• Margaux1

För mycket är aldrig tillräckligt.

Hej!
    Ingen bebis än, nej! Denna eviga väntan Gemma...

Jag är så trött så trött! Igår blev en jättelång dag med både spanskakurs och middag hos en väninna.

Behöver be er om råd ang. möhippan till samma väninna. Detta är hon superadvokaten som jag berättat om tidigare! Hon är en av mina absolut bästa vänner men av en eller annan grund blev jag ekskluderad ur planeringen av hennes tärna! Upplägget som de kommit fram till är säkert bra, men jag fick inte besked om varken plan eller pris förrens i söndags. Det kostar 1850kr på lördagen och 300kr på söndagen... Jag är totalt pank (men fick löneförhöjning med lite drygt 50'/år igår så visst går det...) och funderar på att bara bli med på middagen till 900kr på kvällen! Vad tycker ni? Jag är rädd att hon blir sur för att jag inte kommer hela dagen....

Annars är jag också på jakt efter en ny mobil, vet inte vilken modell jag ska välja! Behöver en som hanterar e-mail etc... Vet ni? Helt Nokia.

Ang. dykning och graviditet tror jag det enbart beror på att man inte har nog forskning på fältet! Man VET inte hur det påverkar fostret så då avråder man... Det fick jag lära mig när jag utbildade mig(är rescue diver).

• Margaux1

Kan skylla på att jag måste jobba då det eg är en tur upp på fjället till en privat vinkällare inplanerad... Bra betalt och tillbaks i god tid till middag.

• Margaux1

Skulle tro att det beror på att hon trodde det skulle vara lättare att planera utan mig. Vi två är inte bästa kompisar(är väldigt olika)! Men umgås naturligtvis pga samma vänner.
    För mig är det ok, har tillräckligt mkt att tänka på inför bröllopet där jag är ansvarig för 2000 saker...
    Men jag tycker i utgångspunkt att över 2000kr är för mkt(särskilt när man inte har dem... :-P) plus att aktiviteterna inte är super lockande!

• Margaux1

Måste klarera att jag visste NÄR hippan skulle vara, men av någon anledning inte fick informationen! Var tvungen att efterlysa plan och pris!

Det enda jag blev tillfrågad om var om vi kunde ha efterfest hos mig... något som utestängda bittra Berit tyckte var en strålande(!) idé... NOT! hehe, där tyckte jag allt att de kunde klara sig själva... Människan är ond, tycker ni inte?

• Margaux1

Jaaa. nu vet jag inte helt vad det blir till. Om jag inte blir med får de andra dela på min kostnad, MEN jag har pga problemen med kommunikationen aldrig heller svarat ja så... är det mitt problem?

Jag antar att tärnan vill ha lite mer kontoll på detta och känner att hon får det bättre utan mig. Hon är inte direkt fixa och ordna typen... Det var jag som var med och handlade klänning och senare underkläder, påminner om handväska till brudens smink, något blått etc... Men det är ju bara för att hon inte vill sånnt och bruden uppenbart behöver ha med någon!

Men jag vill precisera att jag faktiskt inte är sur.. mera sliten mellan förnuft och känslor!

Köpte mobil idag, blev det någon till dig Lapinette?

• Margaux1

Stackars Iza! God bättring till fingret!
    Vi har också Global... Typ hela serien(en av fördelarna med att bo med en prylbög.. förutom att man blir fattig då!). Fast nu har vi också 2 från ett annat japanskt märke med trähandtag. De gillar jag ännu mer men vet inte vad de heter!

Annars så blir det heldags upplägg på mig tillslut ändå! Alla var sura på sina kanter så jag kastade in handduken och gjorde det som kändes bäst i förhållande till bruden! Det är ju trots allt hon som är viktigast!

Stålis, passa på att inte få napp på båda bara för buden är bindande...

• Margaux1

Har köpt lite dyr vin idag för att fira min löneförhöjning (och folk undrar varför jag inte har pengar.. HAHA).

