• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Bauti

God morgon

Bra beskrivning Abbe. Presis så känns det
    Igår kväll fick vi 20 cm snö här uppe på berget. På baksidan är det nog närmare 50cm snö. Helt sjukt, men jag e glad

Tycker synd om Linda (tärnan) som kommer hem i morgon, efter att ha varit 6 månader i asien. Hon kommer väll storkna. Får möta henne med hästfiltar och varm choklad.

• FruTez

Bauti: Skulle vilja se dig släppa ut Linus (hunden) på baksidan! *fnissar* Plupp och han skulle försvinna i snön!

Ni som kan offerter...

Va tusan ska jag skriva här?? Kan jag få några bra exempel? Nu har jag gjort mallen och måste fylla den med text, men vet inte vad bara. Det ska ju vara "leverans" av en beställd konferensresa. Hilfe!

Leveransvillkor

Leveranstid

Betalningsvillkor

• Ab fab

betalningsvillkor är ju när fakturan förfaller. 10 eller 30 dagar är ju det vanligaste.

leveransvillkor är ju lite svårare men möjligtvis skulle man kunna ange det om man reser på pappersbiljetter/voucher och vem som står risken under transporten av dessa dokument. Men ingen reser ju på biljetter längre - alla har ju e tickets

• FruTez

Ab: Jag ska bara skriva nått där i mallen jag fått och gjort så att det ser snyggt ut....

Leveransvillkor: ???

Leveranstid: 10 dagar.

Betalningsvillkor: 30 dagar.

• Ab fab

här kommer lite beskrivning av leveransvillkor
    inkop-112.atspace.com/html/betalningsvillkor.HTM

de vanligaste är
    ex works- när köparen tar över ansvaret för godset redan vid säljarens lager

ddu- säljarens har ansvaret för godset tills dess det är levererat till köparen

• FruTez

tack Abbe för länken! Kruxet är ju att det inte är nått gods att snacka om... det är ju en resa de beställer... hmm... kan det vara biljetterna det syftas på? Det måste det vara... det finns även en ruta för transport? Hmm.. Kan man skriva Fedex?

Retfullt... ska försöka fylla i offerten, men vet inte vad jag ska skriva. Och det är det minst viktiga! Hehe! Det viktiga är att jag vet huuur jag gör en offertmall med tabeller osv. i Word.

• FruTez

Ab: Vilken länk du skickade! Värsta överkursen! Hihi! Tack igen!

• Ab fab

fast tjänst/imanginär vara kan också beskrivas med villkoren. Om något händer (t ex flygbolaget konkar) är det säljaren eller köparen som har ansvaret för att ersätta (genom sitt försäkringsbolag)

• FruTez

Ab: Kan jag inte bara skriva nått i stil med:

Leveransvillkor: Leverans sker efter betalning

??? Så blir jag av med skiten!

• FruTez

Hehehe... Ab: Orkar inte lägga ner mer tid på en liten fjuttmening... läraren sa att det är inte så noga va det är som står, bara det ser snyggt ut!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...