• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Blomsterbrud

Kan vara riktigt fint med drapering, tyvärr tänkte jag inte så långt själv men än så länge går ju viktnedgången ok så jag hoppas det ska lösa sig för min del..

Är ju smidigt med korsettsnörning i ryggen om man är osäker på hur mycket man kommer att gå ner.
    Det är ju brutalt snygg, tyvärr har min klänning inte det heller, hhhmmm, varför har jag köpt min känning egentligen
    Tycker den är underbar trots allt..

• tonårsmorsa

Blomsterbrud:
    Din klänning är ursnygg och den klär dig. Behövs ingen drapering eller korsettsnörning!!!

1,5 timme bugg blev 3500 steg

• Paoje

USch, har fått riktig j*dra magkatarr.. Kan inte äta utan att må illa och börja "ulka".. Har tappat nästan 3 kg på bara ett par dagar, FÖRSTÅR att det inte är fett utan det är för att jag inte har någonting i magen o i tarmen... Fördelen är ju dock att jag INTE kan dricka massa cola och äta godis nu, utan nu är det smutta på proviva som gäller..

• SusanneLee

Ni är så himla duktiga allihopa! Kämpar med era cola-begär och minskar i vikt och centimetrar. Jag började göra ett försök jag med, men det är väl bara att ge upp just nu. Ett positivt graviditetstest och symtom på gravidtet, så här kommer centrimetrarna och kilona att öka! Har också flyttat datumet för bröllopet (tidigarelagt det två månader) för att fortfarande komma i klänningen jag köpt!

• Paoje

Stort grattis till pluset!!

SusanneLee skrev 2008-02-01 10:17:03 följande:
    Ni är så himla duktiga allihopa! Kämpar med era cola-begär och minskar i vikt och centimetrar. Jag började göra ett försök jag med, men det är väl bara att ge upp just nu. Ett positivt graviditetstest och symtom på gravidtet, så här kommer centrimetrarna och kilona att öka! Har också flyttat datumet för bröllopet (tidigarelagt det två månader) för att fortfarande komma i klänningen jag köpt!
  • Äntligen är det min tur

Idag går det åt helvete (ursäkta)

Bara druckigt 2 cola - OOONT i skallen, yr, mår illa mm
    Kunde dåinte motstå choklad.
    Har roliga veckan.... SUCK!
    Ont i leder....

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Deppigt

• tonårsmorsa

Äntligen
    Usch, det är väl inte bristen på cola som får dig att må så dåligt?

Jo. Visst är det skrämmande!!!!

Lederna har jag ju alltid men det blir värre...

Snacka om avgiftningskliniker för oss colaberoende skulle behövas...

• tonårsmorsa

Det var så det var för mig med cappuccino. Passade på att avgifta mig när jag blev sjuk och hade huvudvärk. När jag ändå tog alvedon så kände jag att det var lika bra att skippa cappuccino också. Kunde inte få mer ont ändå.

Helt sjukt.

Blääää, varför kan man inte gåmer i vikt avchoklad o sånt

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor