• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Sofia08

Ja, jag skrev visst fel. Det ska vara Bernzonsblommor.nu
    Hur ska ni ha håret? Jag vill ha en låg heluppsättning tror jag. Försöker hitta bra bilder på nätet, men har inte fastnat för nån än.

• järvedsullis

Håret är lite känsligt för mig, så har det alltid varit. Just nu håller jag på att spara ut det inför sommaren och har det mest i svans, känns inte helt ok när jag är van att lätt kunna fixa till det.

På den stora dagen lutar det år någon liknande en spansk knut, men inget är ju bestämt än. Jag vill ha ngt ganska enkelt och stilrent. Jag är ingen som ska ha en massa korkskruvar och så. Det finns många jättefina bilder på nätet med komplicerade uppsättningar men sedan när jag försöker tänka mig hur jag skulle se ut blir det inte bra. Det känns helt enkelt inte som jag. Får ta mig en funderare med min frisör helt enkelt. Ni andra då?

• BlivandeFruJohansson

Vet på ett ungefär hur håret ska se ut.. Uppsatt iallafall! Har sett en bild på nätet, men kommer inte ihåg vart ja har sett den Ska leta

• Bellanote

jag vet exakt hur jag ska ha håret
    fick svar på min ring vad den kan kosta att göra i helgen. vart glad för det är 3 stället jag frågar på och hittils vart det, det lägsta..

• BlivandeFruJohansson

En kompis sambo är guldsmed så han ska få göra våra ringar. Ska även göra om förlovningsringarna, så blir 3 nya ringar Ska ringa fotografen i början av veckan och boka, så e de färdigt. hur går de för er?

• Bellanote

pratade med en dj i helgen och han ska ta 3500 om jag bokar han. sa att jag hör av mig till våren så jag vet med pengarna..

• BlivandeFruJohansson

Bra pris för en DJ, kanske är upptagen i vår? Men kanske finns många Dj i er stad, här finns inte möe

• Bellanote

är en bekant kille han jobbade som det förr och nu har han det bara som extra.. så det är därför han är billig..

• Sofia08

Vi kommer faktiskt också bara betala 3400kr för vår DJ. Jättebra pris tycker jag!! Han spelade på ett bröllop vi var på förra sommaren, så vi vet att han är bra också!
    Åh, jag har suttit och kollat på bröllopsresor och insett att det är jättedyrt!! Vi har inte räknat in någon resa i vår budget, (som ändå är spräckt för längesen..)men vi vill åka direkt efter bröllopet. Kollade på Maldiverna och drömde mig bort. Men det skulle gå på över 50000 för oss!! Nästan lika mycket som hela vårt bröllop kostar! *skratt* Jag måste börja jobba till våren så jag kan spara lite extra pengar!! Var har ni tänkt att åka?

Uh! Snart ska jag iväg på tenta. Önska mig lycka till!!

• Bellanote

precis vid bröllopet har vi inte tänkt åka någonstans faktiskt ev kanske bara på en liten kryss till helsingfors så man har myset och avkopplingen efter.. ska ju önska oss pengar till resa och förhoppningsvis så kommer vi iväg till hösten eller våren efter vi vill åka karibien kryssning..

Svar på tråden 28 juni 2008