• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Ullrika

Jag måste ärligt erkänna att jag bara varit på Gekås en gång, men min känsla var att det mest var billigt skit som också såg billigt ut. Funderar på att hålla mig till ÖB, IKEA och RUSTA.

• Ullrika

p.s. jag trodde att DollarStore bara fanns i Gävle

• The Bumblebee
    Ullrika skrev 2008-01-19 12:36:00 följande:
    p.s. jag trodde att DollarStore bara fanns i Gävle
    Nej, den kedjan är väl ganska utspriden nu. Vi har i både Härnösand å Kramfors Mycket billigt skräp där oxå. Men man kan ju verkligen göra fynd oxå.
  • Lilla My

Vad är det ni jagar på billighetsbutikena? Coola dekorationer eller grejer i allmänhet? (För de hat väl inte börjat ha brudklänningar på ÖB?!)

• 2008-08-09

The Bumblebee skrev 2008-01-19 12:41:30 följande:

Nej, den kedjan är väl ganska utspriden nu. Vi har i både Härnösand å Kramfors Mycket billigt skräp där oxå. Men man kan ju verkligen göra fynd oxå.
    Ja och i strömsund + att jag tror de skulle öppna i svenstavik.
    Jo det är verkligen mycket skräp där, men mycket fint också! Handlar tex panelgardiner ruggigt billigt där!
  • The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-01-19 12:45:05 följande:

The Bumblebee skrev 2008-01-19 12:41:30 följande:Ja och i strömsund + att jag tror de skulle öppna i svenstavik.Jo det är verkligen mycket skräp där, men mycket fint också! Handlar tex panelgardiner ruggigt billigt där!
    Var ju tvungen att smyga in på dig sida å se vart du bodde, när du skrev att du hade 90 mil till Ullared För det är väl cirkus vad jag har oxå. Är uppvuxen i ÖstJämtland (Hällesjö/Kälarne) - har min pappa i Granbo å Torvalla.

Å gardiner köpte jag till jul. Men de var alldeles snea fick fixa å trixa med gem för att det inte skulle se helt galet ut. (har ingen symaskin...). Såg att samma panelgardiner såldes för 200-300 kr på tradera - åsså kostar de 50 spänn på Dollar
  • 2008-08-09

Lilla My skrev 2008-01-19 12:44:18 följande:

Vad är det ni jagar på billighetsbutikena? Coola dekorationer eller grejer i allmänhet? (För de hat väl inte börjat ha brudklänningar på ÖB?!)
    ljus, servetter, dukar, ballonger, you name it!
  • 2008-08-09

The Bumblebee skrev 2008-01-19 12:49:00 följande:

2008-08-09 skrev 2008-01-19 12:45:05 följande:
    Var ju tvungen att smyga in på dig sida å se vart du bodde, när du skrev att du hade 90 mil till Ullared För det är väl cirkus vad jag har oxå. Är uppvuxen i ÖstJämtland (Hällesjö/Kälarne) - har min pappa i Granbo å Torvalla.Å gardiner köpte jag till jul. Men de var alldeles snea fick fixa å trixa med gem för att det inte skulle se helt galet ut. (har ingen symaskin...). Såg att samma panelgardiner såldes för 200-300 kr på tradera - åsså kostar de 50 spänn på Dollar
    Och just i Torvalla bor jag!
  • 7e juni 2008

Hej är det någon som koll på tiderna på bröllops dag.
    Tiden mellan frisan,fotografen och kyrkan.Och hur lång tid varje tar.

• Lilla My

2008-08-09 skrev 2008-01-19 12:53:46 följande:

ljus, servetter, dukar, ballonger, you name it!
    Nice!

Hur gör ni med porslin (om det inte ingår i stället ni hyr)? Vi hyr inget ställe och äger sannerligen inte 50 matchande tallrikar/glas/kaffekoppar... Kan man låna ihop porslin (mammas och pappas, från landet osv) och försöka duka lika tillsammans eller kommer det att se helt galet ut? Kollade upp vad det kostade och hyra och jösses, det var inte ett alternativ.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-