• Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Sofia08

Idag har jag varit och köpt ytterligare papper och sidenband+ en ny färg till stämpeln jag köpte häromdagen. Börjar bli riktigt nöjd nu, så nu har jag tre olika alternativ på hur våra inbjudningar ska se ut. Har redan gjort av med flera hundra bara på att göra olika prov-kort...*skratt* Men hur ska jag kunna bestämma vilket kort vi ska ha? Hade önskat att m2b kunde bestämma åt mig, men icke! Funderar på att ta kort på dem och ha en omröstning här..haha!

Sen har jag varit i kontakt med cateringfirman idag så nu är den bokad! Skönt!

Festhäftet kommer att bli svårt....har inte börjat fundera på det än..det blir ett framtida problem känns det som.

• MJ 2008

Vad ska ni har för tema?

Vi går på färg men frågan är vilka!?
    Jag älskar rött och har hittat en klänning med inslag av rött i... rött kan kännas lite höst.

Annars är vi inne på:
    - Lila/silver,grå/benvit
    - Lila/lime/benvit (känns somrig)

Vad tror ni om Röd/ljust lila/benvit??

Usch vad svårt!

• BlivandeFruJohansson

Ja hade tänkt ha vinrött, cremevitt & silver, men vet inte riktigt.. Tärnan vill inte ha silvrig (ser ut som en silverfisk då säger hon ), så kanske en viröd (men de hade vi på min tvillings bröllop..) så vet inte riktigt..

• Sofia08

Vi kommer ha rosa och vitt som tema för bröllopet! Har oroat mig för att risken finns att det blir för mycket "barbie" över det hela. Men det ska bara vara rosa detaljer så det kommer bli jättefint!

• Bellanote

sofia
    vi ska med ha rosa och vitt fast silver med.

• MJ 2008

Vi har bestämt oss... det blir lila/lime/benvit. :)

• Sofia08

Bellanote: åh, då kan vi ju utbyta lite idéer!!

• 2008 06 28

Det är verkligen svårt att bestämma sig...
    För vår del lutar det nog åt vinrött och guld.

• Bellanote

hi hi jo det kan man ju

tjejer vad har ni för ideer om era buketter? ?

• Sofia08

Jag har två alternativ på bukett: antingen blir det ljusrosa pioner eller så blir det någon bukett med rosa roser. Har sett jättemånga fina ros-buketter!! Men pioner är också så himla fint!! Vi får se. Har inte ens nån aning om vad vi ska anlita för florist..

Svar på tråden 28 juni 2008