• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • eveluscious

Inser att jag måste nog ändra min klänningsbudget lite....5800:- kostar klänningen jag ska ha....

• Sokkerkakan

Någon som har tips på buffémat som man kan göra själv? Och efterrätt som man kan göra själv till många? Jag har funderat på pannacotta, det är ju lätt och gott. Sen tänkte jag nog ha tårta också.. fler som ska ha så?

• eveluscious

ja jag inser att jag måste se över vår budget....eller handla mycket på rea!

vad roligt att han faktiskt har börjat tänka så! Trodde först han tänkt sig en budget på 100 000:- eller nåt

Ska tärnan ha någon speciell klänning? Jag funderar på att beställa en här till min tärna; us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/gojane_1985_25707620

• eveluscious

Gör vi själva tänkte vi göra pajer, sallader, kallskuret, kycklingspett osv. Sen kör vi enbart tårta, ingen dessert

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 11:22:06 följande:
    Någon som har tips på buffémat som man kan göra själv? Och efterrätt som man kan göra själv till många? Jag har funderat på pannacotta, det är ju lätt och gott. Sen tänkte jag nog ha tårta också.. fler som ska ha så?
  • Sokkerkakan

eveluscious: jag vet faktiskt inte.. vi kommer nog ha tre tärnor så jag vet inte..ska ni köpa klänningen till tärnan?
    Vilken klänning ska du ha?

Jag har tre modeller i mitt galleri som jag gillar, men ajg tänkte ev. sy upp en klänning nu när vi drar till thailand eller så köper jag thaisiden därnere så får svärmor sy en klänning, det vet jag att hon vill. Där sparar man in en hel del pengar..

• Ullrika

Buffé tips:
    Potatisgratäng
    Rostbiff
    Parmaskinka
    Pastasallad
    Hemgjord paté

Efterrätt:
    Kladdkakor brukar gå hem

• Sokkerkakan

evelucious: ja de är fina.. jag har funderat på cailey dress eller anstruther dress, men vet inte om man kan kräva en viss typ av klänning och färg om man inte betalar klänningen...

• Sokkerkakan
    Ullrika skrev 2008-02-13 11:36:48 följande:
    Buffé tips:PotatisgratängRostbiffParmaskinkaPastasalladHemgjord patéEfterrätt:Kladdkakor brukar gå hem
    Tack för tipsen! Hur gör man med pajer och t.e.x. potatisgratäng om man lagar själv.. är det bara att värma på i ugnen precis innan det ska ut?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-