• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • malous

Hahaha, nej men vi siktade på 80 förut och köpte däför tyg (när vi var i Kina i somras) för 80 men jag lade lite sömsmån och då blev det 76.

Jag tror att vi kommer bli fler men då får vi göra några i ett något avvikande tyg och försöka hålla dem till honnörsbordet. Och så får barnen dunilinservetter.

Lilla My skrev 2008-01-28 22:55:05 följande:

Malous:Oj, vet du redan att det blir exakt 76 gäster?
  • 2008-08-09

Nu har den här tråden vilat ALLT för länge enligt mig!! Kom igen nu brudar, hur går planeringen??
    Jag väntar och väntar på att min brudklänning ska komma igång att sys, mamma har lovat att vi ska börja om någon vecka, hon har lite mycket med min syster just nu bara.

I övrigt har jag kommit igång att träna!! Mitt mål är att gå ner ca 6-7 kg men jag hoppas givetvis på mer! Har på bara 1 vecka gått ner över 1,5 kg *supernöjd*

• Nienna

2008-08-09 skrev 2008-02-01 21:15:33 följande:

Nu har den här tråden vilat ALLT för länge enligt mig!! Kom igen nu brudar, hur går planeringen?? Jag väntar och väntar på att min brudklänning ska komma igång att sys, mamma har lovat att vi ska börja om någon vecka, hon har lite mycket med min syster just nu bara.I övrigt har jag kommit igång att träna!! Mitt mål är att gå ner ca 6-7 kg men jag hoppas givetvis på mer! Har på bara 1 vecka gått ner över 1,5 kg *supernöjd*
    Tänkte precis samma sak, funderade på om den stängts men det hade den ju inte!

Jag var iaf på IKEA igår och köpte värmeljushållare, 4 st för 9:-, så jag köpte några förpackningar. Galej hette de.
  • BlivandeFruJohansson

Nån som har tips på snygga på billiga & snygga vaser? Har sett Blomster på Ikea, dom för 19kr/st, men finns kanske några andra? Gärna i butiker som finns i flera städer..

• 2008-08-09

Ohh jag längtar tills jag ska på IKEA, blir inte förrän i maj..
    Ska köpa vitt tyg på metervara att ha som dukar + ljushållare, tack för tipset!
    Ska även köpa lite fler värmeljus där, servetter har jag redan inhandlat där.

• Nienna

Servetter köpte jag också, Arv bröllop, de med rosa blommor. Ville även ha de med silverkant (vårt färgtema är rosa, silver och ivory) men de hade inte dem, så mamma skulle kolla efter dem nere i Skåne. Tänkte också köpa ofärgade lakan att ha som dukar, men då jag inte vet hur långa borden är så får det vänta.

• BlivandeFruJohansson

Ska man ha värmeljus på borden på sommaren?? Känns lite konstigt att ha de, men inte tända dom..

• 2008-08-09

Oj, vaser är något jag inte har tänkt på...måste kolla upp om lokalen har det redan, annars blir det till att låna ihop från familjerna, inget jag prioriterar att köpa..
    Man får väl sätta små klisterlappar under, vem som äger vad!

• BlivandeFruJohansson

Tänkte ha några på borden me en ros i, så vill ha samma då. Sen är dom ganska illia me så offrar lite där

• Nienna
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-01 21:40:24 följande:
    Ska man ha värmeljus på borden på sommaren?? Känns lite konstigt att ha de, men inte tända dom..
    Jag har inte bestämt mig än om jag ska ha värmeljus eller färgat vatten och en blomma i ljushållarna. Om vi har ljus så ska vi såklart ha dem tända.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-