• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • tonårsmorsa

tobiasochlinda
    Att försöka göra allt "rätt" och sedan gräma sig över de missar man gör tror jag inte är särskilt konstruktivt. Försök istället fokusera på vilka bra saker du kan lägga till i din vardag, så försvinner förhoppningsvis godiset succesivt utan att du tänker på det. Hur ser exempelvis din mathållning i övrigt ut? Hur många mål mat om dagen äter du? Äter du på regelbunda tider?

Mitt största problem är tyvärr ett icke fungerande tarmsystem. Här gäller det att få livet att fungera så magen blir lite gladare. Sömn, promenader, vatten och lagom med fibrer är steg nummer ett. Vågen (och även måttbandet) bojkottar jag totalt för tillfället.

Lycka till alla!!!

• Blomsterbrud

Lite gott måste vi unna oss i bland, tror inte våra blivande vill ha oss som surtroll heller bara för att vi är så godissugna...

• miss u

Hej på er!

Jag vet inte om det är i den här tråden jag har läst det, men jag är ute efter ett recept på en efterrätt. Man skulle köra banan i ugn och sen ha kokos och kakao. Jag vet inte exakt hur man gör, så jag hoppas att det är nån som kan hjälpa mig..

• Blomsterbrud

Jag sliter mitt hår, är inne på min tredje penicillinkur mot halsfluss sen juldagen.
    Börjar bli lite tjatigt...
    Känns ju inte direkt som att man kanske ska träna och överanstränga sig just nu.
    Så nu ska vi se om det äntligen går att få död på dessa envisa streptokocker..
    Jag känner mig redan som en svampodling hela jag med tanke på hur stark denna sort ska vara ;-(
    När inspirationen finns så är kroppen ur form.
    Någon som vet om det är fritt fram att träna när man känner sig piggare?
    Ibland sägs det ju att det kan bli så mycker följdsjukdommar och skit vid just halsfluss odyl.

• Annakas

miss u:

Det är på tråden för sockerberoende du läst det. Här är länken! Provade själv att göra den i helgen, men jag gjorde nog fel på något sätt för det blev inte så bra. Kakaon bara klumpade sig. Hade ingen kokos heller :(

brollopstorget.se/Forum-2-19/m2669141-2.html

• miss u

Annakas: Tack för länken! Tyckte jag gått igenom alla slags länkar, men måste ha missat den där. Jag tror att kokosen gör mycket. Man kanske kan rulla bananen i kokos innan den ska in i ugnen och sen strö på kakao..? Tänkte iaf föreslå att min syster bjuder på nåt liknande istället för födelsedagstårta i helgen. Får se om hon går med på det.

• Nennies

Här passar nog ja in =) Vill verkligen gå ner i vikt till bröllopet å ja kämpar på =) Både me mat å träning!! Tycker ni andra verkar duktiga, skummat igenom lite inlägg!! KÄMPA på!!

• Blomsterbrud

Ikväll ska jag synda med jordgubbspaj
    Man måste ju leva oxå...

• tonårsmorsa

Välkomna alla nya!!!

Hur går det för alla? Själv trodde jag att det började bli ordning på magen, men den verkar aldrig bli riktigt nöjd

Blomsterbrud: Krya på dig. Var pajen god förresten?

• Äntligen är det min tur

Ahhh, fy faaaan va jag e godissugen idag!!! Roliga veckan på intågande... Suck.

Chokladkakan i kylen ligger risigt till...

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor