill hjälpa till, för hon är så go`!! Hon hjälpte till på min 25- års fest me

• BlivandeFruJohansson

Har nu fått svar från kyrkan, den präst vi vill ha viger os gärna OCH Pappa får leda mej in i kyrkan Så nu har vi kommit en liten bit till på vägen. Han även testskrivit ut vigselhäftet. Kanske kommer ändra ordningen lite, men nu vet ja hur ja ska göra Så dom är snart me färdiga JAA så skönt!!

Svar på tråden 28 juni 2008