• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-02-13 10:46:27 följande:
    Gud vad mysigt! Blir det 2009 för er också? Kan vi bolla tillsammans här också du och jag Gården verkar jättefin och mysig!! Jag skriver i en tråd på FL och en av tjejerna, om jag inte missminner mig, gifte sig på en ö utanför stockholm...minns inte vad det hette bara! Vi ska försöka boka den här lokalen; sosia.blogg.se/images/suc51450_1148588149.jpg utifrån ser den suspekt ut men ska tydligen av mysig inne.....hoppas!
    Japp det blir 2009 så vi kan bolla idéer! :) Ser jättemysigt ut.. vi var på ett bröllop där både vigseln och festen var på en loge och det va superfint!

Var det länge sen du pratade me den tjejen som gifte sig på en ö i stockholm? Skulle va kul att prata med nån som har lite erfarenhet osv..
  • eveluscious

Kollade lite nu och hon gifte sig i Roslagen Urdålig på geografi så jag vet inte hur det ligger i förhållande till STHLM? Kan inboxa dig vad hon heter på FL så kan du ju höra med henne om du vill!
    Jag har aldrig varit på bröllop någonsin! Ringde hon som är ansvarig för "vår" lokal men hon var på jobbet...*suck*

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 10:48:35 följande:
    Japp det blir 2009 så vi kan bolla idéer! :) Ser jättemysigt ut.. vi var på ett bröllop där både vigseln och festen var på en loge och det va superfint!Var det länge sen du pratade me den tjejen som gifte sig på en ö i stockholm? Skulle va kul att prata med nån som har lite erfarenhet osv..
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-02-13 10:53:58 följande:
    Kollade lite nu och hon gifte sig i Roslagen Urdålig på geografi så jag vet inte hur det ligger i förhållande till STHLM? Kan inboxa dig vad hon heter på FL så kan du ju höra med henne om du vill! Jag har aldrig varit på bröllop någonsin! Ringde hon som är ansvarig för "vår" lokal men hon var på jobbet...*suck*
    Åh gärna.. Roslagen har jag funderat på, sambons föräldrar har landställe där i krokarna.. men det är en bit från sthlm, så då måste man nästan ha busstransport..
    Åh har du aldrig varit på bröllop? Jag har varit på sex stycken och ska på ett sjunde i sommar..min sambo har blivit tillfrågad att va bestman! Så häromdan satte han sig och räknade budget på vad vårt eget bröllop skulle kosta och hur många vi skulle bli!!!! (Du vet ju "min situation"..? :)) Så gissa om jag blev glad!
  • eveluscious

ja jag har sett hennes bröllopsbilder och dem kom åkande i båt osv...jättefint

Nope....aldrig varit på ett bröllop! Vad roligt att han ska få va bestman!! Och ännu roligare att han faktiskt börjar planera lite han också! vad kom han fram till då?

Förresten: jag har frågat min tärna om hon vill vara tärna....eller hur säger man? Och hon blev jätteglad! Lite tårar i ögonvrån!

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 10:59:41 följande:
    Åh gärna.. Roslagen har jag funderat på, sambons föräldrar har landställe där i krokarna.. men det är en bit från sthlm, så då måste man nästan ha busstransport..Åh har du aldrig varit på bröllop? Jag har varit på sex stycken och ska på ett sjunde i sommar..min sambo har blivit tillfrågad att va bestman! Så häromdan satte han sig och räknade budget på vad vårt eget bröllop skulle kosta och hur många vi skulle bli!!!! (Du vet ju "min situation"..? :)) Så gissa om jag blev glad!
  • The Bumblebee

Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )

Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?

• eveluscious

Vi blir ca. 30pers och matkostanden är osäker....gör vi maten själva blir det ju billigare men funderar även på att catera från Sofias kalaskockar och då blir summan för en buffé ca. 5-6000:-. I det priset ingår maten, uppläggningsfat, på och avdukning och leverans.

www.sofia-kalaskockar.com/index2.htm

Lokalen vet jag inte ännu men de vi kikat på kostar allt mellan 1500:- till 3500:-

The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:

Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?
  • Sokkerkakan

The Bumblebee skrev 2008-02-13 11:10:19 följande:

Ursäkta om jag bryter i en viktig diskussion. Men jag måste bara fråga (pga av en annan kativ tråd här i samma ämne )Ni som skriver här i tråden och har en budget på 15-20 000 kr och i-n-t-e har kuvertavgift. Vad kommer er mat att gå på? Och lokal? Hur många gäster? Och vad landar budgeten på i slutändan?
    jag har inte hunnit räkna matbudgeten ännu men det svävar iväg för vi blir nästan 70 personer, så det känns som att det blir svårt att hamna under 20 000:- men vi har tänkt göra egen buffé och då kan man nog klara sig på under 200/person iaf.
  • Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-02-13 11:04:48 följande:
    ja jag har sett hennes bröllopsbilder och dem kom åkande i båt osv...jättefint Nope....aldrig varit på ett bröllop! Vad roligt att han ska få va bestman!! Och ännu roligare att han faktiskt börjar planera lite han också! vad kom han fram till då?Förresten: jag har frågat min tärna om hon vill vara tärna....eller hur säger man? Och hon blev jätteglad! Lite tårar i ögonvrån!
    Hehe jaa! Han kom fram till att vi blir 68 pers och en budget på 38 000:- Känns mkt så vi ska försöka pressa budgeten ytterligare. Idag sa han "Idag är det 16 dagar tills du får fria." haha och igår när jag ville se nåt bröllopsprogram så undrade han varför jag vill se det. För tips och inspiration såklart. "Tror du verkligen att vi behöver det? Vi vet ju själva vad vi vill och kommer fixa ett roligt fint bröllop utan hjälp." haha eh ok..

Jag har också berättat för en kompis som kommer va tärna och hon blev helt till sig! Tårögd och uppspelt.. nu har hon flyttat till Norge så jag har inte nån att bolla idéer med irl eftersom ingen annan vet..
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-