Västeråsbrudar
Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.
Hur går det för er?
Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.
Hur går det för er?
Hej på er!
Jag var med i den tidigare tråden och hänger gärna på vidare. Tänkte bara berätta att jag sedan 14 dec är ringmärkt och bröllop planeras i juli 2009 Iochmed att sambon och jag har tänkt hinna med både New York och Thailandsresa innan dess så kommer gästerna på bröllopet endast bestå av närmsta familjen, alltså inga vänner. Den stora drömmen vore att kunna bjuda allt och alla, men nånstans måste man sätta en gräns. Funkar inte att välja ut vissa kompisar, så förhoppningar finns att det blir rolig möhippa/svensexa med kompisar istället.
I vilken kyrka ska ni gifta er i, och var ska ni ha festen? Sambon och jag spånade vilt häromdagen på ställen där man skulle kunna ha fest utan någon större framgång. Enklast vore att ha den i Västerås (Kolbäcksområdet är också möjligt). Helst skulle vi vilja kunna grilla vid festlokalen, ha som grillbuffé, gärna vattnet. Tror ni att det funkar att hyra gräset vid Lögarängen i mitten av juli?
Tack för svaret! Jag tror jag löst hårfrågan. Har en bekant till släkten som slutat som frisör pga allergi men tycker det är jättekul att göra festfrisyrer ibland. Jag tror däremot inte hon är direkt jätterfaren av sminknig. Det är ju annars väldigt skönt att anlita henne eftersom hon kommer hem till mig.
Men när det gäller sminket så vill jag nog ändå anlita någon annan. Så jag ska nog slå en pling till stället du rekomenderade.
Paeonia
Hej miss U! Har ingen aning om man kan hyra gräsmattan vid Lögan. Ring och fråga! Det vore ju ganska häftigt!
Hur är det annars med Björnön? Kan man hyra restaurangen tro? Där utanför finns ju också grillar.
Vi ska inte ha någon fest så jag har inte riktigt funderat över vad det finns för möjligheter.
Annars ska våran vigseln vara i Hubbo kyrka, vi tillhör den församlingen och min sambo och hans släkt har alltid gjort det. Jag har inga invändningar, båda barnen döptes där och den är helt ok.
Vilken kyrka vigs ni?
Paeonia
Paeonia: Tack för välkomnandet Är väl kanske inte helt omöjligt att vara på Löga, men är väl kanske inte det mest optimala att vara där bara nån vecka efter Power Meet. Det brukar ju kunna grisas ner rätt rejält då. Björnön vore ju en idé att kolla upp faktiskt. Det enda är väl att det är lite långt att transportera sig. Vi har inte bestämt kyrka än. Vaken sambon eller jag har nåt önskemål direkt. Domkyrkan är väl den enda som jag har anknytning till iom att mina föräldrar gifte sig där, men känns lite väl stor. Annars har Kolbäcks kyrka (där mina morföräldrar ligger begravda) eller Svedvi kyrka (där hans farföräldrar ligger begravda) varit alternativ. Vi har som sagt bara börjat bara om den stora dagen. Känns fortfarande overkligt allting!
Gick föresten förbi Unik idag, och det ska tydligen vara bröllopsmässa på Stadshotellet i feb (om jag inte minns alldeles galet)
Själv vigs vi i Jukkasjärvi träkyrka från 1700-talet. Jag är en gång i tiden född i Jukkas församling även fast jag inte är uppväxt precis där, så det känns väldigt bra.
Ska nog sminka mig själv, har varit på olika sminkkurser och känner inte igen mig. en gång såg jag verkligen ut som en 80-tasl TANT! med babyrosa läppar. Antingen ska man vara tant eller tonåring för babyrosa tycker i alla fall jag. Jag vill ju känna mig som jag fast lite snyggare, hm.
Hej på er!
Nytt år och dags att ta tag i bröllopsplaneringen - kul! Än så länge är bara kyrka och festlokal bokad (Kungsåra kyrka och Brunnby gård). Börjar bli tid att spika gästlistan och börja knåpa på inbjudningskorten. Vi gifter oss inte förrän den 2 aug, men jag tror att vi ska skicka ut inbjudningarna ganska tidigt. Eftersom jag inte är från stan så är det jätteroligt att läsa om era planer, frisörer mm.
Gudinnan: Tittade på era bilder - otroligt fina! Vad betalade ni för fotografen?
Skottdagen: Börjar närma sig för er nu. Pirrig?
JoF: Hur kommer det sig att ni valde att ha festen på Brunnby gård? Har dom någon hemsida? Har försökt hitta själv, men inte lyckats.
Jotack, håller på att få spel. Hela tiden bara tänker jag bröllop även fast jag borde koncentrera mig på jobb m.m. Är rädd att jag glömmer saker osv.
JoF 2008 skrev 2008-01-05 11:03:27 följande:
JoF 2008 - Tack! Vi är också jätte nöjda! Vi betalade 9000 sek för en hel dag, eller från 10:00-11:00 till kl.18-19. Kommer inte ihåg exakt när han kom och gick. Han hade med sig en jätte duktig assistent också.
Sen redigerade han 150 bilder som man fick högupplösta på två dvd-skovir och fick framkalla som man ville.
Miss u: Att det blev Brunnby var egentligen en slump. Eftersom nästan alla gäster kommer någon annanstans ifrån och behöver övernattning var vi inne på att ha festen på stadshotellet (festsalen verkar ju helt underbar). Men eftersom vi var på gång att köpa hus försökte vi snäva till budgeten genom att leta en lokal där man kunde påverka menyn själv och framför allt ta med egen dryck. Fick ett tips om Brunnby och åkte dit och vi kände direkt att det passade oss bra. Om du vill kan jag leta fram numret till Birgitta som sköter uthyrningen tillsammans med hennes man.
Gudinnan: Tack för informationen om fotografen. Nu fick vi något att fundera på...
Skottdagen: Jag förstår helt om det är svårt att hålla tankarna på jobbet. Inte många veckor kvar nu.
Är det förresten någon av er som vet något om var man kan vända sig för att hyra buss och chaufför (för att ta gästerna från stan till kyrkan, vi hade kanske tänkt oss något lite mer fancy ) Edströmska kanske? Eller?