• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • grabbarna

låter både gott och fint med tårtorna en del av mig är inne på att baka och baka och baka de närmaste månaderna för att prova och träna men en del av mig vill beställa direkt...

pga allergier i släkten vore det enklare att göra själv men det ska hinnas med också

• 2008-08-09

För oss är det enbart en kostnadsfråga, att vi gör tårtorna själva.

• grabbarna

jo det är ju priset som gör att det vore en ide att göra själv också. tårta til 50 pers kostar ju en hel del men tårtor är inte direkt min specialitet..tror hellre jag satsar på att göra mer av maten istället tror jag

• 2008-08-09

Inte min specialitet heller!
    Men jag ska handla in för att träna på att göra sugarpaste först (att färga den, kavla ut den osv.)
    Sedan kommer jag att koncentrera mig på det bara, själva tårtorna får mina älskade systrar hjälpa mig med!

• malous

Vi har funderat över att göra våra egna med sugarpastetäcke. Isf blir det en våningstårta (jag tycker att vit är finast) med enkla dekorationer, exvis blommor och gärna passionsfrukts- oc vitchokladsmousse om jag får bestämma.

Jag tror man kan läsa sig till rätt bra info och så har jag rätt bra recept från martha stwearts bröllopsbok som jag pratade om tidigare (men tyvärr inte hunnit scanna in än).

2008-08-09 skrev 2008-01-20 09:21:29 följande:

Nu har vi börjat fundera över tårtor!Vi kommer att göra vanliga enkla runda tårtor, ca 2 st/bord till gästerna. Vi vid honörsbordet kommer att ha en 2-våningstårta som ser exakt likadan ut.Fyllningen har vi inte bestämt, men jag är lite sugen på hallon tror, min blivande tyckte det lät bra.Vi ska iaf göra egen sugarpaste och kavla ut till "täcken" och lägga på tårtorna, dessa ska vara vita.På tårtan ska jag göra sugarpaste-kallor som antingen också är vita eller så tar vi dom lila.Ni andra?
  • The Bumblebee
    malous skrev 2008-01-20 09:08:13 följande:
    Om du plockar bort länken ända fram till www.ellos osv så kommer du rätt.The Bumblebee skrev 2008-01-20 08:59:15 följande:
    Kom ju på att jag kunde testa att göra så efter ett tag. *korttänkt*

Atredot - Det var en stilren och fin klänning. Inte alls min stil dock, den modellen på klänningar får mig att se 4-5 strl. större ut Men det måste kännas som du gjort värsta klippet ju!
  • Pingst09

The Bumblebee skrev 2008-01-20 14:00:31 följande:

Kom ju på att jag kunde testa att göra så efter ett tag. *korttänkt* Atredot - Det var en stilren och fin klänning. Inte alls min stil dock, den modellen på klänningar får mig att se 4-5 strl. större ut Men det måste kännas som du gjort värsta klippet ju!
    Hm, jag är nyfiken, men får inte fram sidan rätt i alla fall, får bara upp ett ex till av BT-sidan jag redan är på. Kan ingen vänlig själ lägga in länken riktigt?
  • The Bumblebee
    efternamnsbyte skrev 2008-01-20 16:44:49 följande:
    The Bumblebee skrev 2008-01-20 14:00:31 följande:Hm, jag är nyfiken, men får inte fram sidan rätt i alla fall, får bara upp ett ex till av BT-sidan jag redan är på. Kan ingen vänlig själ lägga in länken riktigt?
    Om du testar den här länken istället då Jag tog bort det som gjorde att den inte funkade.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=194501&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
  • eveluscious

Hur ska ni andra dekorera er lokal? Är inte helt klart nu med lokal men det står mellan en typ av lada/loge (med kök) eller en traditionell bygdegård.

Vill ha vita vanliga dukar men sen då....vill inte ha låga trista dekorationer och några värmeljus. Hela lokalen ska verkligen genomsyras av festlighet! Tror jag ska knyta sidenband runt foten på glasen....vad mer kan man göra? Midsommarbröllop!

• Atredot

Alla som undrade, det är klänningen som någon hittade länken till se nedan...
    Och btw jag är ganska päronformad, det skiljer typ 30cm mellan min midja och höft + en rejäl bakända.... så jag var orolig att den inte skulle fungera, men chansade. Hon på bilden är ju ganska smal, det enda jag märkt är att har man större än B-kupa kan det vara svårt med överdelen...men jag har små bröst så.. :)

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-