• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

Hur ska ni göra vad gäller blommor i festlokalen??
    Vi kommer att låta några av de större barnen plocka blommor från naturen och så delar vi upp dem i fina buketter!
    Blir nog främst styvmorsviol och prästkrage då det följer våra färger!
    Det är ju ett litet spartips, då det annars kostar en del för att pynta med blommor.

• malous

Tror vi köper rosor från en handelsträdgård men det är så svårt för mig att checka av sådant eftersom jag aldrig hinner när jag är "hemma" några få gånger om året. Måste tas tag i!

• The Bumblebee

Blommor i festlokalen - ska man ha det? Jag gifter mig ju redan i början av juni, och jag har inte riktigt bra koll på vilka blommor som blommar då...
    Vet att de flesta har blommat ut fram mot juli månad. Ibland är det svårt att klä midsommarstången t.o.m. Hm... Måste kanske ta oss en funderare på det där.

• Parnassia

Jag gifter mig också i juni. Och vi hoppas på liljekonvaljer! Tror inte det är några bekymmer.

• jennyfer
    Limbolight skrev 2008-01-06 14:10:09 följande:
    Vi har dessvärre fönster bakom ryggen, så vi måste ha något på,eller fäst på framsidan av vårt bord...Klurigt..
    Gammalt inlägg, men om det är ett någorlunda stort fönster utan spröjs så kan man köpa självhäftande plastfilm som ser ut som frostat glas (brukar användas som insynsskydd). Sedan är det bara att klippa ut figurer, t ex en stort hjärta, era initialer plus datum eller annat som passar och fästa på fönstret.
  • BlivandeFruJohansson

Ja ska kolla vad min far & hans fru för rosor i deras trädgård. Dom brukar få ganska mycke på sommaren. Ska ha en ros i en vas runt om på borden. Slipper kanske köpa några

Köpte hjärtan i plast (ser ut som glas) på billigapresenter.se Kostade bara 1 kr/st! Fanns även en storlek större och den kostade bara 2 kr/st Köpte 40 små & 20 större Ska placeras ut på borden runt vaserna!

• Joakina

Jag hade också tänkt plocka av sommarens blommor... till bordsdekoration. Men så kom jag på att det kommer aldrig fungera med de som är allergiska.
    Liljekonvaljer hade ju varit jättefint.... Eller vitsoppor .... eller prästkragar ... Men hos oss får det nog bli blommor från blomsterhandlaren..

• Nufsan

Jag har hittat min drömbukett, men till min förtvivlan så finns inte pioner i augusti. (bild finns i mitt galleri på den)

Ngn som har ngt annat tips på en liknande bukett?

• KKC

nufsan: det går inte att komma åt ditt galleri...

Är det någon som har koll på billiga fotografer i sthlm?

• Nufsan

KKC, nu kan man se det, hade glömt lägga till det!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-