• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • grabbarna

funderar faktiskt på att köpa vinglas att ha till maten men sedan ha plastglas, lokalen har bara vanliga trista dicksglas, donerar dom till lokalen sedan

• 2008-08-09

Också en sak jag ska kolla upp ja, vad de har för sorters glas i lokalen..men jag tror att de har vinglas, vill minnas det efter alla 50-årskalas man har varit på där
    För till middagen kommer vi också att ha riktiga glas, sen blir det plast när borden åker bort och vi börjar dansa.

• malous

Vi har pratat med fotografen, vi var de första som bokade 2009 (men hon var full hela 2008, och det här är Dalarna...) så vi får välja vilka datum vi vill och sedan om ngn annan vill boka då så ringer hon oss först och hör om vi bestämt oss närmare. Fästmannen sa att hon var jättetrevlig så det låter ju bra. Ska skicka iväg datum och detaljer så vi får prisförslag :).

Kul att komma igång med klänningen! :)

2008-08-09 skrev 2008-02-01 21:15:33 följande:

Nu har den här tråden vilat ALLT för länge enligt mig!! Kom igen nu brudar, hur går planeringen?? Jag väntar och väntar på att min brudklänning ska komma igång att sys, mamma har lovat att vi ska börja om någon vecka, hon har lite mycket med min syster just nu bara.I övrigt har jag kommit igång att träna!! Mitt mål är att gå ner ca 6-7 kg men jag hoppas givetvis på mer! Har på bara 1 vecka gått ner över 1,5 kg *supernöjd*
  • BlivandeFruJohansson

Ni som ska göra er iordning hos en frisör och ska fota er innan vigseln, vilken tid ska ni då va hos frissan??

• The Bumblebee
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-02 09:53:37 följande:
    Ni som ska göra er iordning hos en frisör och ska fota er innan vigseln, vilken tid ska ni då va hos frissan??
    Undrar jag oxå... Jag ska visserligen få håret gjort hemma - men överväger att beställa tid för sminkning på salong. Å då vore det skönt med nån sorts tidsangivelse att gå efter... Är man tidsoptimist som jag så kan det ju gå riktigt illa å det vill jag ju inte på min bröllopsdag
  • grabbarna

ha,ha då är vi två...vi har ju dessutom oturen bägge två att det blir lite tid som försvinner i resor för smink och hår..jag är hopplös tidsoptimist och det är inte en bra grej när man har barn har jag märkt för dom sinkar en nog mycket ändå
    The Bumblebee skrev 2008-02-02 10:24:14 följande:

Undrar jag oxå... Jag ska visserligen få håret gjort hemma - men överväger att beställa tid för sminkning på salong. Å då vore det skönt med nån sorts tidsangivelse att gå efter... Är man tidsoptimist som jag så kan det ju gå riktigt illa å det vill jag ju inte på min bröllopsdag
  • BlivandeFruJohansson

Tror man ska hinna på en kvart på en kvart när de minst tar en halvtimma O sonen vill brukar inte vilja att man klär på honom, speciellt inte när man har bråttom...

• pratglad

Hej blivande brudar!

Har också hittat hit! Jättebra tråd med mycket tips, nu har jag också läst i kapp mig, så jag vet lite vad ni har pratat om.

Det vi spar in på, är att vi kommer ha ett alkoholfritt bröllop, jag dricker visserligen ett glas vin någon gång men, gillar inte champange och sprit. Sen ska svärmor baka tårtor. , en kompis till mig som är kokerska på dagis ska göra maten och mina brudskor köpte jag på din sko´s utförsäljning för 100:-. De är guldfärgade, lite annorlunda men, det är bara tån som syns under klänningen.
    Må så gott!
    Kram
    pratglad

• 2008-08-09

Vi hade i vår budget räknat med 5000 kr för maten (skulle göra allt själv) men har nu insett att det blir ca 1000 kr dyrare bara, av att beställa catering, så min blivande har bestämt att så får det bli.
    Vi måste nu bara bestämma oss för VAD vi ska beställa, vi kommer dock att göra förrätten själv, och efterrätten blir ju tårtan, som vi också gör själv.

• The Bumblebee

Ni som har budgeterat maten - hur har ni räknat?

Har ni redan satt en meny och räknat ut vad det skulle gå på (även ni som valt att ha buffé) och sedan jämfört med motsvarande catering?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-