• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

Lilla My skrev 2008-01-19 13:04:41 följande:

2008-08-09 skrev 2008-01-19 12:53:46 följande:
    Nice!Hur gör ni med porslin (om det inte ingår i stället ni hyr)? Vi hyr inget ställe och äger sannerligen inte 50 matchande tallrikar/glas/kaffekoppar... Kan man låna ihop porslin (mammas och pappas, från landet osv) och försöka duka lika tillsammans eller kommer det att se helt galet ut? Kollade upp vad det kostade och hyra och jösses, det var inte ett alternativ.
    ska ni laga maten själva eller ha catering? för då ingår det ju porslin om ni vill det.
    Vi hyr lokal där det finns porslin redan.
  • Lilla My

2008-08-09 skrev 2008-01-19 13:07:43 följande:

ska ni laga maten själva eller ha catering? för då ingår det ju porslin om ni vill det.Vi hyr lokal där det finns porslin redan.
    Vi tänkte blanda egengjort och catering. Den catering som vi kollade på tar extra för att hyra ut porslin. Fast å andra sidan kanske det är värt en slant om de diskar åt en....
  • kalix

IKEA är annars bra för sådant... Billigt porslin och glas... Räknna ut om det blir billigare med cateringspersonalens posrlin eller IKEA

• Ullrika

Jo det är mest dekorationer jag är ute efter... jag ska inte ens ha en traditionel bröllopsklänning för det känns så INTE jag.

• Atredot

Jag har köpt min klänning nu! Den kostade BARA 200Kr på ett av sveriges större postorderföretag! Behöver köpa en underklänning eller sy en, men en vanlig billig klänning är ju några tusen!

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=194501&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

• malous

... och i Ludvika finns den med :). Inte för att jag hann besöka den så mkt när jag bodde hemma eller efter det för den delen.

The Bumblebee skrev 2008-01-19 12:41:30 följande:

Nej, den kedjan är väl ganska utspriden nu. Vi har i både Härnösand å Kramfors Mycket billigt skräp där oxå. Men man kan ju verkligen göra fynd oxå.
  • The Bumblebee
    Atredot skrev 2008-01-19 15:59:13 följande:
    Jag har köpt min klänning nu! Den kostade BARA 200Kr på ett av sveriges större postorderföretag! Behöver köpa en underklänning eller sy en, men en vanlig billig klänning är ju några tusen!www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx#
    Oj, vad nyfiken jag blev nu! Länken funkade inte men jag kollade på ellos sida ändå och försökte gissa vilken det var. MEn det var ju smått omöjligt - vilken är det du har köpt?
  • malous

Om du plockar bort länken ända fram till www.ellos osv så kommer du rätt.

The Bumblebee skrev 2008-01-20 08:59:15 följande:

Oj, vad nyfiken jag blev nu! Länken funkade inte men jag kollade på ellos sida ändå och försökte gissa vilken det var. MEn det var ju smått omöjligt - vilken är det du har köpt?
  • 2008-08-09

Nu har vi börjat fundera över tårtor!
    Vi kommer att göra vanliga enkla runda tårtor, ca 2 st/bord till gästerna.
    Vi vid honörsbordet kommer att ha en 2-våningstårta som ser exakt likadan ut.
    Fyllningen har vi inte bestämt, men jag är lite sugen på hallon tror, min blivande tyckte det lät bra.
    Vi ska iaf göra egen sugarpaste och kavla ut till "täcken" och lägga på tårtorna, dessa ska vara vita.
    På tårtan ska jag göra sugarpaste-kallor som antingen också är vita eller så tar vi dom lila.

Ni andra?

• Ullrika

Har inte riktigt kommit så långt i planeringen men blir nog nån tårta med sugarpaste täcken i alla fall, om vi inte ändrar oss radikalt när vi verkligen ska bestämma tårta... jag vet i alla fall att jag kommer ha dille på att baka tårtor till födelsedagar det närmaste året för att kunna testköra mina idéer

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-