• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

Tycker det låter urgott alltihopa

Blondie77 skrev 2008-02-18 18:34:55 följande:
    Hej alla "budgetbrudar"Nu är jag äntligen klar med min meny för buffen vi ska ha till vårat bröllop den 2/8, tänkte jag skulle dela med mig av den för det verkar ju vara många som vill ha tips på god och prisvärd mat till sina buffer! Tips och synpunkter välkommnas också :)MenyFoccia med soltorkade tomater och havsaltVispat smörGrekisk bondsallat med rödlök, oliver, tomater, fetaost och blandsallatUngstektkycklingfile toppad med bacon, ädelost och persiljaHonungsglaserad helstekt fläskfile gratinerad med getost, honung, ruccola och pinjenötterPotatisgratäng2 sorters sås, förmodligen rödvinsås och min specialare som är kantarell och cognacsåsAll mat kommer vara hemlagat och hembakat, kostnad för denna buffen till ca 60 personer är 2600 kr, förmodar att det kan gå ett par hundralappar upp och nedåt bereonde på vad det finns för erbjudanden i butiken samma vecka som man ska handla alla grönsaker, köttet köps in när det är bra priser i butikerna och får vila i frysen tills det blir dags :)....som sagt kom gärna med synpunkter!
  • malous

Åh ja, nejlikor är ju så fint också! Glömde bort att de var med i tävlingen här också :).

Nufsan skrev 2008-02-18 19:32:36 följande:
    www.gamman.se/Skola.aspDen här får det bli för min del
  • Nufsan

Ja den där buketten blev jag kär i

malous skrev 2008-02-18 19:35:27 följande:
    Åh ja, nejlikor är ju så fint också! Glömde bort att de var med i tävlingen här också :).
  • Sokkerkakan
    Hej alla "budgetbrudar"Nu är jag äntligen klar med min meny för buffen vi ska ha till vårat bröllop den 2/8, tänkte jag skulle dela med mig av den för det verkar ju vara många som vill ha tips på god och prisvärd mat till sina buffer! Tips och synpunkter välkommnas också :)MenyFoccia med soltorkade tomater och havsaltVispat smörGrekisk bondsallat med rödlök, oliver, tomater, fetaost och blandsallatUngstektkycklingfile toppad med bacon, ädelost och persiljaHonungsglaserad helstekt fläskfile gratinerad med getost, honung, ruccola och pinjenötterPotatisgratäng2 sorters sås, förmodligen rödvinsås och min specialare som är kantarell och cognacsåsAll mat kommer vara hemlagat och hembakat, kostnad för denna buffen till ca 60 personer är 2600 kr, förmodar att det kan gå ett par hundralappar upp och nedåt bereonde på vad det finns för erbjudanden i butiken samma vecka som man ska handla alla grönsaker, köttet köps in när det är bra priser i butikerna och får vila i frysen tills det blir dags :)....som sagt kom gärna med synpunkter!
    Låter helt fantastiskt! Det sparar jag i mitt word-dokumnet. :) Hur gör ni på självaste bröllopet.. sköter ni uppvärmning av mat, påfyllning av buffé m.m. själva eller kommer ni ha utomstående personer som hjälper till?
  • 2008-08-09
    Nufsan skrev 2008-02-18 17:51:57 följande:
    Ska man göra sånt själv?
    Hehe, jag struntar fullkomligt i vad som kastas på oss, det är helt upp till gästerna!
  • Ullrika

Det låter verkligen jättegott, kan du dela med dig av ditt såsrecept? Lät som en väldigt god sås till kött...

Hej alla "budgetbrudar"Nu är jag äntligen klar med min meny för buffen vi ska ha till vårat bröllop den 2/8, tänkte jag skulle dela med mig av den för det verkar ju vara många som vill ha tips på god och prisvärd mat till sina buffer! Tips och synpunkter välkommnas också :)
  • glaader

Så här håller vi nere priserna.
    Fixar maten själva-buffé.
    Plockar blommor själva.
    Syr servetter själva.
    Kör alkoholfritt och köper drickan i påsk då den är billigare.
    Vänner som serverar.
    Vänner som sjunger.
    Vänner som fotar.
    Vän som fixar håret.
    Vänner som bakar.
    Lokalen och kläderna är väl det som kostar mest.
    Så det blir nog närmare 30 000:- ändå...

• ia7

Hoppar in här.... Men jösses vad allt kostar! ändå bor jag i en liten håla så allt verkar billigare här...
    ex
    tårta 70 pers 1200
    brudbukett + näbb och till mannen ca 1500
    fotograf ca 1000 (inkl 8 bilder)

Men men som sagt var pengarna går sååååå fort!

• Caflisch

Superläcker!

Den ser nästan ut som en stor utslagen pion när den är sådär tät! Kanske ett alternativ till dom som var sugna på pioner?

Nufsan skrev 2008-02-18 19:32:36 följande:
    www.gamman.se/Skola.aspDen här får det bli för min del
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-