• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Bellanote

mina bästa vänner när jag var yngre har jag valt som toast/värd par har slått ihop detta på ett vis.

ja det här med att karlar ska få tummen ur.. det tog hur lång tid som helst att få ur men till sist vart det nog jag som valde endå då vi ska ha syskon från bådas sidor. men sen tog de ju ja veckor innan han ens frågade..

• Sofia08

Nu har vi haft vårt första "bröllopsmöte"! Kändes jättebra!! Vi kom fram till en del saker och gjorde "to do-list" tills nästa möte. (mycket strukturerat! hihi)
    Nu har vi bestämt toastmaster, och vi kommer ha en toastmaster och en toastmadame. Känns bra och jag vet att de kommer koplettera varandra jättebra. Det blir en av mina närmasta vänner och min syrras sambo. I morgon ska jag ringa och boka vår bröllopsnatt. Den blir på hotell Diplomat i Sthlm. (om de har rum kvar dvs..fast de borde de nog ha så här långt innan)

• 21sept1996

Vi har funderat på att fråga en kompis till min sambo, han är en otroligt duktig och rolig talare, så han skulle passa super som toastmaster, men så funderar jag på om de inte känns konstigt om man inte har någon som står båda nära, vad tror ni? spelar det någon roll? För han är en fd arbetskollega till min sambo, jag har bara träffat honom enstaka gånger. Men jag kan inte tänka mig någon annan som kan passa. De ska ju ändå vara någon som kan och vill prata
    Sen har jag tänkt att ha min och sambons mammor som värdinnor, som kan ta hand om gästerna i kyrkan och vara stöttepelare under kvällen, men som slipper hålla tal och liknande (för de vill de inte, och jag tvingar ingen , stackars lilla mamma, är så orolig för detta.
    Så det känns inte så traditionellt, men vad spelar de för roll

En annan lite dum fråga, för de finns de massor av
    De här med spex och lekar, är de vi som brudpar som ska fixa eller är de gästerna?
    Det känns som de borde vara gästerna, som anmäler detta till toastmaster, eller?
    Sen kan vi som brudpar alltid ha något roligt, men under middagen är det väl andå gästerna som ska överraska oss med sådant....
    Hur är de med sånger, sånghäfte/festprogram? ska ni ha detta? är det något som ni planerar att sätta ihop eller gör toastmastern detta?

Va mycket frågor jag har, men ni har så mycket tankar och bra synpunkter, så lika bra att fråga på.

Kram
    Johanna

• Bellanote

är toastmaster och gäster som ska fixa lekar..

• Sofia08

21Sept1996: Jag tycker absolut att ni kan ha honom som toasmaster. Vet ni att han är bra på att prata och så så räcker det ju långt. Tar han sin uppgift på allvar så kommer han nog gräva fram ett och annat om er ändå, trots att han inte känner er så bra
    Vi kommer inte ha några lekar som vi planerar iaf. Sen vet man ju aldrig vad gästerna och framförallt toastmastern och toastmadamen hittar på Festprogrammet kommer vi att göra själva och där kommer det nog även finnas några sånger som vi kan sjunga under middagen.
    Nu har vi frågat min syrras sambo om han vill vara toastmaster och det ville han!! Han blev nog mest chockad först, men sen blev han jätteglad, så det känns bra. Har fortfarande inte bokat bröllopsnatten, men ska göra det i veckan.

• BlivandeFruJohansson

Vi vill inte ha några lekar, men om nån gäst har nån kan man väl inte säga ifrån Har lagt in sånger i häftet till festen, men inte mer.. Vår toastmaster är min svåger och han passar perfekt för de Inte rädd för att prata & många roliga kommentarer!

• Sofia08

Nej, jag vill inte heller ha några lekar. Hoppas inte att det blir några...fast det kanske man inte kan styra själv? Får väl lägga fram önskemålet hos toastmastrarna.

• Bellanote

jag vill ha lekar om det nu blir några det vet ju inte jag. men säg till era toastmasters om ni inte vill ha lekar så får de ju fixa det.. typ sko leken ellr något hade vare roligt att göra eller liknande, inte finska leken så man skitar ner sig men kanske fem kamp ellr något så man delar in sällskapen så det blir lite mera ös..

• BlivandeFruJohansson

Skoleken är den enda jag kan tänka mej! Sen får de vara bra!
    Fick igår bekräftelsen från fotografen, så de e skönt! Försöker nu komma på all dekoration i lokalen..
    Ska imorron till ULLARED så ska kanske inhaldla lite dekoration där

• Bellanote

ullared är bra. jag var där dagen efter löning dock inte lika bra.. trångt som fasen.

Idag bokade jag hotell för bröllops natten. 1995 går det på. så inte så farligt.. då tänder de ljus innan man kommer dit, häller upp vatten i jacuzzin som är för två med massage strålar. sen är det champagne och lite små tilltugg. sen frukost på sängen på morgonen. lyxigt värre tycker jag det låter som.. jo ros blad skulle det visst ligga över golvet med sa de.

Svar på tråden 28 juni 2008