• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Ullrika
    Joakina skrev 2008-01-14 10:13:43 följande:
    Jag har ett litet tips ang inbjudningarna.Jag ska göra mina själv och har funderat på det här med kuvert. Vart man än läser så står det: Välje ett kuvert som sticker ut. Som är ögonfallande.*hm*... men ett kuvert är inte så billigt. Dessutom rivs det upp i några sekunder och sedan är det värdelöst för mottagaren. Så då började jag fundera på andra alternativ... Cellofanpåsar finns. Jättesnyggt! De kostar ca 1-2 kr per st.Men så igår kom jag på det! Jag paketerar in dom i bakplåtspapper! sagt och gjort klippte jag och klistrade och vips hade jag fått mig ett snyggt kuvert. På framsidan sätter jag en klisterlapp med adressen och på baksidansigeillstämplatjag igen det. Igenom papperet ser man den snygga - om än billigt hemgjorda - inbjudan.... Läckert!Kostnaden för kuvertet blir förmodligen i ören. 2 kuvert per bakplåtspappersblad, av en rulle som kostade 5kr (Dollarstore).Lite pyssel men resultatet blev jättebra. (och billigt - det gillar jag!)
    Har du möjligen en mall, jag är dålig på att göra saker på fri hand...
  • Limbolight

Joakina:
    Fastnade verkligen klister och etiketter på bakplåtspappret?
    Har provat att göra strutar att spritsa med, och då släpper alltid tejpen!

• Nightingale

Tips på billiga "brudskor".

Jag shoppade på "studentsko-rean" på Wedins.
    Vita, jättefina sandaletter för 70kr! Halva, halva priset + lite till i rabatt för en lite skada på hälbandet. Det lagade jag på 1 minut när jag kom hem. Perfekt!

• eveluscious

Är du säker på att det håller? Jobbar på två ställen inom posten, hanterar brev på båda och det är väldigt sällan vykort/kuvert av denna typen klarar sig fram oskadade. I 80% av fallen blir den någonstans under vägen skadade, fula eller så ramlar det helt enkelt bort. Vår post hanteras med allt annat än silkesvantar...

Lycka o Kärlek skrev 2008-01-14 12:36:03 följande:

Håller med om det där med kuvert, att de är dyra! Jag tittade i en vanligbok/pappersbutik på kuvert som matchar de inbjudningskort jag gjort själv, de kostar 6 kr st!!! Så till 40 inbjudningar blir det 240 kr... jämfört med de "vanliga" vita kuverten som kostar 18,50 kr för 50st!! Jag köpte de billigaste och med rester av det färgade pappret som finns på inbjudningskorten, skrev jag adresserna och klistrade på. Det ser fint ut och räcker för något som kastas direkt efter öppnandet.
  • grabbarna

bra tips själv använder jag aldrig klackskor eller aldrig är väl att ta i men förra gånger var 2 år sedan då en kompis gifte sig så jag kör samma skor som då för att slippa få ont i fötterna, dom är ljusbeiga så jag tycker dom kommer funka

Nightingale skrev 2008-01-14 19:23:39 följande:
    Tips på billiga "brudskor".Jag shoppade på "studentsko-rean" på Wedins.Vita, jättefina sandaletter för 70kr! Halva, halva priset + lite till i rabatt för en lite skada på hälbandet. Det lagade jag på 1 minut när jag kom hem. Perfekt!
  • 2008-08-09

Mica o Krille skrev 2008-01-15 09:24:25 följande:

Behöver utomståendes tycke, vad tycker ni om mina caketoppers i galleriet? www.brollopstorget.se/hem/mica_o_krille/galle...
    Dom var jättesöta!! Stämmer dom överens med era hårfärger och så eller?
  • 2008-08-09

Idag har jag föresten beställt mina underkläder till bröllopsnatten!! Följde väl inte precis budgeten, men man vill ju vara fin för sin make! Det där är en utgift jag sparar ihop till helt själv, så det drabbar ju bara mig

Har dessutom precis beställt biljetter för att åka ner till stockholm i mars (m2b jobbar där). Ska bli kul, ni som känner till staden får gärna tipsa mig om butiker som säljer bra korsetter.

• eveluscious

orginella Har du gjort dem själv? Sambon tyckte dock dem såg lite "skräckfilmsaktiga" ut...han gluttar över axeln!
    Stämmer hårfärg, klänning osv överens med verkligheten?

Mica o Krille skrev 2008-01-15 09:24:25 följande:

Behöver utomståendes tycke, vad tycker ni om mina caketoppers i galleriet? www.brollopstorget.se/hem/mica_o_krille/galle...
  • eveluscious

Beställde du på nätet? Behöver bra tips...Sverige är uruselt närdet gäller underkläder!! Liksom bara H&M, tantbutiker och porrbutiker som har sexiga underkläder...ingetdera är något ställe jag vill shoppa på. Vi behöver Victorias Secret och Frederick's!

2008-08-09 skrev 2008-01-15 21:53:22 följande:

Idag har jag föresten beställt mina underkläder till bröllopsnatten!! Följde väl inte precis budgeten, men man vill ju vara fin för sin make! Det där är en utgift jag sparar ihop till helt själv, så det drabbar ju bara mig Har dessutom precis beställt biljetter för att åka ner till stockholm i mars (m2b jobbar där). Ska bli kul, ni som känner till staden får gärna tipsa mig om butiker som säljer bra korsetter.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-