• Margaux1

För mycket är aldrig tillräckligt.

Tjenare brudar!

Jag är verkligen, verkligen en jeanstjej.... Älskar Acne och Seven och några riktigt gamla favvisar är Nudie som ju dessvärre inte finns kvar! Har 2 par nu som börjar sjunga på sista versen... Men, men sånnt är livet! De är allra finast nu i alla fall!

I min vinkyl finns i korta drag:
    Champagne- Diebolt Vallois Fleur de Passion 99/00, Cristal 99 och Lanson Gold Label 96. Har flest av första och sista..

Riesling i alla former, kvalitéer och både från Tyskland och Österrike.

Lite Bordeaux, gammal Haut-Brion (88) och några flaskor 2004 från Pichon-Longueville och Poyferré.

Bourgogne och Rhône håller jag på att samla, har bara yngre årgångar(01,04,05) från producenter som Angerville, Meo Camuzet och Bruno Clair. I Rhone är det mest Clape och lite Vins de Vienne (årg. 04,05).

Spanien, Montsant och Priorat... L'Arbossar/Dits del Terra i yngre årgångar och Capcanes från närliggande Montsant!

Från "Nya Världen" har jag köpt en del Columella(SA) och lite från USA. Någon flaska Catena från Argentina har nog också slunkit med!

• Margaux1

Glömde dessertvinerna...

Brokig samling med typiskt 1-2 fl av varje. Både söt rieling(auslese, Beerenauslese och eiswein) och söt röd som Mas Amiel, Port. Någon Vin Santo mfl.

• Margaux1

Jag har dessvärre vuxit ifrån min kyl och "hyr" numera plats i en kollegas källare, för hela lådor... Funkar fint det med!

Jag tror kanske jag har spenderat lite mkt på vin i det sista.. Ska försöka hålla igen lite!!

Ska en tur på Ikea idag för att köpa vaser och "pynt" till lördagens bröllop.... Blir spännande!!

• Margaux1

2 månader i Skåne låter ju alldeles fantastiskt!! Tror Maxine kommer bonda gott med både landet och morföräldrar...
    Klart de vill att du ska bo hos dem, de vill ju vara nära er båda!!
    Hoppas mannen kryar på sig snart Gemma!!

Jag får min mamma på besök nästa helg, blir mysigt.....
    ska se vad vi kan hitta på att göra! Något mysigt restaurant besök kanske?

• Margaux1

Gemma, din man kan vara lugn....
    Nudie till herr finns kvar, det är dam modellerna som blivit till "Thunderbird" som jag inte alls gillar....

Din lunch låter suuuuper digg! Vaggvisa till monstret?

• Margaux1

Hej tjejer!!
    mkt frustrerad Margaux som inte fått komma in och skriva i helgen... Hoppas server bytet blir klart snart!!

Min helg var något kaotiskt med bröllopet! Fredag kväll höll jag på med förberedelser till typ 10 på kvällen för att sen se att sidenfodret i min mkt vintage minkstola hade bestämt sig för att ge upp... Det mer eller mindre trillade av, så det var bara att ta fram nytt foder och nål och tråd! Tog dryga 3 timmar att sy på nytt... zzzz. Var uppe kl 8 för att köra vin/sprit till festlokalen och kl. 13 var det vigsel. Kan inte säga hur lyckligt lottad hon var med vädret... HELA fredag kom det ner tungt,tungt söl och det snöade ända fram till lördag kl 12. Då började det klarna upp och kl.13 var det -1 och strålande sol. Gårdagen var grå... Vad säger man? Lycky bastard!! Efter fotograferingen som J gjorde åkte vi på mingel och champagne i festlokalen, efter det var det dax för 5 r med massa otroligt bra tal(alla förutom brudgummens pappa som var helt på kanten till otrevlig hela tiden, väl kammoflerat i spydigheter och underminerade kommentarer...otrevligt värre för alla där!).
    Festen höll på till halv sju på morgonen så jag behöver kanske inte säga att det var ett relativt blekt gäng som mötte upp på brunch dagen efter.... Trött!!
    I morgon reser de lyckliga två på en 6 månaders bröllopsresa... Det ni!!

• Margaux1

Förhoppningsis, vad då "din" bok? har du skrivit något?
    Såg planen på lägenheten, ser strålande ut! Två bad är ju lyxigt värre!!
    När sa du att ni flyttar?
    Våran tvåa är på 97m2 brutto och 84 i boareal tror jag... JAg hade gärna velat haft ett extra rum..

Gemma, låter hur dramatiskt som helst! Du är min hjälte med och utan bedövning men här tar du verkligen kakan! Opeartion utan bedövning? Hello? Mår du bra nu?
    Maxine ser hur cool ut som helst i sina tuffa kläder, jag har köpt lite liknande stil till min systerdotter och det behövs verkligen. I england finns det bara rosa,vitt och blått om man inte besöker H&M. Hur tråkigt som helst....
    Visste inte att bebisar skulle bli en hel månad innan de ler. Matilda skrattar som bara den, så ni båda verkar ha fått smarta, snabba barn...

Jag fick bakfull som jag var igår bara i mig fruktsallad och en liten semla på brunchen! JAg gillar semlor men bara i måttliga mängder och om det är mkt mandelmassa i....
    Jag tycker Lindt är ok, men inte mer! äter ganska mkt av dem ändå eftersom de är billiga, men nya budget favvisen är Anton Bergs New Guinea med 72%. Gottgottigottgott!

• Margaux1

Lapinette, ja vet... Helt sjukt lyxigt!!
    De har rest mkt tillsammans förut och har som uttalat mål att besöka 150 land tillsammans.
    Denna gången ska de runt Asien. Börjar i Vietnam(hon har varit i Thailand,Kina, Malaysia etc förr men inte han..) sedan ska de runt hela med undantag för Afghanistan. Mongolia och Ryssland har de gjort förr så det tror jag de hoppar över också...
    Jag funderar på att möta upp någonstans under resan. Men var?

• Margaux1

För att ta ett litet exempal på vad de brukar hitta på så kan jag nämna: under 2007 besökte de Saudi Arabien, Dubai och Oman under jul/nyår. Japan på påsk och Peru under sommaren... Hälften av alla helger var det en weekend i Europa.. Vill också!!!!!!!!

• Margaux1

De funderade på om de var tvungna att ha med äktenskapsbevis till Pakistan... Så att dekunde få lov att bo på samma rum! Hon har ju inte ändrat namnet än....

New Zealand är vekligen en av mina höjdpunkter så långt.. Som en dröm!!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.