några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....
Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....
Jag har kommit på en present som han ska få i morgongåva, sen håller jag på med en annan överraskningen men de har jag inte bestämt mig än om...
Traditionen är att tjejen får en fin ring när man förlovar sig sen har man släta ringar som vigselringar, vi körde på att både jag och han fick ringar...jag fick en i vitguld med två rader diamanter och han fick en typ pansarring, sen ska vi ha dem släta som vigselringar...
Det tror jag med Melis. Men jag har alltid sagt till min m2b att bröllopsnatten är något som jag ser fram emot, så det är nog mycket därför. Sen om vi bara ligger och myser gör det inget.
Enligt traditionen så har tjejen 2 ringar och killen 1. Men det är olika nu för tiden.
en albansk förlovning..ja du...
först berättade vi för våra föräldrar att vi skulle förlova oss och när..sen den dagen kom hans pappa och bror mfl hem till min föräldrar ganska tidigt på morgonen och lämnade kläder, skor, väskor,smycken, smink, godis och blommor till mig. sen frågade de min pappa om lov att få hans dotter och sen tog de i hand och sen tog de med sig kläder osv till honom. sen har de lite fest hemma typ hela dagen med släkt och vänner..sen kom jag med mina föräldrar och bröder ochvi hade fest med släkt och vänner typ hela natten...det var bara min närmsta familj so var där från min sida så vi hade enliten svensk förlovningsfest dagen efter.
Vad roligt det låter Synd att vi inte har någon sån tradition.
Men vi ska ha en förlovningsfest, men det blir nog för våra vänner.
så har inte vi gjort med ringarna...vi har varsinna släta nu hans är bredare...sen ska jag få en finare diamantring som vigselring och han ska sätta i en diamant i sin...han vill bara ha en och vi ville att det ska synas på oss båda att vi är förlovade..
vill oxå veta mer om din bröllopsgåva
jag ska köpa en klocka till honom som är ganska dur och så ska jag gravera in något...sen funderar jag en lite tatuering för bara hans ögon..
vi kommer båda att ha två ringar men han kommer ha ena på sin kedja...
Tjena balkanbrudar. Kul att det är fler som anslutit sig, välkommna.
Emmelie det är viktigt att du hittar en klänning du verkligen vill ha, men det där att man bara gifter sig en gång ,det gör man förhoppningsvis.