• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • malous
    Nufsan skrev 2008-02-14 14:06:17 följande:
    Hur kommer ni göra med blomdekorationer till festen?Jag har bestämt mig för att så blommor som blommer juli / augusti för att vara på den säkra sidan, gifter mig ju den 9 augusti. På så vis så tror jag att jag sparar en hel del pengar på den biten iaf Känns som jag skulle behöva spara mer än så
    Vilka blommor blommar då?
  • anirac1

Vi ska ha en förrätt - räkkocktail 60 pers som vi får i present
    Maten består av kallskuren långhare som vi har fryst in och vi köpte då det var rea i mataffären - köttet kostar ca 350
    till köttet ska vi ha rotsakspaj är det tänkt och en god vinsås
    Eftertätten är chokladmousse med någon god hallonsås till
    allt enl kompisen som har komponerat ihop detta
    Hon vill ha ca 1500 kronor att röra sig med och då tror hon att det också räcker till läsk och lättöl
    skapligt bra tycker jag

Mica o Krille skrev 2008-02-14 21:14:39 följande:

Vad ska ni ha för mat?2000 var ju väldigt billigt, ge mig tips! det jag hjar räknat ut till 50 pers är 3-4000 kr. :-/
  • Tessan och Thomas

Jag ska verkligen inte ha en klänning som på något vis är regelrätt.
    Min klänning ska sluta straxt vid knät och kommer vara mörkrött.
    Det kommer bli så fint!=)

Nufsan skrev 2008-02-14 14:48:02 följande:
    Är det ngn annan än jag som inte ska gifta mig i en regelrätt brudklänning?Jag ska ha en enkel vit kort klänning, är jag ensam?
  • Nufsan

Vart har du hittat den?

Kul att det är fler! Kännt mig lite ensam

Tessan och Thomas skrev 2008-02-15 12:42:33 följande:

Jag ska verkligen inte ha en klänning som på något vis är regelrätt.Min klänning ska sluta straxt vid knät och kommer vara mörkrött.Det kommer bli så fint!=)
  • Tessan och Thomas

De enda klänningarna som jag har kollat på är tärnkläningar, min klänning som jag ska ha är en från Forever Yours.
    Det finns hur många fina tärnklänningar som helst.

Nufsan skrev 2008-02-15 12:49:44 följande:
    Vart har du hittat den? Kul att det är fler! Kännt mig lite ensam Tessan och Thomas skrev 2008-02-15 12:42:33 följande:
  • 2008-08-09
    Sokkerkakan skrev 2008-02-13 22:26:58 följande:
    Jäklar.. hehe verkar löna sig att bo "på landet" i det här avseendet.. billigt med lokaler.. Här i stockholm verkar det hopplöst.
    Alltid bra att bo på landet!
  • Coffeegirl

Så nu har jag också hittat hit. :) Vi gifter oss inte förrän nästa sommar, men det är inte fel att fundera redan nu ;).

• Nufsan

Ärligt så vet jag inte riktigt, men jag tror att t ex blåklinten fungerar?! Ska börja titta runt på blomsterhandeln om det har kommit in ngt som man förså t ex, får se om det behövs!

malous skrev 2008-02-14 22:28:44 följande:
    Vilka blommor blommar då?
  • malous

Nä, inte alltid. Vi kan ju inte catera persisk mat på grund av att vi gifter oss i min uppenbarligen inte ens alltför lantliga hemstad. Tråkigt med så litet utbud. Fast annars kan det säkert vara bra :) (även om jag själv flydde så fort jag fick chansen, haha).

2008-08-09 skrev 2008-02-15 19:14:53 följande:

Alltid bra att bo på landet!
  • 2008-08-09
    malous skrev 2008-02-16 10:10:19 följande:
    Nä, inte alltid. Vi kan ju inte catera persisk mat på grund av att vi gifter oss i min uppenbarligen inte ens alltför lantliga hemstad. Tråkigt med så litet utbud. Fast annars kan det säkert vara bra :) (även om jag själv flydde så fort jag fick chansen, haha).2008-08-09 skrev 2008-02-15 19:14:53 följande:
    Haha, nä det ska vara för den anledningen då, men annars kan jag då inte hitta många nackdelar!
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-