• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • FruFA

Tack
    Ja, det känns bra!
    I dag så blir det 40 min rask promenad på lunchen!

tonårsmorsa skrev 2008-01-07 22:48:39 följande:
    Hej, nu är jag tillbaka från promenixen. Toppen att gå in här och bekänna sina synder. Kände mig genast tvungen att ta en liten sväng, och så lyckades jag nå dagens mål (15000 steg) - nöjd!!!Välkommen FruFA. Kul att det kändes bra med spinningpasset. Visst är det underbart när man hittar en träningsform man trivs med. Äntligen är det min tur:Tycker du har helt rätt inställning när du ser positivt på det du gått ner och inte grämer dig för mycket över det som kommit tillbaka. Fortsätt kämpa och lycka till med Friskis och VV. Vill man ha något att knapra på så är det bra att ha en påse färdigskurna morotsstavar i kylen!
  • FruFA

Jag kommer nog ha syrebrist ändå - för jag skall ha korsett

Blomsterbrud skrev 2008-01-08 11:09:09 följande:
    vad alla är duktiga här!Jag blir jätteimponerad av er!Usch jag har inte alls så där bra karaktär...Hoppas jag lyckas gå ner något ändå, annars blir det syrebrist på den stora dagen
  • Blomsterbrud

fruFA
    Funderar oxå på om det går att klämma in det jag inte får bort i en sådan

• Fejs

Hej! Jag hoppar in här. Har provat viktklubben men det fungerar inte för mig. Orkar inte skriva in alla maträtter som man gör etc för att ha koll. Man måste skapa recepten först så det känna bara jobbigt. Dessutom är sidan väldigt seg (oavett vilken dator jag anänder) Annars hade det väl varit bra för man kan se vad man ätit och hur mycket man motionerat och så.
    Nu försöker jag lägga om våra kostvanor och inte äta ute och ta hjälp av GI-recept som ser goda ut.
    Jag har börjat äta ett ägg till frukost varje dag och en kopp te utan socker, bara lite kallvatten i =)
    Vad tror ni om det upplägget att äta 1 ägg till frukost och sedan ta hjälp av GI-recept?
    Ska börja ordentligt med mina ryggövningar också.

• FruFA

Jag tycker att Viktklubben är krånglig, tar mkt tid osv... Men Vv har funkat för mig tidigare - så det skall jag sätta i gång med på torsdag då jag väger in mig *uff*

För mig så är frukosten tokviktig, jag vill hålla mig mätt länge för jag börjar jobba kl.7.00 mån-fre och äter frukost kl.6. Havregrynsgröt är min favvo!
    Antingen med en halv banan & lättmjölk, eller med frysta hallón & blåbär.
    Prova med ett ägg och se om du håller dig på det till
    lunch Låter toppen med det & GI-recept. Kör på !
    Tillsammmans med dina ryggövningar så kommer du nog långt!

Kram FruFA

Fejs skrev 2008-01-08 13:09:03 följande:
    Hej! Jag hoppar in här. Har provat viktklubben men det fungerar inte för mig. Orkar inte skriva in alla maträtter som man gör etc för att ha koll. Man måste skapa recepten först så det känna bara jobbigt. Dessutom är sidan väldigt seg (oavett vilken dator jag anänder) Annars hade det väl varit bra för man kan se vad man ätit och hur mycket man motionerat och så.Nu försöker jag lägga om våra kostvanor och inte äta ute och ta hjälp av GI-recept som ser goda ut.Jag har börjat äta ett ägg till frukost varje dag och en kopp te utan socker, bara lite kallvatten i =)Vad tror ni om det upplägget att äta 1 ägg till frukost och sedan ta hjälp av GI-recept?Ska börja ordentligt med mina ryggövningar också.
  • FruFA

Jag har hittat (tips från en annan blivande brud på BT) en korsett från märket Vollers, som verkar superbra!
    www.vollers-corsets.com/product_info.php
    Den skall jag nog köpa!

Blomsterbrud skrev 2008-01-08 12:48:03 följande:
    fruFAFunderar oxå på om det går att klämma in det jag inte får bort i en sådan
  • Blomsterbrud

fruFA
    Fin men funkar inte med alla dessa sömmar för mig, kommer att synas genom klänningen ;-(
    Något annat förslag?
    Vore ju kul om mina små tuttar inte alldeles blir stekta ägg..

• FruFA

Det går att beställa den korsetten UTAN satinbanden som annars syns igenom klänningen.

Blomsterbrud skrev 2008-01-08 14:58:57 följande:
    fruFAFin men funkar inte med alla dessa sömmar för mig, kommer att synas genom klänningen ;-(Något annat förslag?Vore ju kul om mina små tuttar inte alldeles blir stekta ägg..
  • Blomsterbrud

FruFA
    Ahha..
    Frågan är hur det går med "äggen" i en sådan där..

• tonårsmorsa

Fejs:
    För att få igång förbränningen behöver du äta mer än ett ägg till frukost. Frukosten är dagens viktigaste mål och ska ge 25% av dagens energibehov. Sen behöver kroppen kolhydrater på morgonen, så havregrynsgröt eller fil och musli föreslår jag. Men ett ägg till det är inte dumt.

Har ingen erfarenhet av viktklubb så deras upplägg kan jag inte uttala mig om. Tycker det enklaste och bästa är tallriksmodellen: 1/2 tallrik grönsaker, 1/4 tallrik protein (kött, fisk, ägg, linser, bönor etc), 1/4 tallrik kolhydrater (ris, pasta, potatis, bröd). Tänk bara på att välja långsamma kolhydrater (fullkornsprodukter). Och drick mycket vatten.

Glöm inte heller mellanmålen. Frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål för att hålla förbränningen igång. Lycka till!

Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor