• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Joakina

Vigselringen... oj, vi har inte riktigt börjat kolla upp det ännu. Men vi har iaf bestämt att vi vill ha en var, även min M2B alltså. Så det blir ju det dubbla priset, antar jag. Eller är det någon sov vet ifall ring nr 2 blir billigare? Bra vore ju det....
    Men inget överdriven summa lägger vi på det. Men det ska vara en ring vi fastnar för och som vi kommer vilja ha för resten av våra liv. Dessutom måste den passa med vår förlovningsring.

3000kr per st kanske (fast egentligen har jag inte den blekaste aning vad vigselringar kostar )

• The Bumblebee

malous skrev 2008-02-12 10:18:24 följande:

Min vigselring ligger utanför budgeten som tur är för den kommer att gå på mellan 25-40 000...The Bumblebee skrev 2008-02-12 06:46:58 följande:
    Ja - då var det ju tur att ni la den utanför budgeten. Hade inte blivit många ören att lägga på själva bröllopet annars
  • malous

Ja, man kan få den andra ringen för halav priset om man köper exvis hos guldfynd. (Och köper man billigare modeller så kan man få den ena ringen gratis eller för en hudnring eller vad det var).

Joakina skrev 2008-02-12 10:54:40 följande:
    Vigselringen... oj, vi har inte riktigt börjat kolla upp det ännu. Men vi har iaf bestämt att vi vill ha en var, även min M2B alltså. Så det blir ju det dubbla priset, antar jag. Eller är det någon sov vet ifall ring nr 2 blir billigare? Bra vore ju det.... Men inget överdriven summa lägger vi på det. Men det ska vara en ring vi fastnar för och som vi kommer vilja ha för resten av våra liv. Dessutom måste den passa med vår förlovningsring.3000kr per st kanske (fast egentligen har jag inte den blekaste aning vad vigselringar kostar )
  • malous

Haha, nej. Tänkte skriva att då hade ju gästerna fått betala för sig men så kan man ju göra så det förlorade lite poängen, haha ;).

The Bumblebee skrev 2008-02-12 10:55:39 följande:

malous skrev 2008-02-12 10:18:24 följande:
    Ja - då var det ju tur att ni la den utanför budgeten. Hade inte blivit många ören att lägga på själva bröllopet annars
  • 2008-08-09

Min ring kommer att gå på ca 7000-8000 kr, men den ligger också utanför budgeten, sambon vill spara ihop till den själv säger han!

• Nufsan

Ngn av ser som ska bjuda på alkohol på festen?

Hur mkt ska man räkna att varje person dricker. Det är ju jättesvårt att veta om de dricker rött, vitt eller öl till maten och hur mkt ska det finnas att tillgå senare. Jag vill ju inte ha ett fylleslag så ren sprit tänker jag hoppa.

Så himla svårt, men behöver kalkyleras ändå. Vi ska åka till Tyskland 70 kr för ett flak öl och 70 kr för en bag in box.

• mmian

Nufsan- Du kan kolla priserna på nätet innan du åker, t ex bordershop och Nisses, de brukar vara billigast

• mmian

Någon tipsade om en sajt med klänningar från hiphopboutique- hur gör ni storleksmässigt? ta en större för att ta in om den är för stor eller chansa på att storleken passar?

• malous

Mm, precis så är det för mig/oss med :).

2008-08-09 skrev 2008-02-12 17:41:21 följande:

Min ring kommer att gå på ca 7000-8000 kr, men den ligger också utanför budgeten, sambon vill spara ihop till den själv säger han!
  • Parnassia

Vi "brukar" åka till en butik i Tyskland som heter Calles. Deras sortiment finns också på nätet.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-