• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • Äntligen är det min tur

Jag har då inte hittat nåt som hjälper! Det är nog tyvär bara härda ut....

Det är ju så jobbigt med sånt där. Tänk om man kunde slippa, va skönt det skulle vara. Och så många kilon man inte skulle ha gått upp

• anirac1

Jag har börjat med att vägra äta på kvällarna
    Tar jag en tugga är det kört -
    Nu har jag krymt magsäcken så det känns bra
    Går bra att äta små portioner nu
    m2b ska jag hjälpa nu när jag är igång - han vill också gå ner
    så jag har gjort varsin viktkurva där en linje går från dagens vikt och ner till önskad vikt så fyller vi i en gång i veckan -helst inte oftare - och då ser vi var vi står i förhållande till kurvan som är tänkt att vi ska följa
    det svåraste har varit iaf för mig att komma igång
    Vi mäter oss också och på mig har brösten börjat minska plus cm under byst
    sedan midjan
    höften är fortfarande lika

• Paoje

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-22 08:25:49 följande:

Jag har då inte hittat nåt som hjälper! Det är nog tyvär bara härda ut.... Det är ju så jobbigt med sånt där. Tänk om man kunde slippa, va skönt det skulle vara. Och så många kilon man inte skulle ha gått upp
    Vi tjejer måste ju härda ut så j-kla mycke vi... Orättvist! Fast jag kanske inte är så väldigt rolig att tas med den här veckan heller iofs , men det är så drygt att känna sig fet som en ko en vecka i månaden, när man faktiskt går ner i vikt och cm de övriga veckorna!
  • lillaj

Bra tråd! Vi har från och till försökt äta nyttigt (haft några "dåliga" veckor), röra oss mer, äta lördagsgodis och bara fika på helgerna sen okt ungefär. Jag födde barn i juni och har nu gått ner till ett par kilo under inskrivningsvikten vilket jag är jätteglad för men eftersom vi ska gifta oss i aug så vill jag vara lite extra fin och satsar därför på att gå ner 2-3 kg tills dess och det är ju inte mycket men det är ju de där sista kilona som är svårast.

Vi försöker laga lite GI-mat vilket inte bara är gott utan också varierande. Promenerar en hel del och använder träningscykeln 30 min 4-5 ggr i veckan och ska börja springa inom kort. Det är så jag siktar på att gå ner i vikt!

Lycka till ni andra!

halloj.

Nu har jag blivit av med colan!! JIIIPPIIIII!!
    Men så satt jag o skakade i 3 dar också....

2 kg minus också....

• tonårsmorsa

Äntligen är det min tur skrev 2008-02-25 21:50:12 följande:

halloj.Nu har jag blivit av med colan!! JIIIPPIIIII!! Men så satt jag o skakade i 3 dar också.... 2 kg minus också....
    Grattis!!!

Själv ligger jag hemma sjuk för tillfället, (feber, snuva, hosta, ont i halsen). Så det är mest flytande föda som går ner (mycket cola har det blivit ). Har inte ätit ordentligt på flera dagar, så nu får jag kramp i magen så fort det kommer ner något.

Stackars dig.

Men då går du ju inte upp i vikt iaf hahahaha....

Jag kom precis in efter att ha varit out i regnet o promenerat i 1timme o 15 min.... Kändes skönt.

Krya på dig!

• Blomsterbrud

Jag tycker jag har haft en hemsk jag -vill-äta-period

Hoppas den blir bättre...

JAg skulle kunna göra mkt idag för en cola kan jag säga....
    Eller choklad....

Åhhh vilken jobbig dag det är idag... Suck.
    Måste ner o handla mat också... fy va frestande.
    Finns det inga godisfria affärer???!!!!

• Blomsterbrud

Vad är det som är så speciellt med cola, varför älskar vi Inte morötter istället...

Hahahaha

Ja det har jag frågat mig måååååånga ggr!!!

• Blomsterbrud

Jag köpte faktiskt morötter igår
    Kanske skulle testa det i helgen

Med lite dipp till så är det suupergott.
    Vi brukar göra grönsaker med dipp. Mumsigt.

Jag gillar morötter o så. Men när man blir sugen så är det ju inte morötter direkt....

• Annakas

Jag har blivit helt tokig i rostade solrosfrön (osaltade)! Inte lika nyttigt som morötter, men om man får den där "jag vill frossa" känslan funkar de jättebra!

• tonårsmorsa

Rostade solrosfrön är jättegott på salladen!

Annakas skrev 2008-02-28 11:12:39 följande:
    Jag har blivit helt tokig i rostade solrosfrön (osaltade)! Inte lika nyttigt som morötter, men om man får den där "jag vill frossa" känslan funkar de jättebra!
    Måste bara berätta en helt underbar sak från jobbet. Arbetar som förskollärare med små barn (1-3 år). Vi satsar ganska mycket på friskvård på jobbet och det är flera i personalen som brukar ge sig ut på stavgång på lunchrasten. Så här om dagen är det några av de små barnen som plockar fram bandyklubbor, vänder på dem och ger sig ut på "stavgång" på gården. Snacka om att se och lära !

Haha.. va gulligt.

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor