• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Yanetta

Hej Hej! Väl hemma från köpenhamn så har man en bröllopsklänning som hänger i garderoben! :) Men dock så har den både vanligt sånt plastöverdrag och sen även en svart sopsäck över sig så inte den blivande får se den, inte förrän i kyrkan när jag går längs altargången!

Blev den andra klänningen jag provade hos Lilly. Provade 1 som jag trodde skulle vara super, var väl sådär, sen nr 2, satt som en smäck! Som gjord för mig känndes det som, sen nr 3, 4, 5 o 6 o ingen var lika bra som nr 2. Sagt o gjort, det känndes bara helt perfekt åt mig, så jag avbokade provningen på House of Brides, köpte klänningen med underkjol och slöja, och idag har jag alltså kommit hem med alltihop! :) Känns toppen bra!

Ska börja lägga upp lite bilder i mitt galleri, har ju nu klänning och inbjudningskorten klara, och så ska jag leta nån bild på brudbuketten jag vill ha o lägga upp.

Har alla andra haft en bra helg?? :)

• Bellanote

yanetta visst känns det mer verklig när man har klänningen...

jag måste ta tag i mina inbjudnings kort snart. min mor kommer ner om 2 veckor då får hon ta med den åt mig så jag kan sätta igång..

• Sofia08

I lördags köpte jag min slöja!! Såg ett par jättefina skor också, men avvaktar med dem lite. Sen köpte jag det sista pappret till inbjudningarna. Fattar inte riktigt när jag ska prioritera att börja med dem. Lär nog bli efter jul någongång. Känner att jag skjuter det framför mig hela tiden. Suck!

• BlivandeFruJohansson

har inte planerat nått på ett tag, hjärnstillestånd Men nu börjar julen dra ihop sig så kommer nog inte hända så mycke på ett tag Men ska försöka ibland när tiden räcker till

• Yanetta

Sofia08, kul med slöjan!! Jag köpte oxå en slöja samtidigt som klänningen i Danmark. Provade ett par jätte fina skor oxå, men väntade med dom...kostade ca 800 SEK o det känndes dyrt. Fick färgprover på klänningen med mig, så jag kan ta med i affärer o kolla ut andra skor om jag vill.

Får jag fråga vad din slöja kostade? Hade ingen aning om vad de brukar kosta när jag köpte min så jag fick en liten chock...känns som att jag köpt den dyraste som finns eller nåt, betalade ca 1300 SEK. Men provade en annan oxå, som kostade ca 700kr, men den var väldigt enkel, den jag köpte var helt underbar! :)

• BlivandeFruJohansson

Skönt att kunna bocka av en sån stor grej till bröllopet

• Sofia08

Yanetta: Jag betalade bara 590kr för min slöja. Helt ok. Men mycket pengar ändå tycker jag.. Börja känna mer och mer ångest för vad allt kostar! Skorna jag såg kostade ju 1500!

Ja, efter jul måste man dra igång ordentligt med allt. Då börjar det verkligen dra ihop sig!!

• järvedsullis

shit!!! ingen klänning, kris hos värdparen!!!! Det känns som om ngn försöker säga oss ngt. Nej, inte så allvarligt men det är problem. De som hade tänkt ställa upp som värdpar och so vi börjat prata lite smått med har hamnat i en allvarlig relationskris. Hur skulle ni göra; ha is i magen och hoppas att det löser sig, det är ju ändå ganska lång tid kvar eller börja fundera på nya värdpar?

• Sofia08

järvedsullis: kanske ni ska fundera ut några andra som skulle passa?? Det är ju inte meningen att ni ska gå runt och oroa er både nu innan, men även under den dagen. Vad vill du ha för klänning då?

• järvedsullis

tanken från början var att min svåger skulle sy en åt mig, men han har så väldans mycket på g så han har inte ens börjat... jag vill ju ha den klänningen men börjar undra om jag kanske ska ha en plan b på lut. Det känns inte så kul att det helt plötsligt blev så mycket strul kring alltihopa. Jag vill ha en enkel klänning A-line kanske ett litet släp och en snygg lösning upptill. Har bestämt med mamma att hon ska följa med mig nästa vecka och vara smakråd när jag prövar några klänningar, så får vi väl sedan hur det hela löser sig.

Allt detta som skulle bli så kul....

Svar på tråden 28 juni 2008