• Margaux1

För mycket är aldrig tillräckligt.

Halloj girls,

Grattis till Stålis!! Jag vill åsså veta vad du fått och om du har haft en fin dag... Jag kom inte igenom länkarna till din nya lägenhet.. Bu.. Vad gör jag för fel?

Lapinette, kul att du har haft det bra. Låter som det perfekta receptet på en bra vecka, sol, snö och god mat... Jag vill med..
    Vad blev det för vinskåp? Mitt rymmer 120 fl orginal, men är välstaplat med det dubbla.. Svårt att hitta grejer bara! Min håller konstant temp på 12 grader, så viss kylning måste till med vitvin. Måste ha en till... En som orginal rymmer 3-400 hade varit bra för mig tror jag.. Suck! dyrt! Eller ett hus med vinkällare!

JAg har också tjuvshoppat idag! En kort svart yllejacka och en fin topp med infälld brokad under bysten. Och 4 dvd'er och 2 cd.. Sånnt händer, inget att ha dåligt samvete över....

Nästa gång jag flyttar ska jag lätt ha flyttfirma... Dyrt, med SÅ väl investerade pengar! Man börjar ju nästan hata varandra på kuppen om man ska slita med det själv..

• Margaux1

Min helg var inte spännande alls... JOBB! Och ikväll ska jag iväg på ett föredrag på en Country Club. Enkla grejer och bra betalt men känner att jag gott kunde varit hemma på soffan...

Solen har förgyllt dagarna här i det sista, underbart för att jaga iväg deppiga tankar! Glädjer mig till min månad i Argentina, men följdaktligen har jag allt för mkt att göra nu...
    Där ska jag shoppa skor, väskor och lite flera skor.... MMMMmmmm. Drömmar!!

Gemma, du får småbarnslivet att verka så lätt! Var livrädd förut, men nu känns det bättre!! Tack!
    Du säger ifrån om läget ändrar sig va??

• Margaux1

Jag har aldrig blivit fångad av Kiehls, men inser att jag tillhör undantagen... Tycker de är lite för dyra! Vilka produkter kan du inte leva utan Amelle?
    Mina är Darphin Intral Balm, Excuviance hudkrämer och ögonkräm och Apotekets Rosa oparfymerade hudkräm.... Det jag köpt från Laura Mercier är alla högt upp på listan också..

Snäll man du har, min hade nog aldrig köpt hudvård till mig...

• Margaux1

Ställ inte in den vita på för kallt bara... 10 grader är nog passande. Och 14-15 för den röda kanske.

Kiehls är från USA tror jag... Gatineau hade de där jag tar behandlingar förut men jag har aldrig använt de. Däremot Decleor och Guinot. Har några väl valda produkter av dem med... Köpte en underbar "Christmas Edition" från Guinot, en stor ceriserosa sidenlåda med massa skojjigt i. Inslagen med vitt sidenband.. Vem kan väl motstå? Ser så fin ut i badrummet....

• Margaux1

förhoppningsis, mitt skåp är samma strl som en vanlig kyl.. I Svar toch borstat stål, med en sotad glasdörr! Den är placerad där kylskåpet normalt skulle stå, så har vi en bred, fristående kyl/frys på en annan vägg!
    DEt finns sådana med olika zoner, men de är oftast ganska dyra! Jag betalade 15000 för mitt och det tycker jag räcker i massvis... Vill hellre köpa vin för pengarna!

• Margaux1

Jag kan ta några bilder och lägga in i galleriet om du vill. Men kanske en dag som jag orkar städa lite på.... idag blir det helt garanterat städfritt!!

Nu ska jag på föradrag! Jippie. 30 pers från Statoil/Hydro.... Dvs, härrar i kostym.....

• Margaux1

Hola chicas!
    Just hemkommen från min 3dje spanskalektion och idag har vi till och med lekt lek under timmen... Riktigt kul och lagom oseriöst!!

Amelle, dina skor låter som en dröm och verkligen praktiska! Men hur lång är du?

Jag spontanshoppade ett fint sett med underkläder (på lördagen), en balconette BH och fina hipsters från Calvin Klein. CK tillhör verkligen mina favvisar tillsammans med Passionata som också¨har fantastisk passform. Nu får jag inte shoppa mer så det är bara att hålla sig undan butikerna...

Mitt föredrag igår var riktigt skoj, alla var intresserade och medverkade till dialog vilket verkligen hjälper. Hatar att bara höra min röst i 1,5 h.

Lapinette, får man inte ALLTID inbjudan i posten? Till fest är väl en sak, men bröllop? Trodde det måste vara det....
    Hoppas ni får råloftet, det är så otroligt fint med volym som ju takvåningar brukar ha...
    Tror jag sett de skåpen du pratar om, säljs på Expert va?

Gemma, jag får inte till min vardag UTAN bebis till att bli så glammig som din... Skön stil, sis!
    Själv kör jag budget varianten av Juicy oftast (har 1 org.)med Victoria Secret.. De funkar också! Min sista är grällt grodgrön och jag kan aldrig gå utanför dörren i den, men den får mig på gott humör!!

• Margaux1

Frotté.... mmm.
    Jag har både och. Men den giftigt grodgröna är i frotté!

Gemma, det är ju sjukt att du har mer snö än oss..

Jag har gett upp vintern och börjat förbereda mig för sommar, sol och Argentina! Var hos frisören igår och skulle bli ännu blondare men kom ut med koppartoner, vet inte helt hur det gick till? Fint blev det men tror jag måste gå tillbaka och korrigera. Jag ville eg ha en kall färg...
    Igår efter spanskan blev det sushi take out och bad med efterföljande skrubb från Darphin och BUS från Estée Lauder. Den deciderat bästa so far... Provade klänning till lördag och den hade bara krympit liiite i garderoben. Men det går! Den är en cholkadbrun fodralklänning à la 50-tal, knälång. Komplett med runda pumps och mink krage till axlarna... Fint! Men min kopparman känns helt fel till mitt Russian Red läppstift från MAC som jag tänkte ha! Får se om jag hinner rätta till innan annars får det bli annat smink....

Idag väntar Pilates och sen en film hemma! Köpte ju några nya härom dagen..

Lapinette, så trevligt med ålderskomplimangen! Jag fick faktiskt visa leg på Vinmonopolet för 1 fl vin i förra veckan. I Norge är det 18 år för vin... så det var kanske lite att ta i?
    Men det är ju bara att tacka och ta imot.

• Margaux1

Jag ska på bröllop!! Och fick skriftlig invitation trots att jag ser bruden minst 3-4 ggr i månaden...

När ajg var i SA var jag jättemörk! mörkbrunt hår... Men är ju eg blond och tycker inte jag passar i varma toner!

Jag har väldigt varierande stil och idag faller jag nog in i visa leg kategorin.. Baggy jeans, guldnitbälte och figurnära cremefärgad lammullströja o sneakers! Det är min arbetsoutfit idag, jag går bara i kostym på föredrag och utlänska mässor!

• Margaux1

Glömde den blå skinnjackan som pricken över i!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.