• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

Det är nog ingen fara, tror inte vi bjuder så ouppfostrade människor faktiskt!

• malous

Vad bra! ;)

2008-08-09 skrev 2008-01-26 18:24:57 följande:

Det är nog ingen fara, tror inte vi bjuder så ouppfostrade människor faktiskt!
  • Parnassia

Jag tror säkert inte att gästerna är ouppfostrade, men det är lätt att inte tänka sig för.

Jag var på ett bröllop där det bjöds på rött kött. Det fanns oxå genomstekt kött för tex gravida. Tyvärr annonserades bara att det fanns "genomstekt för de som ville ha det" typ. Detta resulterade i att även de som bara hellre ville ha genomstekt tog det, så tyvärr räckte inte det köttet till alla gravida, som då fick vara utan.
    Det jag försöker säga, är att man måste vara supertydlig!!

Det ska vi försöka vara.

• grabbarna

jo man måste vara övertydlig, var på ett bröllop där man ordnat en speciell allergitårta men vad hjälper det när ngr stolpskott tog den tårtspaden och skar i den vanliga tårtan!

likdant när man tar mat var noga med att påpeka att besticken INTE får vandra runt i de olika maträtterna för det är inte kul för den som blir sjuk

och säga att den tårta eller vad det nu är som är tex sockerfri bara är till för dom med diabetes..har märkt att även uppfostrade mäniskor inte tänker så långt ibland..allergitänket är svårt när man inte lever i det själv...saker som jag tycker är självklara att så gör man inte fungerar inte för alla andra har jag märkt.

• 2008-08-09

Hur gör man med brudskålen när man har ett budgetbröllop? Blir ju inte direkt ekonomiskt att inhandla champagne till alla gäster, inte mousserande vin för den delen heller..

• malous

Hmm, vi ska köpa champagne när vi är i Paris (för det lär vi vara ett par månader innan, vi gillar Paris) för vi tycker det är värt det.

Mousserande behöver kanske inte bli så dyrt men annars kan man väl ha olika ev. alkoholfria båler och ha en cocktail hour och så fort alla har tagit från bålbuffén så skålar man! Har sett ett jättefint sådant bord i Martha Stewart-boken som jag har, tror att det finns på Marthas hemsida också :).

2008-08-09 skrev 2008-01-27 12:51:32 följande:

Hur gör man med brudskålen när man har ett budgetbröllop? Blir ju inte direkt ekonomiskt att inhandla champagne till alla gäster, inte mousserande vin för den delen heller..
  • 2008-08-09

Funderade faktiskt på en bål, funkar det alltså?

• Ullrika

Vad man skålar i under brudskålen är ju upp till er... jag hade inte brytt mig eftersom att jag tycker att champange och mousserande vin inte är det godaste som finns i dryckesväg.

2008-08-09 skrev 2008-01-27 13:08:53 följande:

Funderade faktiskt på en bål, funkar det alltså?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-