Maxine.... *smakar på det* Din dotter blir min första referans till detta namnet! Tror det kommer passa alldeles perfekt!! Verkligen lite ovanligt i Sverige kanske men som redanfrågats: vanligt i Frankrike? Fint i alla fall!!
Och vilket härligt sjukhusbesök du verkar ha haft, Gemma! Maten låter som en dröm(det var den tydligen inte i England kan jag tala om...). Hoppas du får sova snart! Med utmattning löser sig säkert det problemet!!
Förhoppningsis, Grattis till väl överstådd dag! Skönt att komma igång? Jag är avundsjuk på dig som har eget kontor, jag delar med 4 andra... god plats visserligen men dåligt för telefonsamtal etc.
Stålis, verkligen dramatiskt i Götet, har det lugnat sig lite? Vi kan ju alltid hoppas att priset påverkas negativt så att ni gör ett riktigt kap....
Jag har just kommit hem från min andra spanskatimme och tycker det är riktigt kul! Ganska logiskt och enkelt språk känns det som, även om vi bara är på amöbastadiet än. Bara presens och VÄLDIGT begränsat ordförråd...
Berättade ju aldrig om helgen och den beryktade möhippan... Den slutade som något värre än glamour med förvecklingar åt alla håll! Pust, blir trött bara jag tänker på det....
Dagen började superbra med uppmöte kl.10 och utklädning i "Russedressar"(fenomen under examenstiden på gymnasiet där man går 1 hel månad i röd snickaroverall som inte får tvättas, den bärs i ur och skur och hela perioden går ut på att vara så full som möjligt! Göra konstiga saker (sex,bus och andra upptåg) och få belöningar i form av olika saker att hänga i mössan/skriva på dräkten.) och åka "Russebuss" med jättestereo och bar(väldigt viktigt..). Sedan hämtade vi bruden och tärnan och åkte ut på landet till en gård där vi hade olika lekar... typ skottkärrs race med levande höna som staffetpinne, klättra upp på Nordsvensk utan sadel fortast möjligt mm. Riktigt kul!!
Stooor lunch ute vid bålet och vin, sen var det tillbaks för upptåg på bussen! Vi var både tjejer och killar med på möhippan och man kan väl säga att den urartade lite på kvällen pga lite mkt alkohol! Bruden har en tendens att alltid dricka sig sönder och samman (förhoppningsis, är det så i advokatmiljön i STHLM också?) och några av de trevliga saker vi skulle göra under middagen blev helt överflödiga pga det! Trist men inte oväntat om man känner henne vill säga! Hade trott att kommitén hade bättre koll än så... Det mest hjärtskärande var att bruden fullständigt klickade när hon skulle göra skämtaktiviteter a la skidåkning i centrum etc. Ok, töntigt men hon blev verkligen utom sig...
Nu låter det som fullständig katastrof antar jag och så var det inte, over all var kvällen kul. Men vissa saker kunde varit bättre eller smidigare utfört. Kom hem vid 4 tiden, relativt städad, tyckte kanske att någon skulle hålla koll på bryggeribruden.....