Förhoppningsis, jag är också nyfiken på viken typ av jobb du fått!!

Gemma, ta i nu och kläm ut den rackarns ungen!

• Margaux1

GRATTIS, GRATTIS mamma Gemma!!

Vi är så stolta över dig!! Vad härligt att höra...
    Gick det bra? Hade hon god fart när hon väl ville ut?

Jag gick och funderade igår om något hade hännt.. Men våran bredbandleverantör är ungefär lika pålitlig som tidningsbudet och igår beslutade det sig för att inte funka! Frustrerande...

Vad ska hon heta? Känner på mig att det är en alldeles fantastiskt söt skapelse...

Kram

• Margaux1

Maxine.... *smakar på det* Din dotter blir min första referans till detta namnet! Tror det kommer passa alldeles perfekt!! Verkligen lite ovanligt i Sverige kanske men som redanfrågats: vanligt i Frankrike? Fint i alla fall!!
    Och vilket härligt sjukhusbesök du verkar ha haft, Gemma! Maten låter som en dröm(det var den tydligen inte i England kan jag tala om...). Hoppas du får sova snart! Med utmattning löser sig säkert det problemet!!

Förhoppningsis, Grattis till väl överstådd dag! Skönt att komma igång? Jag är avundsjuk på dig som har eget kontor, jag delar med 4 andra... god plats visserligen men dåligt för telefonsamtal etc.

Stålis, verkligen dramatiskt i Götet, har det lugnat sig lite? Vi kan ju alltid hoppas att priset påverkas negativt så att ni gör ett riktigt kap....

Jag har just kommit hem från min andra spanskatimme och tycker det är riktigt kul! Ganska logiskt och enkelt språk känns det som, även om vi bara är på amöbastadiet än. Bara presens och VÄLDIGT begränsat ordförråd...

Berättade ju aldrig om helgen och den beryktade möhippan... Den slutade som något värre än glamour med förvecklingar åt alla håll! Pust, blir trött bara jag tänker på det....
    Dagen började superbra med uppmöte kl.10 och utklädning i "Russedressar"(fenomen under examenstiden på gymnasiet där man går 1 hel månad i röd snickaroverall som inte får tvättas, den bärs i ur och skur och hela perioden går ut på att vara så full som möjligt! Göra konstiga saker (sex,bus och andra upptåg) och få belöningar i form av olika saker att hänga i mössan/skriva på dräkten.) och åka "Russebuss" med jättestereo och bar(väldigt viktigt..). Sedan hämtade vi bruden och tärnan och åkte ut på landet till en gård där vi hade olika lekar... typ skottkärrs race med levande höna som staffetpinne, klättra upp på Nordsvensk utan sadel fortast möjligt mm. Riktigt kul!!

Stooor lunch ute vid bålet och vin, sen var det tillbaks för upptåg på bussen! Vi var både tjejer och killar med på möhippan och man kan väl säga att den urartade lite på kvällen pga lite mkt alkohol! Bruden har en tendens att alltid dricka sig sönder och samman (förhoppningsis, är det så i advokatmiljön i STHLM också?) och några av de trevliga saker vi skulle göra under middagen blev helt överflödiga pga det! Trist men inte oväntat om man känner henne vill säga! Hade trott att kommitén hade bättre koll än så... Det mest hjärtskärande var att bruden fullständigt klickade när hon skulle göra skämtaktiviteter a la skidåkning i centrum etc. Ok, töntigt men hon blev verkligen utom sig...
    Nu låter det som fullständig katastrof antar jag och så var det inte, over all var kvällen kul. Men vissa saker kunde varit bättre eller smidigare utfört. Kom hem vid 4 tiden, relativt städad, tyckte kanske att någon skulle hålla koll på bryggeribruden.....

• Margaux1

Nu ska jag få älghamburgare... nam, nam!!

Buenos noches!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.