• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

Haha ja och för att göra min momma glad kastar vi in nån riktig dansbandsdänga med typ vikingarna!!

Nä alltså vår playlist kommer främst att rikta in sig på rock, 60-tal, 70-tal osv. = sån musik som jag och m2b tycker är bra.

sen kommer vi även att lägga in lite åt dansbandshållet eftersom att man ska ju kunna dansa styrdans också!

Vi kommer nog t o m slänga in nån snoa eller liknande, bara för att jag ÄLSKAR att dansa det med min pappa! haha!

• malous

Ja, alltså, jag är ju musiknörd (som tur var är åtminstone min familj det också ;)) och det får bli oerhört restriktivt med utsvävningar, haha. Självklart kommer vi bland in lite annat också annars skulle det bli rätt trist för de gäster som inte riktigt har den smala musiksmaken. Man vill ju helst ha ett fullt dansgolv hela tiden liksom. Blir en hel del persiskt också säkert för att pleasa den delen av våra gäster. Tur att det finns Arash och Laleh så det inte blir helt out of date åtminstone...

2008-08-09 skrev 2008-01-16 18:02:41 följande:

Haha ja och för att göra min momma glad kastar vi in nån riktig dansbandsdänga med typ vikingarna!! Nä alltså vår playlist kommer främst att rikta in sig på rock, 60-tal, 70-tal osv. = sån musik som jag och m2b tycker är bra. sen kommer vi även att lägga in lite åt dansbandshållet eftersom att man ska ju kunna dansa styrdans också! Vi kommer nog t o m slänga in nån snoa eller liknande, bara för att jag ÄLSKAR att dansa det med min pappa! haha!
  • Parnassia

Hej allihop! *vinkar*
    Väldans bra tråd detta, har läst allt nu och kommer nog hänga här lite.

Vi har inte kommit så långt med planerna än men börjar komma igång nu. Dagen D är den 7/6.
    Det blir iaf buffe, låtlista på datorn och tysklandssprit på festen.

Letar nu efter fina caketoppers som max får kosta ca 250 kr. Några tips??? Svårt att hitta fina till hyfsade priser tycker jag.

• eveluscious

Får kika in där! Och på agent provocateur!

2008-08-09 skrev 2008-01-16 17:46:31 följande:

Japp jag beställde från korsetten.seBeställde en babydoll, en höfthållare och ett strumpeband! Bh+trosa+stay-ups vill jag se när jag köper så det får bli i någon affär i Stockholm i mars.
  • Ullrika

I Stockholm finns det jättemånga underklädesbutiker... alltså inte H&M eller likn utan affärer som är specialicerade på underkläder, där kan du nog hitta något som tilltalar. Visst är det lite dyrare än det du hitta på H&M men kvaliteten är oftast bättre.

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-01-16 17:48:16 följande:

Så vi skippar bandet och gör en låååååååång playlist på datorn istället, kopplar denna till en redig ljudanläggning!
    Precis så har vi tänkt oxå. Lååång playlist - och sköter min m2b förberedelserna till den kommer det bli väldigt blandad musik. Men vi har inte spikat något ännu. Kanske dyker det upp nån idé om liveband senare
  • kalix

Lägger denna tråd i favvosar eftersom vi inte har hur mkt pengar som helst att spendera... Idéen med playlist verkar toppen!

• Mica o Krille

Ska ni ha datorn på festen?

• The Bumblebee

Mica o Krille skrev 2008-01-17 11:26:36 följande:

Ska ni ha datorn på festen?
    Ja - varför inte?
  • malous

Det är ju jättesmidigt. Jag har en 12" laptop så det blir ju lätt att transportera den delen av ljudanläggningen...

The Bumblebee skrev 2008-01-17 11:40:56 följande:

Mica o Krille skrev 2008-01-17 11:26:36 följande:
    Ja - varför inte?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-