• Skottdagen2008

Västeråsbrudar

Den gamla tråden hade stängts så jag passar på att öppna en ny.

Hur går det för er?

• Svar på tråden Västeråsbrudar
  • Rebellen75

Stich Tack för förslaget om Coop men har tyvär ätit där flera gånger på lunchen,( jobbar inte lång därifrån). Deras mat är ganska smaklös. Men bättre mat när man inte vill ha McD .

• Rebellen75

gick till henne för några år sedan när hon jobbade på 1 strå vassare. Första gången blev jag inte nöjd men det är typ 14 år sedan. Hon är riktigt bra på uppsättningar. Smink vet jag inte, vi var på Face. Men nu är det nytt folk där med.

• Skottdagen2008

Ringarna belv KANONFINA! Precis som vi hade föreställt oss dem. Var mäkta förvånad nästan för där var det i verkligeheten som tidigare bara fanns i mitt huvud. Är så nöjd och min m2b också.

Paeonia skrev 2008-02-12 18:18:13 följande:
    Skottedagen! Hur har det gått? Nyfiken är man ......Rebellen75! Hur har det gått i Kungsbyn, blev den någon överenskomelse?
  • MrsDilley

vart ska ni köpa era tårtor? Jag funderar på konditori malmen, de har en som ser så god ut.

• Paeonia

Skottdagen2008!!! Bild, bild, bild

Skottdagen2008 skrev 2008-02-19 14:04:53 följande:
    Ringarna belv KANONFINA! Precis som vi hade föreställt oss dem. Var mäkta förvånad nästan för där var det i verkligeheten som tidigare bara fanns i mitt huvud. Är så nöjd och min m2b också.
  • Rebellen75

Jag vill ha HJÄLP. Var kan man ha festen någonstans där man får ta med sig eget dricka i denna stad?????

Har varit och pratat med dem på Kungsbyn

Maten går på 345kr inkl förätt men ingen efterätt.

Dryck till maten går på 100kr/pers 2st 33cl öl eller 33cl vin. Sen blir det vanlig bar taxa efteråt 50kr för 50cl öl och 180kr vinflaskan. Det blir ju en del om man ska betala för gästerna. Vill hälst inte ha betalbar då vi får utlänska gäster både från USA och Grekland.

Kom med massor av tipps är ni snälla.

• Paeonia

Vad sägs om 'mebban' innan den rivs

Annars finns det ju bygdegårdar runt om här i trakten, Sevalla, Tortuna tex. där har många sina bröllopsfester.

Badelundas kyrkskola är ju rätt stort också. Var själv där på bröllop för några år sedan.

Alla dessa ställen kräver ju att man anlitar ett cateringföretag men det är ju lätt ordnat.

• Paeonia

Jag har lite pris ex. från ett större cateringföretag här i västerås.

Trerätters från 223 kr-299 kr

Tvårätters från 174kr-239kr.

Sen tillkommer ju serveringsavg. om man vill ha det.

• Skottdagen2008

ska försöka komma ihåg och fota dem, har nog inte tid innan bröllopet för all ledig tid går åt till at packa för vi åker på lördag morgon.

Paeonia skrev 2008-02-19 19:35:40 följande:
    Skottdagen2008!!! Bild, bild, bild
  • Rebellen75

Vill inte vara i Meborgahuset Känns som det är högstadiedisco igen. Men tack för tippset. Församlingsgården i Hökåsen är ju också tråkig haft dop där men skulle inte ha bröllopsfest där. Har även tänkt på Tortuna
    Björnögården var vi och kollade på men blev så knepigt bemöt så m2b sa aldrig här ( vi fikade, så vi var bara vanliga gäster så de kände väll att de inte behövde uppföra sig)

Så kom med mera förslag eller berätta var ni har bokat för jag tror inte vi har samma dagar vi "västeråsbrudar"

Svar på tråden Västeråsbrudar