• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Äntligen är det min tur

Hahahahaha!!!! Jag känner samma sak när jag hör alla olika tips! Man tycker man kämpar a..let av sig men det sitter trots allt kvar!!!

VAD ÄR BÄST!!!!!!!!!!

• Fejs

och andra säger att det räcker med 30 min vardagsmotion eller liknande varje dag...

• hondafreak

Alltså det där med motion har aldrig fungerat för mig.
    Jag ÄR ingen motionsmänniska och kommer aldrig bli.
    Jag har gått ner helt utan motion fast följt viktväktarna.
    Förra hösten körde jag ett stenhårt program bara för att se vad som hände, jag motionerade 58 av 60 dgr under 2 mån och jag lovar, INGET HÄNDE !!!! Det var i genomsnitt 60 min stavgång/cykling/simning eller roddmaskin alltså förbränningsmotion och lagom länge. Lade inte om min kost nånting. Nej FYYYYY för motion, mycket enklare lägga om kosten !

• hondafreak

Alltså det där med motion har aldrig fungerat för mig.
    Jag ÄR ingen motionsmänniska och kommer aldrig bli.
    Jag har gått ner helt utan motion fast följt viktväktarna.
    Förra hösten körde jag ett stenhårt program bara för att se vad som hände, jag motionerade 58 av 60 dgr under 2 mån och jag lovar, INGET HÄNDE !!!! Det var i genomsnitt 60 min stavgång/cykling/simning eller roddmaskin alltså förbränningsmotion och lagom länge. Lade inte om min kost nånting. Nej FYYYYY för motion, mycket enklare lägga om kosten !

• FruFA

Jag har gått ner i vikt med VV tidigare. Och då ätit enligt VV & motionerat. Gav jättebra resultat !
    Jag tror att allt är bra i lagom mängd, samma gäller nog träning/motion .

hondafreak skrev 2008-01-09 14:41:29 följande:
    Alltså det där med motion har aldrig fungerat för mig.Jag ÄR ingen motionsmänniska och kommer aldrig bli.Jag har gått ner helt utan motion fast följt viktväktarna.Förra hösten körde jag ett stenhårt program bara för att se vad som hände, jag motionerade 58 av 60 dgr under 2 mån och jag lovar, INGET HÄNDE !!!! Det var i genomsnitt 60 min stavgång/cykling/simning eller roddmaskin alltså förbränningsmotion och lagom länge. Lade inte om min kost nånting. Nej FYYYYY för motion, mycket enklare lägga om kosten !
  • tobiasochlinda

jag kombinerar nyttig mat och motion ocg det funkar.

• Äntligen är det min tur

Det är väl en kombination som ni skriver.

Men vad är snabbaste inom träningen att få bort fettet??!!?? Muskler har jag redan...

• tobiasochlinda

jag vet faktiskt inte, raska promenader har jag hört ska vara bra men om det är sant vet jag inte

• FruFA

Nu har jag varit på ett 60 minuters spinningpass.... Sååå svettigt & jobbigt - men förhoppningsvis effektivt.
    Vet inte vilken sport eller aktivitet som förbränner mest, men spinning är det enda som är tufft & som mina knän klarar av.

• tonårsmorsa

Promenader bränner mer fett än vad styrketräning gör. Men muskler kräver mer energi än fettvävnad, så en muskulös person gör därför av med lite extra energi under hela dygnet. M.a.o. är all träning bra när man vill gå ner i vikt. Det viktiga är nog att hitta något som man tycker är kul och som man vill fortsätta med.

Ska förresten anmäla mig och m2b till buggkurs. Kan ju vara kul om han kan ta några danssteg på bröllopet (och så får jag bränna några extra kalorier under tiden - förena nytta med nöje så att säga).

Sen hur ofta man kör olika pass: Kroppen behöver vila, tror att det behövs minst en dag emellan muskelpass av olika slag. Promenader är ju inte intensivt på samma sätt, så det ska väl funka varje dag. Men gå inte ut för hårt, då är risken stor att man tappar sugen och lägger av.

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor