• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

I vårt fall satte vi nog mest en summa, tog i ganska rejält för att vara säkra. Men eftersom vi nu har räknat med 5000 kr så tycker vi, att hittar vi catering för det priset istället, så är det ju skönt att slippa laga maten..

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-03 14:49:43 följande:

I vårt fall satte vi nog mest en summa, tog i ganska rejält för att vara säkra. Men eftersom vi nu har räknat med 5000 kr så tycker vi, att hittar vi catering för det priset istället, så är det ju skönt att slippa laga maten..
    Det är ju sant. Slipper man fixa en massa med maten så är ju det bara postitivt!
    Men jag vill verkligen ha buffé och vet inte hur "rolig" buffé vi kan få caterad. Vad ska ni ha för mat?
  • 2008-08-09

Vi hade ju tänkt ha buffé, men när vi nu sett att det finns ganska billig catering så vet vi inte riktigt vad det blir.
    Lutar väl kanske mot tjälknul med potatisgratäng eller fläskfilé med potatisgratäng.

• Gelica82

På tal om mat och framförallt buffé, vad tror ni att vi behöver räkna med att lägga ut på en buffé (som en farbror till min blivande ska fixa) till ca 80 personer? Vore bra att ha en ungefärlig koll på hur mycket pengar som kommer krävas till denna "post".

• grabbarna

vi kollade på catering men för det pris vi tyckte var rimligt var det en fjantigt liten buffe, nog vill jag ha mer är 3-4 rätter att välja mellan annars skulle maten gå på runt 10 000 och det känns lite väl, när vi hade fest för 30 pers gick maten med snacks och allt på ung 3000:- men då var det potatisgratäng och stek

• 2008-08-09

Nä, håller med dig. Ska man ha catering-buffé så vill man nog ha mer än 3-4 rätter.

Pratade med min mamma idag om huruvida det lutar åt egengjord buffé eller catering-varmrätt, för oss.
    Då kröp det fram att hon och pappa har tänkt lägga en summa till bröllopet också, PUH! Så underbart det var att höra.
    Jag har absolut inte krävt det, skulle ALDRIG göra det. Men har liksom undrat eftersom de har pengar för att göra det..
    Vet inte vad summan blir ännu, men det spelar ingen roll, vi kommer att köra på samma budget iaf, så får isf pengarna gå till en bröllopsresa.

• The Bumblebee

eveluscious - Kul att få se lite buffé-menyer. Tack!

• silvera

Här kommer ett tips från mig!

Har ni turen att ha en restaurangskola i närheten av er, så brukar man kunna beställa billig mat/buffé därifrån!

Vi beställde 3 sorters snittar till 70 pers, och grönsaksdipp med olika såser, för endast 1500 tror jag att det var, från vår lokala restaurangskola.

Sedan får man ju hoppas att ni inte gifter mitt i sommaren, för då är ju skolan stängd förstås...

• Manikos

Malous, gud vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg:

Vi har pratat med fotografen, vi var de första som bokade 2009 (men hon var full hela 2008, och det här är Dalarna...)

Är ni säkra på att hon är nykter 2009?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-