• Margaux1

För mycket är aldrig tillräckligt.

Hej...

En något sliten och hängig Margaux checkar in..
    Har haft antingen en släng av matförgiftning eller maginfluensa.. Huff.. Sedan måndags eftermiddag har samlade näringsintaget bestått av en .5L Cola och idag 1 dl joghurt naturell. Allt annat har kommit rasande fort upp igen!
    Hoppas det är bra igen i morgon!

Förhoppningsis, coolt med egen bok! Inte så viktigt med stor upplaga. Bara väldigt tufft att ha en egen... Kul med flytten!!

Stålis, hur går det med er flytt?

Tror jag måste besöka sängen igen.. Svårt med koncentrationen! See Ya!

• Margaux1

Hola chicas!!

Snacka om frustrerande att inte komma in på BT på en hel dag... Höjden av irritation och gårdagens I-landsproblem!
    Jag mår mkt bättre tack!! Det enda jobbiga är att jag fortfarande blir illamående vid lukten/tanken på de allra flesta typer mat... Fint för bikinisäsongen, men mindre bra för energinivån.
    Idag blev det i alla fall lite joghurt(men utan banan för den var bara SÅ fel..) och hoppas att det blir lunch!!
    Idag kommer min mamma på besök och vi ska gå och shoppa, ut och äta(*håll tummarna..*) och bara mysa. Blir så trevligt!

Gemma, din vardag låter så,så perfekt! Det är bra att ni klarar att hålla övertröttheten i schack då det lätt kan bli riktigt jobbigt annars... Jag har hört skräckhistorier på hur jag var när jag var liten! Typ livrädd för att missa något och vaken allt allt för länge för att sen skrika som en stucken gris i 24H...
    Måste lägga till bubbelbaden på önskelistan till L.Mercier. Divine!!

Izunia, Hur har de båda bönorna det? Har du mannen hemma nu eller är han fortfarande i Alperna?

• Margaux1

Gemma, min syster har haft mjölkstockning och hennes räddning vid amningen har varit några danska musselskal(!)... Nu först har hon fått det att funka efter mkt gråt och tandagnisslan.

• Margaux1

Här är en till excelanalfabet... Fast jag är inte mkt bättre med miniräknare heller!!

Lapinette, är det inte nu någon gång ni ska till Barcelona båda två? Guuud vad mysigt!!

Två av mina kollegor åkte till Argentina/chile igår och de ska kolla läget lite för mig... Jag som reser själv gillar att ha lite koll på vad som är planerat etc. Men det är verkligen inte länge kvar nu... Glädjer mig!!!!

Blåbärssoppa låter SJUKT gott... mmmm. det vill jag ha!

• Margaux1

Gemma, använder du några krämer från L.Mercier?

• Margaux1

Funderade på att köpa Mega Moisturiser med SPF 15... Men har aldrig provat!

Produkterna är väldigt billiga på Strawberrynet.com...

• Margaux1

Hej tjejer!
    Gud vad härligt med söndag... Har spenderat mesta delen i sängen! Najs.

Jag fick min mamma på besök fredag eftermiddag och efter lite shopping och kafébesök bestämde vi oss för att äta hemma. Det blev saffransrisotto med kamchatkakrabba och rödbetssallad. Efterföljt av filmen Ratatouille på DVD och en stor ostbricka efteråt. Med Champagne naturligtvis(min mor är helt galen efter champis..) blev en Diebolt-Vallois Flerur de PAssion -00 som är en av mina favvisar.
    Lördag blev det mera shopping och lunch ute... Sen reste mamma hem på kvällen, kort besök! Jag spenderade kvällen på Alex med kompisar- Lova att ni går dit om ni besöker Oslo!! Lova!

Idag sov jag till 12. Min kropp är inte helt i form än men det kommer sig.

shoppingen bestod mest i barnkläder måste erkännas... Och mamma handlade lite franskt porslin. En fin kofta från Benetton med pärlknappar slank med till mig men jag borde verkligen inte shoppa....

förhoppningsis, vårt hem ser i korta drag ut så här:
    Ekparkett i alla rum. Manhattangrå väggar överallt utom i vardagsrummet som vi målat vitt. På sovrummet har vi en gammalrosa "fondvägg", ekhyllor och grafitgrå, rosa och gröna detaljer. Vardagsrummet har en STOR och grön fondvägg med bledmönster. Väggen är ca 5m*4,5m hög. Vi har en rosa barock antik soffa, en Chesterfield fotölj i brunt och en jättestor, ljusbeige soffa. Ekmöbler och rosa och gröna detaljer plus en hel del antikviteter. Köket är grått och har grå skåp och en grå anfigranit bänkplatta, uppvärmt av Bizassamosaik i brunt,koppar,guld. Ekmatbord och mörkbetsade Sjuanstolar. Röda/gröna detaljer...
    Badet är numera svart,grått,vitt och jag har inte helt landat på vilka färger jag ska kontrastera med... Vi hade grönt men jag funderar på cerise,grönt?

