• Margaux1

För mycket är aldrig tillräckligt.

Jag måste rusa nu... Ska hinna med ett par besök, träning och allmän stasching innan jag ska på födelsedagskalas. Naturligtvis laddad till tänderna med Champagne....

Ha en strålande fredagskväll!!!

• Margaux1

Tänk vad du vet Gemma! Sauternes, Trockenbeerenauslese o vissa Tokajer är verkligen av världens bästa ädelröte viner! En Beerenauslese är ofta men inte alltid drabbad....

• Margaux1

Grattis Izunia!!! Vad kul... Hoppas ni får en strålande resa också... Det låter onekligen som om ni kommer att få en trevlig månad! Väntar i spänning på rapport från Tokyo....

Stålis, trevlig resa och välkommen hem! Hoppas flytten går bra. Känns det som ett avslutat kapitel eller kan ni tänka er att ge er av igen?

Gemma, din helg lät som vanligt fantastisk... Grattis till Baby Shower'n. Såg bilderna, dina väninnor ser så söta ut! gillade bilden med er tre tjockisar på...

förhoppningsis, Grattis till examen! Och lyckad examensfest! Jag hade också gott kunnat tänka mig att hjälpa till att plocka bort.... Låter smaskens med allt tilltugg!!

Min helg var inte alls dum heller, vet inte hur många julpoäng jag lyckades ta men...
    Fredagen var det middag med superväninnan(hon advokaten med 2000 järn i elden). Det blev en 6 rätters middag med hinkvis av vin till vilket gjorde lördagen något reducerad... vi hade det väldigt trevligt och jag kom inte hem förrens 5 på morgonen! Som spått....
    Lördagen var till för inhämtning.. sov till 2 och kom ut vid 4 tiden för en promenad och lite julshopping... Dessvärre är jag ganska pank(får lön den 15de) så det blev inte de helt stora!
    söndag städades det, lång tur med J och mys... fick kanske ett julpoäng eller två av glöggfikat med mina goda leverpastejsmackor med syltade trattkantareller!
    Höll på svamptemat och gjorde kantarellsoppa med olorososherry till middag. Den blev jättebra! Avslutade helgen med sista Pirates filmen "At Worlds End", den var riktigt fesltig! Älskar Johnny Depp......

• Margaux1

Jag har smakat Mackmyra och besökt dem ett par gånger... Gillar deras projekt skarpt! Är heller inte någon whisky människa men håller på att lära mig....

• Margaux1

Amelle, tycker det är en jätteskojjig historia med ringen...
    Rikskuponger liksom... vad är oddsen för det?

Jag fick en Tiffanyring av min gubbe... älskar designen! Visste inte att de hade stuligt designen av någon!
    Nu är det dessvärre så att vi har brutit förlovningen, det är absolut mig det går på så ingen behöver tycka synd om mig... Fast trist är det ju och fasligt tråkigt att ha ringen i sin blå sammetsbox! Anledningen till att vi valt att sluta planera är att vårat förhållande det senaste halvåret gått på halvfart.. Jag finner inte helt tillbaks till känslan jag hade innan och då är det inte kul att tänka bröllop! Vi har varit tillsammans i 8 år, så ett tag till ska vi kämpa men vi får se hur det går! Hoppas att ringen kommer tillbaks på fingret....
    Det var dagens tråkiga inlägg!!

Nu kommer gladare saker. Den 29 februari åker jag till Argentina i 4 veckor....

• Margaux1

Jodå Gemma! Vi bor ihop fortfarande... Och allt det gemensamma vi har är nog egentligen anledningen till det!
    jag önskade att dela på oss men det ville inte J. Vi är på alla sätt och vis vänner, men det som kanske saknas är intimitet! Vi är nog inte så jättebra på att hantera det heller, men vi försöker! Jag tror inte att det räcker att han är "min bästa vän" måste få mer än det....

• Margaux1

Men Amelle, varför vill du inte ha platina? Det håller ju bättre än vitt guld...

Tack för peppningen förresten... Det värmer!

• Margaux1

DEt värsta är att jag känner mig så HIMLA otacksam...
    Jah har verkligen en supersnygg man, med 6-pack och hela den baletten som verkligen älskar mig och månar om mitt väl och ve! Så tycker jag liksom inte att det är nog... Känns liksom som om det inte kommer komma allt för många tåg av den sorten...

• Margaux1

Kolla in bluenile.com om ni kan beställa till någon i USA, där får du köpt den klassiska "tiffany" klon i guld/pl så kan ni få stenen fattad här....

• Margaux1

Jag vet att man kan "bygga" sin egen ring på BN. Tror att de säljer en separat klo om du frågar dem... Jag menar denna: www.bluenile.com/diamond_search.asp&track=design_state
    Sådan gripklo har min äkta tiffany...

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.