• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • tonårsmorsa

Jag älskar choklad och avstår absolut inte. Planerar in det till helgen och lääängtar istället. Välj en mörk choklad med hög kakaohalt och NJUT!!! (en liten bit)

Lite gott till lördagskvällen:

1. Lägg skivad banan, kiwi och hallon i en ugnsfast form. Riv över lite mörk choklad och gratinera i ugnen. (Vill man så servera med vaniljglass).

2. Smält mörk choklad och doppa fruktbitar i (t.ex. jordgubbar, physalis, ananas). Lägg upp vackert på serveringsfat.

3. Chokladfondue (6 port):
    300 g mörk choklad
    2 dl lätt crème fraiche
    0,5 dl Kirsch, portvin eller konjak
    Värm spriten i en kastrull. Lägg i chokladen och låt smälta. Vänd ner crème fraiche.
    Doppa fruktbitar spetsade på små fonduepinnar i chokladen och njut. (Har en liten fonduegryta som bara används till att servera chokladfondue i ).

• Blomsterbrud

Jag har åkt bil hela helgen känns det som, ca 214 mil, gissa om man ätr sådant man inte borde då
    Sen snabbmat ute ovanpå det...
    Oj oj nu gäller det att kämpa vidare innan man sväller tillbaka..
    Jag lider verkligen med alla colamissbrukare...
    Konstigt nog börjar livet återvända trots att jag dricker så väldigt mycket mindre cola.
    Men det är brutalt gott...

• Blomsterbrud

har vi alldeles gett upp eller vad har hänt med tråden???

• Äntligen är det min tur

oj oj oj oj oj!!!

Här går det inte så bra...

• Blomsterbrud

Har vi kollektiv formsvacka?
    Ingen vågar skriva...
    Då måste vi ju skriva massor och stötta varandra ju!

Vad är det som har gått åt skogen då?

• Paoje

Första dagen sen jag fick magkatarren (tisdags förra veckan) som jag kunnat äta en ordentlig måltid utan att må illa! Wiee! Är skitglad.
    Magkatarren har medfört att jag gått ner flera kg, för jag har ju inte kunnat äta godis eller dricka cola på MÅNGA dagar. Cola har jag satt i mig varje dag tidigare!
    Jag har inte kunnat äta mat heller, så mycket i viktnedgången ligger såklart där. Har känt mig som ett vandrande lik, ätit en banan, druckit proviva... Annars bara mått illa... Men nu så! Äntligen kan jag äta igen!

• Blomsterbrud

Paoje
    Då har du ju fått lite ofrivillig men positiv viktmiskning, ta tillvara på den och kämpa vidare med nyttigheter

• Äntligen är det min tur

Åhhh man "önskar" man kunde få nån magsjuka eller nåt .... Så magsäcken krymper o får bort suget hahahahaha...

Faan hela natten till kl 3 va jag på dagis i natt o renoverade. Fortsätter hela helge. Då lär det väl bli pizza antar jag... Suck....

Som sagt det går inge bra nu...........

• Paoje
    Blomsterbrud skrev 2008-02-08 17:39:23 följande:
    PaojeDå har du ju fått lite ofrivillig men positiv viktmiskning, ta tillvara på den och kämpa vidare med nyttigheter
    Japp, det gör jag!!!
  • Paoje

Jag lovar, om du tok-stressar och hinkar i dig koffein, så får du till slut magkatarr. Då vill man inte äta alls, man kan inte äta, och man går ner i vikt. Skämt å sido! Inget tips, utan enbart ironi (skriver det så du inte tar illa upp).

Det är bara hålla i, det är skitjobbigt ibland. Men se framför dig hur du glider fram till altaret i en skitsnygg klänning, alldeles uppsminkad och skitsnygg helt enkelt, till din blivande.
    Äntligen är det min tur skrev 2008-02-08 17:43:17 följande:

Åhhh man "önskar" man kunde få nån magsjuka eller nåt .... Så magsäcken krymper o får bort suget hahahahaha...Faan hela natten till kl 3 va jag på dagis i natt o renoverade. Fortsätter hela helge. Då lär det väl bli pizza antar jag... Suck.... Som sagt det går inge bra nu...........
Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor