• tonårsmorsa

Nytt år, nya goda vanor

Säkert är det fler med mig som har några kilo de vill bli av med inför bröllopet. Här kan vi mötas och kämpa tillsammans. Vill inte uppmuntra till snabbdieter eller pulverkurer, utan hoppas istället att detta kan bli ett forum där vi delar med oss av nya goda vanor. Tror att ju fler goda vanor man lägger till, desto fler dåliga försvinner!!! Kan tillägga att jag har en del kunskap inom näringslära och är ingen förespråkare för banting.

Börjar med mitt första löfte: Ska äta en ordentlig frukost varje dag.

• Svar på tråden Nytt år, nya goda vanor
  • tonårsmorsa

Blomsterbrud:
    Kort som jag är klättrar jag alltid omkring på stolar.

På jobbet har vi lagt in ett kort gympapass (ca 15 minuter) varje efermiddag. (Jobbar som förskollärare och vi kör tillsammans med barnen. Nya generationen friskusar )

• Blomsterbrud

Hallå tjejer är ni kvar och kämpar eller hur går det?

• Äntligen är det min tur

Käääämpar men det går trööögt!!!

Ska köra igång helt igen p tisdag när alla konstiga kalas o så e klara... Suck, va mycket det finns o skylla på hela tiden.

Kan ingen bara sy igen munnen på mig ....

• Paoje

Jag är kvar, jag kämpar.. Kör på min orbitrek 3 gånger i veckan, äter bättre mat och äter bara godis på helgen numer. Det funkar finfint, men jobbigt! Var +- 0 på vågen idag, men glad är jag ändå, folk har börjat säga att det syns att jag gått ner, och mätte midjan för skojs skull (har inte mätt på bra länge) och det var -2 cm.

• Blomsterbrud

Jag vägrar väga mig men får komplimanger för att jag ser smalare ut.
    Kör på cm och känsla istället, för en våg kan ju få vem som helst att ge upp.

Men vi måste ju kämpa vidare även om det känns trögt.
    Vi har oxå haft kalas i helgen, inte så hälsosamt...

Har ni era klänningar hemma i garderoben eller har ni ej beställt än?

• Blomsterbrud

Är det någon mer än jag som blir brutalt ät och godissugen vid mens?
    Usch vad jag vill äta