Lägenheten är inte överdrivet feminin men det syns absolut att det bor en tjej här.....

• Margaux1

Skulle stå BLADmönster...
    Och efter 2 år är jag absolut inte trött på den... Den är härligt förfriskande....

• Margaux1

I hallen som ligger intill köket med dubbeldörrar är det grått med ek(surprise!) och vi har två röda Emmafötöljer.

Nu ska jag gå på kafé och få veckans första kaffe!!! HAr styrt undan det pga av magen... Glädjer mig...

• Margaux1

Sol, sol, sol och gott humör!!

Gemma, jag ser lilla monstret framför mig... Hon verkar onekligen som en liten bestämd krabat! Tänkt så givande det blir när hon blir lite äldre och kommunicerar lite bättre! spännande!

Detta med Norge och Kamchatka krabba eller Kongekrabbe som det heter här är liksom inte så speciellt! De krabborna håller på att ta över hela kusten och lämnar bara "öken" efter sig på havsbotten... DEt är vår samhällsplikt att käka upp några av dem!
    De är kanske inte direkt billiga men till ca 200kr/kg är de ju nästan halva priset från hummer och mkt godare tycker jag...

Amelle, har jag missat att ni renoverar? Jag tycker det är SÅ kul med inredning och renovering... Hur ska det bli?

• Margaux1

förhoppningsis, tänkte på den där middagen du ska på... Du måste väl inte vara jobbklädd då? Vad med en svart knälång pencilskirt med en fin topp? Det kan ju kanske funka med en kort jacka över om du måste ha det...

• Margaux1

Ah Gemma. Är det jag som kan ta på mig äran över Kings of C? Har för mig att vi pratade om dem för läänge sen....
    Skitbra är de i alla fall!
    Har du kollat upp Madrugada/ Sivert Høyem också? Mera rockig musik men seriöst världens mest underbara röst...
    Seriously sexy!

Jag kommer just från spansketimme och är en tur inom kontoret eftersom jag ska åka tidigt till Trondheim i morgon, sista sakerna att fixa....

Kan inget om vagnar så där säger jag PASS.

Tror vi har ett mönster monster i tråden.... äter och sover med klockan! inte illa!!

• Margaux1

Amelle, födelsedag?
    Stort grattis i så fall!!
    Och grattis Izunia till bröllopsdagen!

Min vecka har varit kaotisk som vanligt, jag har varit i nordnorge i snöstorm och kom hem igår kväll lätt försenad..
    Mannen hade förberett en dundermiddag som blev lite stressad pga av min sena ankomst. Men tanken var söt och maten god! Fin alla hjärtans dag avslutning.

Hade en Champagne kurs ikväll och nu sitter jag bara hemma och hänger.... Lite trött och sliten!
    Tanken på Argentina känns som en oas i fjärran, men åker den 29de och det är ju inte länge till...

Rita Sue, ibland är det ju för härligt att få sina fördommar bekräftade...
    Förstår att du känner dig lätt hotad Gemma, det verkar vara blodigt allvar det där! Get out when you can!!
    Och grattis till 27 jeansen.....

• Margaux1

Nu ska jag tappa upp ett bad med lite Laura Mercier "coconut almond" bubbel och njuta....
    Ha rfått i mig lite Tom Kha Gai och sushi och känner mig redo för sängen efteråt!

• Margaux1

Hello girls!

Gemma, krya på er båda två!! Hoppas ni får en lugn natt! Jag önskar SÅ att vi hade en kashmirbutik som jag kunde gå till och få custom made plagg utan att ruinera mig....

Lapinette, din helg låter gudomlig.. Jag är riktigt avis... älskar Barcelona efter mina 2 besök där senaste året! Ska snart tillbaks, blir väl på sensommaren tror jag. Blir kul att se bild på skorna, tror inte helt jag förstår hur de ser ut!!
    Jag pratar alltid med mina favvo väskor/skor när de är nya... Helt normalt tycker jag!

Just nu glädjer jag mig till väsk och sko shopping i Argentina, de ska ju ha psykobra grejer till en spottstyver... *gnuggar händerna*

Har funderingar på hur/var jag ska bo i Mendoza.. Har ingen aning men det blir säkert bra. I Buenos Aires står jag och velar mellan två alternativ i Palermo, den trendigaste stadsdelen med massa små butiker och restauranter... Det ena är mindre och mysigare, det andra är större och följdaktigen mer folk. Är ju själv så jag måste ragga upp lite kompisar att hänga med... Tänker att just den biten är lättre på ett större ställe! Vad tror ni?

• Margaux1

Amelle, har du berättat vad du fick i födelsedagspresent?

Igår kom min bästa väninna hem från 4 veckor i Indien... Vi gick ut och åt middag och pratade. Efterlängtat innslag efter så lång tid..
    Bidde svinenacke och god riesling och en mastodontdessert som alldeles snart ska arbetas av på gymmet!!

