Hej tjejer!
Gud vad härligt med söndag... Har spenderat mesta delen i sängen! Najs.
Jag fick min mamma på besök fredag eftermiddag och efter lite shopping och kafébesök bestämde vi oss för att äta hemma. Det blev saffransrisotto med kamchatkakrabba och rödbetssallad. Efterföljt av filmen Ratatouille på DVD och en stor ostbricka efteråt. Med Champagne naturligtvis(min mor är helt galen efter champis..) blev en Diebolt-Vallois Flerur de PAssion -00 som är en av mina favvisar.
Lördag blev det mera shopping och lunch ute... Sen reste mamma hem på kvällen, kort besök! Jag spenderade kvällen på Alex med kompisar- Lova att ni går dit om ni besöker Oslo!! Lova!
Idag sov jag till 12. Min kropp är inte helt i form än men det kommer sig.
shoppingen bestod mest i barnkläder måste erkännas... Och mamma handlade lite franskt porslin. En fin kofta från Benetton med pärlknappar slank med till mig men jag borde verkligen inte shoppa....
förhoppningsis, vårt hem ser i korta drag ut så här:
Ekparkett i alla rum. Manhattangrå väggar överallt utom i vardagsrummet som vi målat vitt. På sovrummet har vi en gammalrosa "fondvägg", ekhyllor och grafitgrå, rosa och gröna detaljer. Vardagsrummet har en STOR och grön fondvägg med bledmönster. Väggen är ca 5m*4,5m hög. Vi har en rosa barock antik soffa, en Chesterfield fotölj i brunt och en jättestor, ljusbeige soffa. Ekmöbler och rosa och gröna detaljer plus en hel del antikviteter. Köket är grått och har grå skåp och en grå anfigranit bänkplatta, uppvärmt av Bizassamosaik i brunt,koppar,guld. Ekmatbord och mörkbetsade Sjuanstolar. Röda/gröna detaljer...
Badet är numera svart,grått,vitt och jag har inte helt landat på vilka färger jag ska kontrastera med... Vi hade grönt men jag funderar på cerise,grönt?
Lägenheten är inte överdrivet feminin men det syns absolut att det bor en tjej här.....