• Melis

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • MissLovely

Emmilie ..

Ska ni ha alla deras tradition, eller blir det svenska med?

• Emmilie

gud va länge ni har varit förlovade...skönt för er.
    jag själv skulle inte bära vita kläder om jag var gäst på ett bröllop svarta går väl bara de inte är helt svarta..

• MissLovely

Jo svarta går, t.ex om man har svart kjol med röd tröja eller tvärtom. Men hur hade ni reagerat om era gäster kom i bara svart.

• Emmilie

det blir inga direkt svenska traditioner...vi har ju inte så mycket tradition...det enda jag har som "krav" är en lite större vigselakt än vad de brukar ha...jag vill ha ca 50 pers under själva vigseln medan de oftast bara har ett par vittnen...iallafall när de gifter sig här i sverige
    sen vill jag följa det att man ska ha något nytt,något gammalt något blått och något lånat på sig när man gifter sig

• Melis

jag hade slängt ut dem..hehe nä skojar....
    vi har beställt vigselringar...har en bild i mitt galleri...

han har hitta sina kläder men ska inte inhandla dem än...

Tiden går fort som FAN, snart står man där...

• MissLovely

Kasta ris finns med som är svenskt.

Men har du varit på albanskt bröllop så du vet vad som väntar dig?

• Emmilie

tror inte att jag hade reagerat så mycket på det...svart är ju trots allt en modefärg och helt otroligt snyggt dessutom. jag hade nog tagit mer illa upp om någon kom helt klädd i vitt

• Melis

hos oss kastar man pengar och godis istället för ris...så vi är både giriga och gottegrisar...bra kombination

• MissLovely

Ooo du Melis, vänta bara till vi i augusti säger oo vad tiden har gått snabbt hehe

Vad ska han ha på sig, vet du det?

• Melis

japp...han ska ha en svart kostym, tycker att det är dumt att köpa en frack eller liknande, sen tycker jag att han var fin i den kostymen. Svart kostym, vitskjorta, guldig väst och guldig pastrong. Underkläder vet jag inte....heheh

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??