• Margaux1

Hej!!

Äntligen hemma... låång dag med allt för lite mat! Hurr, jag fungerar inte optimalt utan bränsle...

Förhoppningsis, måste börja med dig för ditt ärende känns viktigast!! Trist att du inte trivs, vilken typ av juridik jobbar du med?
    Jag måste nog avråda dig från att ge upp redan... Både pga din CV och för att det är helt naturligt att man känner sig otillsträcklig i början. Det ser INTE bra ut med 2 månader på pappret för framtiden så kanske du ska ge det fram till sommaren i alla fall? Min väninna(hon som är på 6 mån honey moon) fick ett väldigt bra jobb i KPMG med skatterätt! Hennes far som också är advokat sa till henne på förhand att detta var svår juridik och VÄLDIGT tufft att komma som färsk till... Det stämde mkt riktigt och hon bytte jobb efter ett halvår. Nu jobbar hon i en privat byrå med mera varierade arbetsuppgifter och trivs jättebra... Så visst kan man hamna fel, men ändå, håll ut en liten stund till!!!
    Och som advokat, jurist eller dommare trodde jag det var mer eller mindre obligatoriskt med långa dagar? Om man inte är partner då?

Gemma, desserten heter tilslørte bondepiker och är äpple, grädde, kanel och "smulor"..... Rätt mkt kalorier men väldigt gott!!

Huvudrätten med svinenacke(vet inte vad det heter på svenska) är riktig husmanskost fast sofistikerad sådan... Saftigt kött och super gott! Till förrätt fick jag rösti med rödlök, löjrom och creme fraiche...

Gemma igen, din väska låter helt super,duper fab och är helt säkert värd att vänta på...
    Jag hade nästan pantat en njure för en Birkin!

• Margaux1

Jag reser till Argentina nästa fredag. Jag ska vara 3 veckor i Mendoza och en vecka i Buenos Aires. Jag reser på egen hand och, ja, jobbet sponsrar men det är på eget bevåg som jag sticker iväg och jag kommer också lägga några semesterdagar.. Jag har fått ett "intern ship" på ett vineri och ska vara med och lära under produktion. Väldigt nördigt allt sammans men det har med min utbildning att göra...
    I Buenos Aires ska jag bo på Hostel just för att man INTE möter någon på hotell... Jag har backpackat vid flera tillfällen tidigare så jag vet vad jag går till...

New Zealand, tronar på toppen som bästa land so far... Så för alla som vill dit: ÅK!

Chevre på toast, med tryffelhonung. Lätt gratinerad med sallad! MUMS!!

• Margaux1

Hola!!(hur gör man up&ner utropstecken på vårat keyboard?)

Jag sitter med en kopp té efter att alldeles nyss kommit innanför dörren från Sverige. Har varit hos mamma och pappa i helgen och ätit allt för mkt mat och godis....

Ser att det är en del sjukdom/förkylningar ute och går i tråden!! Krya på er!!

Zea, din lägenhet låter dödscool... Jag bor också i vindsvåning och älskar volymen. Vår är inte så stor dock, totalt ca94m2 men effektivt 84... en tvåa.

Iza, NY är ju bara helt underbart, hur länge ska ni vara där? Du kan ju alltid shoppa lite "motivations" kläder till dig som du kan sukta över när barnet är fött.... Om det går så lätt som för Gemma har du de på dig inom en månad!!
    Jag ska shoppa underkläder, skor och någon fin väska i Argentina, det är det som jag kollat in på förhand i alla fall!

Min sambo överraskade mig igår med att boka en biljett till Buenos Aires när jag är där... Så då blir vi 2, och jag kan börja se på något trevligt hotell. Blir superkul, även om jag faktiskt hade sett fram emot att vara själv, sånn liksom bara för att se att man klarar sig ensam. Låter det knäppt?
    Men det känns tryggare att vara två och helt säkert mkt roligare!!

Har finkammat butikerna efter en tunn fleece tröja och lite andra praktiska kläder till jobbet i Anderna, men inte! Mintgrön eller signalgrön eller rosa.... Vad har hänt med lite klassiska färger?

Lapinette, schyssta skor, är det kardborreknäppning? Alla såg riktigt fina ut! Eloge till dig som klarar att gå med sådana!

• Margaux1

Vi provade för övrigt bubbel från Brazilien igår.....
    Hittade det på Systemet och var bara tvungen att smaka!! Inte väldigt bra men heller inte dåligt!! det var förövrigt den första vinen från Brazilien som jag provade.
    vi hade den till ugnsgratinerad hummer och till huvudrätt fick jag Älgskav.... Mums. Pappas mat är bäst!

Köpte även 6 flaskor Pinot Noir från USA till lite drygt 300/st så efter det fick jag lite dämpat shoppingsug.. Blev bara lite basprodukter på Apoteket som är SÅÅÅ mkt bättre i Sverige än Norge... Och ett par reaplagg på MQ.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.